Az első hazai Big Data állásbörze
Az elmúlt hónapokban Budapestre irányult a Big Data világ figyelme, miután a szektor meghatározó cégeitől egymás után érkeztek a magyar vonatkozású hírek.
Budapestre jön a Cloudera és a Hortonworks
Először a Hadoop szállítók között árbevétel terén vezető Cloudera jelentette be, hogy a fővárosban nyitja meg első európai fejlesztő- és support központját, amelyet néhány év alatt 100 fősre tervez növelni. A Cloudera Magyarország irodájának a Bank Center ad otthont, a hivatalosan április óta működő cég már meg is kezdte a toborzást.
Nem sokat késett a válasszal a nagy konkurens Hortonworks sem, aki egy felvásárlással jelent meg a hazai IT térképen. Az alig több mint egy éves SequenceIQ felhőalapú Big Data környezetek menedzselését segítő nyílt forráskódú szoftvereket fejleszt. Az akvizíció lezárulta után a Hortonworks részévé váló csapat továbbra is Budapesten fog dolgozni, és szintén jelentős létszámbővítést tervez.
Egyre keresettebbek a hazai szakemberek
Mindkét cég döntésének egyik meghatározó szempontja a hazai, kiemelkedően jónak számító szakemberi gárda volt, ami jó alapul szolgál a növekedési tervekhez. Azonban már a két vezető Hadoop szállító megjelenéséig is jelentős volt a kereslet itthon a Big Data és data scientist szakemberek iránt.
Ennek egyik forrása az, hogy egyre több magyar startup cég fejleszt globális piacra szánt adatalapú termékeket és szolgáltatásokat. Említésre méltó példa a webes ruházati áruházaknak analitikai megoldásokat szállító Secret Sauce Partners vagy az online csalásfelderítésben utazó Enbrite.ly. Az ígéretes új területekre dinamikus rámozduló startupok mellett egyre aktívabbak a Big Data területén a hazai pénzügyi, távközlési és logisztikai vállalkozások, valamint a belföldi és külföldi ügyfeleket egyaránt kiszolgáló tanácsadó cégek is.
A tavalyi Adattárház Fórum
Állásbörze az adatok szakértőinek
Ezen az egyre élénkebb munkaerőpiacon kínál új lehetőségeket a Data Job Fair, ami összekötő kapocsként működik a munkatársakat kereső cégek és az adatokkal foglalkozó szakemberek között. A Big Data és data scientist specialisták mellett a hagyományosabb adattárházas, BI és adatbányász szakterületekkel is foglalkozó esemény első alkalommal június 2-án délután kerül megrendezésre.
A programban szerepel számos szakmai előadás, így többek között adatokkal foglalkozó neves hazai szakemberek fognak mesélni arról, hogyan találtak rá hivatásukra. A startup világból lehet ismerős a másik fő műsorszám, a HR Pitch Competition, ahol a különböző cégek egy 5 perces minielőadás keretében próbálják majd bemutatni legjobb oldalukat a közönségnek.
Az állásbörze és szakmai est részletes programja a datajobfair.hu weboldalon található meg. A részvétel mindenki számára ingyenes, a szervezők a pályakezdőket és a tapasztalt szakembereket egyaránt szívesen látják.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban jön a Budapest Data Fórum
- Kaliforniai cég vásárolta meg a magyar adatspecialista SequenceIQ-t
- Magyar sikersztori a Big Data piacon
- A CEU új mesterképzést indít üzleti analitika témában
- III. Kínai-Magyar Üzleti Fórum a Piac és Profit szervezésében
- Új zászlóshajó terméket jelentett be az SAP
- IBM MobileFirst: alkalmazások iOS-re
- Új szereplő a hazai Big Data piacon
- A "high-tech humanizmus" szószólója kapta a német könyvszakma békedíját
- Big data lehetőségek Budapesten
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.