Merkel, Hollande és Juncker az egységes digitális piac kialakítását sürgeti
Az Európai Unió egységes digitális piacának megteremtését sürgette a német kancellár, a francia államfő és az Európai Bizottság (EB) elnöke hétfőn Berlinben, az európai ipari kerekasztal (ERT) képviselőivel a témában folytatott tanácskozásuk előtt.
Francois Hollande szerint Európának az élre kell törnie a világ nagy térségei között a digitális gazdaságban folytatott versenyben, ezért a piaci szabályok rögzítése mellett a feltörekvő informatikai vállalkozások, a start-up cégek fejlődéséhez szükséges finanszírozási háttér biztosításáról is gondoskodni kell, és meg kell erősíteni a tagállamok oktatási rendszerét.
Jean-Claude Juncker kiemelte, hogy a digitális átalakulás az első ipari forradalomhoz hasonló jelentőségű változás a gazdaságban, és ha az EU-nak sikerül jól berendezni az egységes piacot, akkor gazdasága évente csak ennek az egyetlen ágazatnak köszönhetően 415 milliárd euróval növekedhet. Hozzátette, hogy a bizottság 16 kezdeményezésből álló digitális közös piaci stratégiájának több elemét már az idén jogszabály-javaslatokba foglalják.
Az EB május elején mutatta be három pillérre épülő stratégiáját. Az első pillér célja, hogy a fogyasztók és a vállalkozások jobban hozzáférhessenek a digitális termékekhez és szolgáltatásokhoz, a második pillér intézkedései révén pedig a bizottság a digitális hálózatok és innovatív szolgáltatások számára hozna létre méltányos működési feltételeket, szabályokat. A harmadik pillér a digitális szektor növekedési potenciáljának maximális kihasználást hivatott szolgálni.
Ennek érdekében Brüsszel kezdeményezni fogja az adatok szabad áramlásának kialakítását, hogy új szolgáltatások ne ütközzenek akadályokba amiatt, hogy egy-egy adat fizikailag hol található, és hozzá lehet-e férni. Brüsszel az Európai Felhő megteremtését is kezdeményezni fogja, ami felhőszolgáltatások tanúsítását jelentené.
Kapcsolódó cikkek
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.