NMHH: egy ideig nem emelhet árat a Telekom és a Telenor
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) felügyeleti eljárást indított a Magyar Telekom és a Telenor ellen, a hatóság vizsgálja, hogy a két mobilszolgáltató előfizetői szerződéseinek július 1-jétől tervezett, számos díjemelést tartalmazó módosítása megfelel-e a jogszabályoknak - közölte a hatóság. Az NMHH ideiglenesen megtiltotta a Telekomnak és a Telenornak, hogy július 1-jétől árat emeljen.
Az NMHH ellenőrzi, hogy a szolgáltatók időben, megfelelő hírközlő csatornán, világosan, áttekinthetően és a választási lehetőségeket egyértelműen közölve értesítették-e előfizetőiket a tervezett változtatásokról.
A díjemelések mértékével kapcsolatban ugyanakkor az NMHH-nak nincs hatásköre vizsgálódni, a kiskereskedelmi árképzés nem tárgya a hatósági ellenőrzéseknek.
Az NMHH a közleményben kifejti, hogy a szolgáltatók a módosítást kétoldalú szerződésmódosítással kívánják végrehajtani, ami a társaságok tájékoztatása szerint azt jelenti, hogy ha az érintett előfizetők az értesítéstől számított 15 napon belül nem nyilatkoznak a módosítási ajánlat elutasításáról, akkor azt a szolgáltatók elfogadottnak tekintik. A jogszabályok szerint viszont az előfizetőknek a kétoldalú szerződésmódosítás esetében lehetőségük van úgy is dönteni, hogy az ajánlatot nem fogadják el, és ebben az esetben a szerződésük a korábbi tartalommal marad hatályban.
Mivel a tervezett módosítások a két szolgáltató előfizetőinek nagy részét érintik, és mivel hatályba lépésük esetén fennáll annak veszélye, hogy az előfizetők emiatt olyan hátrányt szenvednek, amelyet később már nem vagy csak nehezen lehet elhárítani, a hatóság az eljárás befejezéséig ideiglenes intézkedéssel megtiltotta a szolgáltatóknak, hogy július 1-jétől végrehajtsák a szerződésmódosítást.
A Magyar Telekom a vizsgálat megindítását követően jelezte, hogy több intézkedést is tervez a hatóság által jelzett problémák megoldása érdekében, ezekkel kapcsolatban a szervezet még vizsgálja a szolgáltató vállalásait.
Az NMHH az előfizetők védelme érdekében a legkedvezőbb döntésre törekszik, és egyben felhívja a figyelmet arra, hogy az eljárás megindítása még nem jelenti azt, hogy a szolgáltatók jogsértést követtek el. A vizsgálat jelenleg is folyamatban van.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH hatósági ellenőrzés az UPC szerződésmódosításai miatt
- A Telenor jogsértő szerződésmódosításai miatt 250 milliós bírságot kapott
- Új roaminggal áll elő mindhárom mobilszolgáltató
- Az NMHH 65 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot
- A Telekom és a Telenor közösen üzemeltet 4G-t
- A GVH vizsgálja a Telekom és a Telenor együttműködést
- Új frekvenciákat kapott a Telenor
- A 4G új korszaka kezdődik a Telekomnál
- Beperelik a Telenort és a Vodafone-t az adatmegőrzés megszüntetéséért
- Frekvenciapályázat: új belépő a mobilpiacon