Újabb rekordokat döntött az európai és a magyar e-kereskedelem
Az európai e-kereskedelmi szektor átlagosan 14%-kal, a magyar mintegy 26%-kal nőtt 2014-ben.
Az európai e-kereskedelmi szektor 2014-ben is sikeres évet zárt. Azonban míg az európai átlagértékek most már lassuló növekedést mutatnak, a magyar e-kereskedelem növekedési száma az európai kontinens országai közül kiemelkedően magas értéket mutat és soha nem látott progresszív növekedési tempót vetít előre a következő 2-3 évre. Az Ecommerce Europe adatai szerint az európai e-kereskedelmi szektor forgalma elérte a 126.000 milliárd forintot (423 milliárd eurot), az eNet adatai szerint a magyar e-kereskedelem forgalma tavaly 273 milliárd forintot (kevesebb, mint egymilliárd eurot) tett ki.
Wijnand Jongen az Ecommerce Europe elnöke szerint jó látni, hogy az európai e-kereskedelem ilyen jól teljesít. Világszinten az európai e-kereskedelmi piac szilárdan tartja a második helyét és csak az ázsiai piac előzi meg, mely első helyezését a még mindig kiaknázatlan kínai e-kereskedelmi szektornak köszönheti. A 2015-ös előrejelzések azt mutatják, hogy az európai e-kereskedelmi forgalom 12,5%-kal fog növekedni és ez azt jelenti, hogy tovább növeli előnyét a harmadik helyezett észak-amerikai régióval szemben.
Ormós Zoltán, a SzEK.org elnöke azt emelte ki, hogy a magyar e-kereskedelem úgy tűnik, hogy hármas sebességbe kapcsolt és a kétszámjegyű növekedés (26%) gyorsíthatja a magyar piac felzárkózását az európai középmezőnyhöz.
Az elektronikus kereskedelem a gazdasági növekedés egyik motorja
Míg az e-kereskedelemben jelentős fellendülés tapasztalható Európában, addig a teljes gazdaság csak tavaly kezdte visszanyerni a válság előtti növekedési ütemét: az összeurópai GDP csak 1,6%-kal nőtt 2014-ben. Az európai GDP-n belül egyre jelentősebb arányt képvisel az e-kereskedelmi szektor: míg az arányszám 2009-ben 1,27% volt, 2014-re már ez a szám 2,45%-ra nőtt. Az előrejelzések szerint az e-kereskedelem részaránya 2020-ra már a 6%-os mértéket is elérheti.
Vannak más jelzőszámok is, melyek szintén az e-kereskedelem szárnyalását mutatják: 2014-ben már 715 millió B2C weboldal létezett és 4 milliárd internetes kereskedelemben vásárolt csomagot küldtek ki a vevőknek. Az e-kereskedelmi szektor által közvetve vagy közvetlenül létrehozott európai munkahelyek számát közel 2,5 millióra becsülik.
Az Egyesült Királyság a legnagyobb e-kereskedelmi piac Európában
Az Egyesült Királyság továbbra is őrzi vezető helyét a európai e-kereskedelmi piacok között: 14,7%-os növekedése azt jelenti, hogy 2014-ben 38.100 milliárd forint (127 milliárd euro) forgalmat bonyolított le. Összehasonlításképpen a német piac növekedése csak 12,3% volt és 21.300 milliárd forint (71 milliárd euro) forgalmat bonyolított le, míg a francia piac növekedése 11,2%, míg mérete 16.800 milliárd forint (56,8 milliárd euro) volt 2014-ben.
Európa emelkedő csillagai Keleten találhatóak
A legnagyobb növekedési számokat a volt szocialista országok produkálták: mind az orosz, mind a magyar e-kereskedelmi szektor növekedése majdnem elérte a 26%-os mértéket. Az orosz piac mérete 5.640 milliárd forint (18,8 milliárd euro) volt, míg a magyar e-kereskedelmi piac 273 milliárd forint (0,91 milliárd euro) forgalmat bonyolított le.
Lendületben a SzEK.org is
A magyar e-kereskedelmi piac hatékonyabb nemzetközi integrációjának elősegítése érdekében a SzEK.org a múlt hónapban belépett az Ecommerce Europe nemzetközi szervezetbe. Június 7-én Barcelonában a SzEK.org elnöke aláírta azt a szándéknyilatkozatot, mellyel Magyarország csatlakozott ahhoz az európai kezdeményezéshez, melynek keretében egységes európai minőségbiztosítási rendszert építenek ki és minőségbiztosító jelvényt adnak az arra érdemes webáruházaknak.
Kép: hostgator.com
Kapcsolódó cikkek
- A vásárlók aktivitása viszi előre az online kiskereskedelmet
- A Ma este Színház lett az Év Internetes Kereskedője 2015-ben
- Sikeres évet zártak a hazai e-kereskedők
- Hogyan nyissunk saját webáruházat
- Obama 5 óra alatt megdöntötte a Twitter rekordot
- A Tisza cipő is ott lesz a SzEK.org konferenciáján
- Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon
- Mennyit ér egy lojális vásárló szavazata, avagy hol szeretünk online vásárolni?
- Továbbra sem szeretünk neten vásárolni
- Megduplázta profitját az Universal Robots
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.