Magyar webáruházak mérkőznek meg az Ország Boltja címért
Az idei az 5. alkalom, hogy az Árukereső.hu útjára indítja a hazai webáruházak megmérettetését, az Ország Boltja versenyt. A verseny fő célja, hogy az internetező közösség szavazatai és a valós fogyasztók vásárlás utáni értékelései segítségével megtalálja és bemutassa a legkiválóbb szolgáltatást nyújtó és legnépszerűbb webáruházakat.
Az online kiskereskedelmi piac évente 20-25 %-kal bővül és ma már a teljes magyar lakosság közel egynegyedét éri el. A kereskedők többsége szerint az elmúlt három évet figyelembe véve, eddig 2014-ben nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma. Ugyanakkor a webáruházak úgy vélik, hogy az új, kisebb belépők növekedési lehetőségei – a piac és a vásárlói tudatosság növekedésével – csökkentek. (OKI, 2014/IV. negyedév) Ez a tendencia azt mutatja, hogy a további fejlődés kulcsát és a siker mércéjét hosszú távon a vásárlók elégedettségének és bizalmának elnyerése jelentheti. Az Árukereső éppen ezért fontosnak tartja évről évre bemutatni a minőségi e-kereskedelmi vállalkozásokat és a magyar online piactér dinamikus fejlődését, ezzel is növelve az internetes kereskedelembe vetett bizalmat.
A szakma és a piac fejlődésével együtt a versenyben elért helyezések fontossága évről évre növekszik, hiszen tavaly már 626 bolt részvételével zajlott a verseny, amely a 2014-ben aktívan működő webáruházak több mint felét teszi ki. A népszerűségi kategóriákban induló 357 webáruházra 83 000 szavazat érkezett az internetes felhasználóktól, amely 32%-kal haladta meg a 2013-ban beérkező összes szavazatszámot. A minőségi díjak esetében is szoros verseny alakult ki annak köszönhetően, hogy a valós vásárlók visszajelzéseinek értékét felismerve további számos bolt csatlakozott az Árukereső Megbízható Bolt Programjához.
A Minőségi kategóriában induló boltok minősítését azok az internetes felhasználók határozzák meg, akik a játék időszaka alatt vásárolnak az adott webáruházban, majd kitöltenek egy online kérdőívet, melyben értékelik a boltot, a rendelés és kiszállítás menetét, , illetve egyéb más, a vásárlási élményt meghatározó jellemzőt. Az ő értékeléseik összesítése és súlyozása alapján kerülnek ki a kategória győztesei, valamint az Ország Boltja fődíj nyertese.
A Népszerűségi kategóriában induló áruházakra 2015. július 14-től október 1-ig bárki szavazhat a www.orszagboltja.hu oldalon. A kategóriadíjak és az Ország Boltja fődíj átadására egy nagyszabású gálaest keretén belül kerül sor 2015. október 8-án.
A tavalyi év Ország Boltja gáláján a JátékNet vehette át az év legjobb webáruházának járó díjat, valamint első helyezést ért el Játék kategóriában a Minőségi és Népszerűségi díjakért folyó megmérettetésekben egyaránt. A cég egyedülálló sikert könyvelhetett el magának, hiszen a verseny fennállása óta még nem volt példa arra, hogy egy webáruház megkapja a kategóriája összes díját és egyben ő legyen az év Ország Boltja is.
Kapcsolódó cikkek
- e-TOP LISTA: a legnagyobb webáruházak listája
- Deloitte Technology Fast 50: még két hétig lehet jelentkezni
- A webáruházak többsége növelte forgalmát
- Michelisz Norbert digitálisan versenyzett a Dakar-rali sztárjával
- First Prize díjat kaptak a miskolci egyetemisták a szuperszámítógépes világversenyen
- Nokia Networks Code Jam: innovációért díjazták a győztes csapatot
- Közigazgatási mobilalkalmazás-fejlesztő versenyt hirdet a BME
- Emberek próbálják legyőzni a robotot Texas Hold’em pókerben
- Miskolc a világ legjobb szuperszámítógépes csapatai között
- EuroSkills 2016: digitális várost építettek a fiatal informatikusok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.