Az Uber új szolgáltatást vezet be a fogyatékkal élők és az idősek számára
Los Angeles és San Francisco városaiban is elérhető az Uber különleges szolgáltatása, mely idős utasok és fogyatékkal élők szállítására specializálódott autókat és sofőröket vezet be.
Tovább fejleszti az Uber a szolgáltatását. Az uberASSIST olyan speciálisan képzett sofőrök keresését teszi lehetővé, akik felkészültek járókerettel, kerekesszékkel rendelkező vagy egyéb speciális bánásmódot igénylő utasok szállítására. A sofőrök képzését az Open Doors Organization non-profit szervezet végzi.
A chicagói szervezet szóvivője elmondta, az elmúlt két és fél évben kerekesszékkel is igénybevehető taxik sofőrjeit képezték ki. A tréning több részből áll, általános érzékenyítő programot, és konkrét különleges bánásmódot igénylő utasokat segítő gyakorlati oktatást is magában foglal.
Az új lehetőség elérhető az Uber alkalmazáson keresztül, ha belépünk a Promotions menübe, és ott megadjuk az „assist” promóciós kódot. Ezután megjelenik az uberASSIST opció, és kiválaszthatjuk a megfelelő autót.
A szolgáltatás a jelenlegi bővítéssel Los Angeles és San Francisco városokban is elérhető. 2014-ben Chicago, Houston majd San Diego városokban vezették be egy hasonló, a kerekesszékkel rendelkező utasok utazását segítő UberWAV programmal együtt.
A vállalat célja, hogy minél zökkenőmentesebbé tegye az utazást mind az utasok, mind a sofőrök számára. A vállalat külön videóban hangsúlyozta az idős utasok segítését is.
Ezek a lépések válaszok lehetnek a vállalatot ért korábbi észrevételekre, mely a sofőrök viszonyulását kritizálta a fogyatékkal élő utasokkal szemben. 2014-ben a vállalatot beperelték, amiért sofőrök nem szállítottak vakvezető kutyával rendelkező utasokat. Az elmúlt évben egy hölgy tett panaszt, amiért az Uber nem tudott kerekesszéket szállító kocsit biztosítani.
A fentemlített városokon kívül az uberASSIST Honolulu, Portland, Oregon és Ausztrália területén is elérhető. A szolgáltatás ugyanolyan árú, mint az UberX, ami a legkedvezőbb tarifa.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Uber technológiát és tehetségeket vásárol a Microsofttól
- Segíts otthonról látássérülteknek újságot olvasni!
- Bárki lehet virtuális Uber sofőr
- Több autistát alkalmazna a Microsoft
- Átadták a Fogyatékosság-barát Munkahely elismeréseket
- Befektetőből vetélytárs? Uber vs. Google
- Betiltják Kínában az utazásmegosztó alkalmazásokat
- Most Uberbe fektet a kínai Baidu
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.