Mobil gasztronómia - jó hír a hazai éttermeknek

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 14. 12:40

Nem létezel, amíg nincs saját mobil appod. Erős kijelentésnek tűnhet elsőre, de a mutatók egyre inkább ezt az állítást igazolják, legyen szó világviszonylatról, vagy akár hazai piaci trendekről. Egyszerűen elengedhetetlen, hogy egy cégvezető tisztában legyen a felhasználói elvárásokkal. Amíg régebben a csapból is az folyt, hogy „ha nem rendelkezel saját weboldallal, nem is létezel”, addig ez az örök érvényű kijelentés kiterjedt a mobil alkalmazásokra is.

De miért érdemes befektetni okostelefonos vásárlókba?

A választ a mostanában nagyon divatos M-kereskedelem, vagy M-piac kifejezésből tudhatjuk meg. M, mert mobil, és kereskedelem, mivel egyre több tranzakciót bonyolítunk le mobil alkalmazások segítségével. Elmúlt ugyanis az az időszak, amikor a cégvezetők egy „jó, ha van” és az „ártani nem árt” legyintéssel zárták le a témát.

Az M-kereskedelem, más attitűdöt követel. Elég csak szemügyre venni pár kutatást, és összehasonlítani a hazai trendekkel. 2014-re elértük azt a szintet, ahol világ szerte az okostelefonok átvették az uralmat a PC-ktől, ahogy ez a Morgan Stanely kutatásából kiderült. Persze nem fogunk rögtön a szívünkhöz kapni, abból kiindulva, hogy (tisztelet a kivételnek) mindannyian a mobilunkkal kelünk és azzal is fekszünk. Ezzel nincsen semmi gond, ha belátjuk, hogy sokkal kényelmesebb és praktikusabb egy állandóan rendelkezésünkre álló kézben is elférő eszközön eltölteni a „felesleges” időnket, mint egy laptopon, vagy egy asztali gépen.

 



Az ISQ Online és a Google jóvoltából Magyarországon is készült felmérés arról, hogy milyen szerepet tölt be az okostelefon az életünkben, így a magyar okostelefon-tulajdonosok közel 80 százaléka szerint okostelefonjuk változtatta meg leginkább az életüket az elmúlt évtizedek technológiai találmányai közül. A felmérés szerint, ha elindulunk reggel munkahelyre, vagy iskolába a második leggyakrabban (72%) ellenőrzött tárgy a pénztárcánk után bizony a mobiltelefonunk, messze megelőzve a lakáskulcsot, amely csupán 57%.

Az appoké a jövő

Mindegy, hogy vásárolunk, szórakozunk, tájékozódunk, vagy informálódunk, appokon keresztül csináljuk mindezt. 89%-unk ugyanis inkább az alkalmazásokat preferálja ellentétben a mobilra optimalizált böngészőkkel.

A böngészők ugyanis sok fejfájást okoznak az okostelefon tulajdonosoknak: lassabbak, nehezebb rajtuk navigálni, átláthatatlanabbak és kényelmetlenebbek. Vagy csak szimplán nem olyan szépek, mint az alkalmazások. Egy magyar okostelefon tulajdonos egy hónapban átlagosan 3-5 app-ot tölt le telefonjára, de van, hogy 10-et is letöltünk. Egy több országot átfogó felmérés szerint az átlag okostelefon használónak 26 applikáció fut a telefonján, az extrémebbeknek pedig több, mint 400.

A mobilos kereskedelmi felület azonban külön stratégiát igényel. Magyarországon többen használnak Androidot, de az M-kereskedelem szintjén mégis az iOS vezet. Tekintve, hogy egy ember egy hónapban átlagosan 864 percet tölt el okostelefonjának társaságában, legyen szó unaloműzésről, vagy online shoppingolásról, érdemes átgondolni, hogy cégünk mind a 3 platformon (iOS, Android, Windows phone) jelen legyen. A legnépszerűbb termékkategóriának a digitális tartalmak, a zene és a könyvek számítanak, a fogyasztási cikkek közül pedig a ruha,  a bútor és az élelmiszerek a leggyakrabban vásárolt áruk.

És ha már az élelmiszereket említettük, mi az az első dolog, ami eszünkbe jut, a gasztro világ és a mobil piaccal kapcsolatban?

A Netpincér. Természetesen, hiszen a Foodpanda világuralomra törése óta hazánkban az éttermek jórészét bekebelezte a Netpincér, akár jól, akár rosszul jártak vele az étteremtulajdonosok. De nem csak ez az egy út járható az étterem tulajdonosoknak, ha nem akarnak lemaradni a Mobilpiac versenyen.

Saját applikáció

Ahogy ezt a Netpincér kutatásából megtudtuk, a rendelések több, mint 30 százaléka már a mobil alkalmazáson keresztül történik. Ez a szám a következő években pedig várhatóan 70-80%-ra fog felemelkedni a Garson.hu éttermi alkalmazásokat gyártó cég szerint. Tekintve, hogy a vendégek több, mint 80%-a okostelefon tulajdonos, érdemes belegondolni, hogy mi lenne akkor, ha minden étteremnek saját mobil alkalmazása lenne?

A saját mobil alkalmazás egy digitális névjegykártya, amelyet az ügyfél mindig magánál tart – tette hozzá a Garson.hu. Egy kattintással elérhető az étlap, a rendelés fizetéssel együtt alig 2 perc leforgása alatt lebonyolítható, nem is beszélve a beépített push üzenetekről, melyet 97%-ban sikeresen elérik az alkalmazást használókat, ellentétben azzal, ha e-mailt küldenénk nekik a legfrissebb akciókról, kedvezményekről.

Egy mobil alkalmazás lehet szórakoztató, egyedi kinézettel, és saját igényeknek megfelelő opciókkal. Érdemes továbbá mind a három platformon jelen lenni, hiszen nem mindegy, hogy vendégeink egy kis részét érjük csak el, vagy lefedjük az okostelefon használók teljes bázisát.

Akárhogy is nézzük, a gasztronómia szereplőinek is tisztában kell lennie a felhasználói elvárásokkal, melyekre az okostelefonos ételrendelő alkalmazások adnak választ. Nem elég már egy jó weboldal, vagy egy aktív közösségi profil. Ahhoz, hogy a hazai étterem tulajdonosok is sikeresen becsatlakozzanak az M-kereskedelem körforgásába, érdemes tehát saját mobil alkalmazással rendelkezniük.

2016-ra több, mint 800 millióan leszünk világ szinten kizárólag okostelefon használók, és be kell látni, hogy a „nem árt, ha van” attitűd ide már nem lesz elég.

 

Kulcsszavak: mobilalkalmazás trend

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01