Új piktogramok segítenek a gyerekeknek megfelelő TV-műsort választani
A gyerekek sokszor csak unaloműzésből tévéznek, és a hatalmas kínálatban a szülők is nehezen találják meg számukra a valóban érdekes és hasznos műsorokat.
Pszichológusok szerint pedig a tévéműsorok egy része nemcsak a gyerekek ismereteit gyarapíthatja, hanem a képességeik fejlesztéséhez is jelentősen hozzájárulhat. A szülők és a gyerekek tudatos válogatásának megkönnyítésére ezért egyedülálló műsorajánlási rendszert indít, gyermekpszichológusok bevonásával a Tévézz okosan! társadalmi kampány.
A hazai kábeltévés szolgáltatók kezdeményezésére, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakmai támogatásával három évvel ezelőtt létrejött társadalmi kampány a fiatalok médiatudatosságát igyekszik erősíteni, és szüleiknek is hasznos tanácsokat nyújt a tudatos tévézéshez. A Tévézz okosan weboldal a száznál is több tévécsatorna programjából segít megtalálni azokat a műsorokat, amelyeket valóban érdemes megnézni, amelyek igazán érdekesek és értékesek lehetnek a gyerekek számára.
A korhatárkarikák mellett új piktogramok is megjelennek
A társadalmi kampány gazdái most pszichológusok segítségével továbbfejlesztették a weblap műsorajánlóját. Ezentúl kategóriákba sorolva, piktogramokkal is megkülönböztetve kiemelten ajánlanak olyan műsorokat, amelyek a színvonalas szórakoztatás mellett hatásosan segíthetik az iskoláskorú gyerekek értelmi, érzelmi, társas és mozgási készségeinek illetve személyiségüknek a fejlődését. A kiemelt műsorokat gyermekpszichológusok rövid magyarázó szöveggel ellátva ajánlják, hogy a gyerekek és szüleik is egyszerűen beazonosíthassák, milyen területek fejlesztésében segíthetnek igazán.
A kiemelten ajánlott műsorok kategóriarendszere
A felállított kategóriarendszer az iskoláskorú gyerekek személyiségfejlődése szempontjából legfontosabb készségfejlesztési területeket öleli fel:
• Ismeretszerzés (az iskolában tanult lexikális tudáskincs bővítése)
• Játékos tanulás (bevonó, élményalapú tanulás)
• Logika (matematikai, problémamegoldó, analitikus képességek)
• Önismeret (identitás, önértékelés, egészséges énkép, testkép stb.)
• Társas kapcsolatok (csoporton belüli szerepek, nemi különbségek, konfliktusok, empátia)
• Ügyesség (pszichomotoros képességek, rendezett mozgások fejlesztése)
Ezeket a kategóriákat a gyerekek számára hozzájuk közelebb álló elnevezésekkel jelenítik meg: Tudor, Felfedező, Észkerék, Ki vagyok én?, Én és a többiek, Ügyesség.
A fejlesztő hatású műsorokra való figyelemfelhívással a társadalmi kampány még jobban segíthet abban, hogy mindenki megtalálja az adott gyerekhez leginkább illő műsorokat, így tovább ösztönözve az átgondolt, tudatos médiafogyasztást. A weboldal készítőinek reményei szerint a kiemelt műsorajánlás még az eddigieknél is eredményesebben segíti a gyerekeket az okos, igazán személyre szabott műsorválasztásban, illetve a szülőket abban, hogy megértsék, a tévéadások hogyan járulhatnak hozzá csemetéik fejlődéséhez és milyen műsorok elé érdemes igazán leülniük velük.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonozni tudnak, cipőfűzőt kötni nem
- Túl sok stresszt okoz gyerekeknek az okostelefon
- Minden ötödik gyereket ért már zaklatás az interneten
- Gyerekek segítettek internet dolgában a kormánynak
- A tévénézők átpártoltak a webre
- A két év alatti gyerekek 38 százaléka használ mobil kütyüt
- Itthon is mosódik a határ tévé és web között
- Tévézés az okoseszközök korában
- Büntetik a PC előtt túl sokat ülő gyerekek szüleit
- Napi öt órát tévézünk átlagosan
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.