A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
A terjedelmes jelentés 4 részre oszlik az alábbi címekkel: „Technológia a jobb életminőségért”, „A Xiaomi zéró karbonkibocsátás filozófiája”, „A partnerekkel közösen elért sikerek”, „Vállalatirányítás és megfelelőség”.
Technológia a jobb életminőségért
A Xiaomi küldetése szerint azon munkálkodik, hogy „minden ember számára elérhetővé tegye a technológiai innováció nyújtotta előnyöket, hogy jobb életet élhessenek”. A vállalat továbbra is elkötelezett azért, hogy a befogadás jegyében fejlesztett technológiát minél többek számára tegye elérhetővé. 2023-ban az innováció egyik kiemelkedő példája volt a mesterséges intelligenciára alapuló szemüveg, amelyet a vállalatcsoport negyedik Hackathon Technology versenyén mutattak be a Xiaomi mérnökei. A környezet hangjait megkülönböztetni képes és gesztusokkal is vezérelhető technológiát alkalmazó szemüveg a felhasználók mindennapjait teszi kényelmesebbé és egyszerűbbé.
Ezen túl, számtalan új funkció épült be a vállalat közelmúltban bemutatott új operációs rendszerébe, a Xiaomi HyperOS-be. Ilyen új funkció például a környezeti hangok felismerése (Xiaomi Ambient Sound Recognition), a tapintással érzékelhető visszajelzések, és a mesterséges intelligenciát alkalmazó hívásfunkció, amelyek mind-mind a Xiaomi elkötelezettségét bizonyítják aziránt, hogy a technológiát befogadóvá és minél több ember számára elérhetővé tegye.
A HyperOS egy egységes operációs rendszerként funkcionál, amelyet úgy terveztek, hogy integrálható legyen a Xiaomi által megálmodott "Human x Car x Home" okos ökoszisztémába, másfelől még nagyobb biztonságot nyújt, könnyebb csatlakozást biztosít sok-sok okoseszközhöz, és az egyes készülékek működését is hatékonyabbá teszi.
Ezzel párhuzamosan, a vállalat az intelligens gyártási folyamatait is továbbfejlesztette, amely révén az erőforrásait még nagyobb hatékonysággal tudja felhasználni, és tovább csökkentheti a hulladéktermelését. Ez a stratégia is segített előrehaladást elérni olyan feltörekvő üzletágakban, mint a robotika, az okos járművek gyártása, vagy az ember közreműködése nélkül működő üzemek létrehozása. Ezek a kezdeményezések is híven tükrözik a Xiaomi elkötelezettségét a technológiai innováció és a fenntarthatóság iránt.
Zéró Karbonkibocsátás
A Xiaomi a zéró kibocsátást tűzte ki célul, ezért a teljes működést érintően olyan gyakorlatokat részesít előnyben, amelyeknek a lehető legalacsonyabb a karbonlábnyoma. Ezt a megközelítést a teljes beszállítói láncán belül érvényesíti, partnereit támogatja a klímatudatos intézkedések bevezetésében és végrehajtásában. A vállalat karbonsemlegesség iránti elkötelezettségét mutatja az első ilyen irányba mutató kezdeményezéseit részletező jelentésének bemutatása 2023 telén, a Dubajban megrendezett COP28 konferencián (White Paper on Climate Action). Ebben szerepel a zéró-karbon filozófia és az az ütemterv, amellyel a vállalat a zéró kibocsátást szeretné elérni. Az év során, a Xiaomi vállalást tett arra, hogy 2025-re a termelésben 100%-ban megújuló forrásból származó elektromos energiát fog használni, 2040-re pedig eléri a karbonsemlegességet és a saját operációján belül már kizárólag csak megújuló energiát fog használni.
Mindezeken túl, a készülékbeszámítással kapcsolatos szolgáltatásait bizonyos európai piacokon, így Spanyolországban, Franciaországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Lengyelországban továbbfejlesztette, amelynek eredményeként a fogyasztóit felelősebb módon és a fenntarthatóságot figyelembe véve tudja kiszolgálni.
A fenntarthatóság terén 2023-ban elért eredményei elismeréseként a Xiaomit arany fokozattal tüntette ki a fenntartható vízgazdálkodást támogató nemzetközi szövetség (Alliance for Water Stewardship), ezzel a Xiaomi Science and Technology Campus-a lett a világon az első olyan irodaépület, amely elnyerte ezt a tanúsítványt.
A közelmúltban, a Föld napján (2024. április 22-én), a Xiaomi azzal bizonyította a hulladékkibocsátás csökkentése és a környezetvédelem iránti elkötelezettségét, hogy bejelentette, partnerségre lép egy búvároktató iskolával, a Professional Association of Diving Instructors (PADI) nevű szervezettel. Izgalmas online és offline kezdeményezésekkel – például dél-kelet ázsiai tengerpartokon április 27-én végzett szemétszedéssel, amelyben a Xiaomi rajongói is részt vettek, valamint a Xiaomi és a PADI által kiadott, limitált számú ajándéktárgyak terjesztésével – a Xiaomi arra vállalkozott, hogy felhívja a figyelmet a tengerek élővilágának megóvására és közös fellépés fontosságára.
A partnerekkel közösen elért sikerek
A Xiaomi nem csak a növekedés és dolgozói jóléte mellett kötelezte el magát, de az átláthatóság mellett is, amely kiterjed a teljes beszállítói láncára, miközben a vállalat arról sem feledkezik meg, hogy hozzájáruljon a neki otthont adó közösségek és társadalmak fejlődéséhez.
Összehangolt erőfeszítései eredményeként a vállalat egy olyan kényelmes munkakörnyezetet hozott létre, amely révén felkerült a Forbes Világ Legjobb Munkahelyei 2023. évi listájára, Kína legvonzóbb munkahelyeinek listáján pedig a harmadik helyet szerezte meg; a Forbes China az innovatív megoldások terén az év legjobb munkahelyeként nevezte meg a Xiaomit (China's Best Employer in Innovative Practices of the Year).
A vállalat a kutatás-fejlesztésre összpontosítja erőforrásait, amelynek részeként a saját dolgozóit is arra ösztönzi, hogy vegyenek részt innovációs projektekben a Xiaomi Alapítványhoz csatlakozva. A több mint 150 egyetemmel és főiskolával való együttműködés olyan előremutató innovációkat eredményezett, mint a Xiaomi AIoT Box, amely szemlélteti a vállalat szakértelmét a hardver és a szoftver zökkenőmentes integrálásában, hogy változatos szcenáriókat szimuláljanak a Mijia alkalmazáson keresztül.
A saját tehetségeinek felkarolása mellett, a Xiaomi arra is nagy gondot fordít, hogy a beszállítói láncán belül is érvényesüljön a funkcionalitás és a fenntarthatóság. Ennek érdekében, a vállalat kockázatkezelési irányelveket fogadott el az ESG-kockázatok azonosítására és kezelésére. Telephelyi auditokkal és kérdőíves felmérésekkel, a beszállítóival való szoros együttműködéssel igyekszik a vállalat részletesen feltárni azokat a problémákat, amelyek intézkedéseket igényelnek. Ezek mellett, a Xiaomi szigorú mechanizmust vezetett be az új beszállítók értékelésére, amelyben az ESG-megfelelőség ellenőrzése kitüntetett helyen szerepel.
A beszállítói lánc felügyeletén túlmutatóan, a Xiaomi a társadalomra is szeretne a tevékenységével, filantróp kezdeményezéseivel hatást gyakorolni. Az elmúlt évben, a Xiaomi Alapítvány számos jótékonysági akciót bonyolított le, amelyekkel a természeti katasztrófák károsultjait segítette és a szociális ellátórendszert támogatta, aláhúzva a vállalat társadalmi felelősségvállalását.
Vállalatirányítás és megfelelőség
A Xiaomi Csoport tavaly az ESG irányítási rendszerét is továbbfejlesztette, mert meggyőződése, hogy ez elengedhetetlen a szervezet jóléte és a vállalat növekedése szempontjából. Éppen ezért, a vállalat vezetősége rendszeresen felülvizsgálja, milyen haladást sikerült elérni az ESG-célok tekintetében. Az erőfeszítései elismeréseként a Xiaomi számtalan díjban részesült 2023-ban, így elnyerte a Best ESG in the Technology díjat a hardver kategóriában, amelyet az Institutional Investor szervezet adott át a vállalatnak, továbbá a Bloomberg Green a Xiaominak adományozta az ESG Company to Watch of the Year díjat.
A vállalatnak a minőség, a sokszínűség, a haladás és a befogadás melletti rendületlen elkötelezettségét bizonyítja, hogy 2024-ben kinevezték a Xiaomi első női felsővezetőjét, elnökségi tagját. Mindezeken túl, az innováció és a szellemi tulajdon védelme iránti elkötelezettségét megerősítendő, a Xiaomi több mint 37 000 szabadalom benyújtásáról számolt be a 2023. évi jelentésében.
A 2023. évi ESG jelentés, az ebben bemutatott előrehaladás, jól tükrözi a Xiaomi azon törekvését, hogy részese legyen egy jobb világ megteremtésének. Ebben fontos szerepet szán a vállalat az innovációnak, a zéró karbonkibocsátás elérésének, a teljes beszállítói láncon belül érvényesülő fenntarthatóságnak, a szigorú elvek alapján működő vállalatirányításnak és megfelelőségnek. A jelentés szerint a Xiaomi jelentős előrehaladást ért el egy fenntarthatóbb jövő megteremtésében.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását
- Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
- Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
- Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
- Különleges installációval ünnepli a Föld napját a Prologis
- A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
- 2023-ban harmadjára ért el platina minősítést a Bridgestone
- Mit tehet a vasút a fenntarthatóbb turizmusért?
- Továbbra is a Schneider Electric a párizsi maraton névadó szponzora
- Különleges ajánlatokkal indult a Xiaomi fesztiválja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.