A Dell bejelentette EdgeGateway 5000 sorozatát
A Dell bemutatta kifejezetten épület- és gyárautomatizálási szektorok számára kialakított új, EdgeGateway 5000 sorozatát. Az ipari felhasználásra tervezett, kibővített bemeneti és kimeneti felületekkel, széles működési hőmérséklet-tartománnyal, valamint a Dell adatelemzési képességeivel rendelkező számítástechnikai megoldás élenjáró alternatívát kínál az IoT piac jellemzően költséges és jogvédett ajánlataival szemben.
Az IoT fő célja, hogy az érzékelők által generált adatok felhasználásával támogassa a megfelelő döntések meghozatalát. Ugyanakkor az IoT-eszközök a nagy mennyiségű adat mellett újabb kihívásokat is generálnak: a Harbor Research becslése szerint 2020-ra az intelligens rendszerek több mint 194 petabájtnyi adatot állítanak majd elő. Az új, decentralizált, helyhez kötött adatok puszta mennyisége és kezelésének összetettsége gyorsan túlterheli a hagyományos környezeteket és elemző eszközöket. A sokoldalú átjárók segítségével azonban csökkenthető ez a terhelés, mivel a kivitelezett végponti elemzések meghatározzák azt, hogy mely adatok kezelésére, majd szűrésére vagy tárolására van gyorsan szükség.
A Dell EdgeGateway a hálózat peremén található eszközök és az érzékelők közelében működik. A megoldás helyi elemzések és egyéb köztes szoftverek segítségével fogadja, összevonja, elemzi az adatokat, majd kizárólag a hasznos adatokat továbbítja a felhőbe vagy az adatközpontba, így a drága sávszélesség használata minimálisra csökken. A szintén új Dell Statistica adatelemzési képességeknek köszönhetően a Dell elemzése a köztes szoftverekre is keterjed az átjárókon. Ennek köszönhetően a vállalatok a hálózat végpontjain is kihasználhatják a felhőalapú számítástechnika előnyeit, gyorsabban és biztonságosabban juthatnak hozzá üzleti információkhoz, valamint jelentősen csökkenek az adatok felhőn keresztüli átvitelének költségei, így pénzt is megtakaríthatnak.
A Dell teljes körű IoT-támogató megoldásai
Az EdgeGateway 5000 a Dell IoT-támogatást célzó teljes körű megoldás- és szolgáltatás kínálatának legújabb tagja, mely választási lehetőséget és rugalmasságot biztosít az ügyfeleknek az IoT-rendszerek végponti, felhőbeli vagy adatközponti elemzéssel ellátott felépítéséhez. A Dell világszínvonalú felügyeleti megoldásainak kihasználásával szerveztek csökkenthetik az összetettséget és növelhetik a biztonságot. Az átjáró eredeti berendezésgyártók (OEM-ek) számára is elérhető, akik beépíthetik azt a megoldásaikba, az épület- és gyárautomatizálási ügyfelek pedig adatközpont-megoldásokra, fejlett elemzésekre és digitális szolgáltatásokra is kiterjedő IoT-stratégiájuk részeként alkalmazhatják. Az ügyfelek számára emellett elérhetőek a Dell támogatási és telepítési szolgáltatásai, többek között a termék életciklusát lefedő ProSupport teljes körű hardvertámogatása is. A támogatással a vállalatok maximálisan kihasználhatják az átjárókörnyezetet, és minimálisra csökkenthetik a karbantartásra fordított időt.
Az ELM Energy nevű cég a Dell átjáróit használja fel a fenntartható energia biztosításához. A vállalatnál az ELMFieldSight vezérlője automatizálja a döntési struktúrákat, amelyek az elosztott energiaforrások – mint például a nap vagy a szél –, a tartalék generátorok és a hagyományos távvezeték-hálózati források között váltanak. A rendszerek emellett az ügyfelek döntését is segítik abban, hogy mikor érdemes többletenergiát visszatáplálni a nyílt piacra.
A Dell EdgeGateway 5000 sorozat előnyei
- Falra szerelhető és olyan szélsőséges hőmérsékletű helyeken is működtethető, mint például kazánházak, vagy sivatagok.
- A nagy kiterjedésű I/O struktúra korábbi soros kapcsolásokat ((RS-422/485, CAN busz) és a modern vezetéknélküli hálózatokat (Wi-Fi, 802.15.4 mesh) is csatlakoztat az internethez, illetve további bővítési lehetőségeket is biztosít.
- Rugalmasan választható operációs rendszerek, például Ubuntu, WindRiver Linux és Windows 10 IoTEnterprise.
- Biztonságos alaprendszer megbízható platformmodullal (TPM), biztonságos rendszerindítással, és a portok BIOS-szintű lezárásával.
- Felügyelhető a Dell Command|Monitor for Linux és a CloudClient Manager eszközökkel.
- A Dell innovatív független szoftverszállítókkal dolgozik együtt, a rendszerintegrátorok – mint például az OSIsoft, az EigenInnovations és a Lucid – pedig speciális szakértelmükkel fejlesztik a megoldást.
- A Dell által biztosított standard átfutási időnek köszönthetően az ügyfelek az OT piacon egyedülálló gyorsasággal juthatnak hozzá a hardverhez.
- A Dell tanácsadást, stratégiai és integrációs támogatást nyújt az IoT célok testreszabásban az olyan információ-intenzív ágazatokban, mint az egészségügy vagy biztosítás.
Kapcsolódó cikkek
- Windows 10 IoT Enterprise rendszerű Dell vékonykliensek
- Új nagy teljesítményű Dell PowerEdge szerver
- Innovatív hálózatkezelési megoldások KKV-knak a Delltől
- A Dell új modellekkel bővíti a 20 éves PowerEdge szerverportfólióját
- Dell PowerEdge C4130 szerver nagy teljesítményű számítástechnikához tervezve
- Élvonalbeli szerverkínálat és tárolási megoldások a Delltől
- PowerEdge R920: a legerősebb vállalati Dell-szerver
- PowerEdge VRTX – egységesített informatikai megoldás a kisvállalatoknak
- A Dell bejelentette a 12. generációs PowerEdge szerverek újításait
- Dell 12G PowerEdge szerverek a jövő héten
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.