Egy londoni laboratórium vizsgálja a technológiával való kapcsolatunkat
Mindannyian tudjuk, hogy néha szükségünk lenne egy kis digitális csendre, de a felgyorsult világunkban ezt nem mindig tudjuk megengedni magunknak. Fel kell vennünk a telefont, válaszolni kell a főnök levelére, a teljes „kikapcsol(ód)ás” nehezen megvalósítható. Egy londoni kutató és tervező ház szerint nem az a cél, hogy teljesen leállítsuk az eszközeinket, hanem meg kell tanulnunk alkalmazkodni a digitális életmódhoz.
A Vinaya, más néven Kovert olyan termékeket és eszközöket gyárt, melyek elősegítik ezt az alkalmazkodást. November elsején a vállalat egy új laboratóriumot nyitott Londonban, mely a technológia és az ember kapcsolatát vizsgálja. Az épület harmadik emeletén a laboratórium eredményei alapján különböző termékek fejlesztésével is foglalkoznak.
A vállalat egy tudományos központot szeretne létrehozni, mely lehetőséget teremt a szakértőknek az emberi psziché mélyebb megismerésére. A harmadik emeleten különböző fórumok, előadások lesznek a szakemberek és más érdeklődők számára.
„Egyfajta modern változatát szeretnék létrehozni az ókori görög Líceumnak, ahol Arisztotelész és Szókratész lógtak együtt, és tanultak egymástól” – mondta Kate Unsworth, a cég alapítója és vezérigazgatója. „Azt szeretnénk, ha a szakemberek megismernék egymás kutatási területét, mert erre ritkán van lehetőségük.”
A laboratórium fő kutatási területei a hiperkonnektivitás, a stressz, az emberi kapcsolatok, a boldogság, a nyugalom, depresszió és produktivitás. A csapat jelenleg hat idegtudománnyal foglalkozó szakemberből, egy antropológusból, egy filozófusból és egy pszichológusból áll. A munkájukat a helyi egyetemek tudósai és specialistái segítik, olyan kutatási területekről, mint az alvás, az ADHD vagy a mesterséges intelligencia. A laboratórium rendelkezik az agyi aktivitást, szívműködést, kortizol szintet mérő készülékekkel, valamint a technológia-függőség megfigyelésére alkalmas eszközökkel.
A Vinaya már korábban is végzett tudományos kutatásokat. Az egyik ezek közül az emberek és a vállalatok e-mailezési szokásait, a digitális kommunikáció produktivitásunkra és boldogságunkra gyakorolt hatását vizsgálta.
A kutatók egy olyan kísérletet is végeztek, melyben idegeneknek kellett egymás szemébe nézni öt percen keresztül, az „I See You” videó ezt mutatja be. Miközben a laboratóriumban újabb kutatások folynak, a vállalat már be is vezette az új termékét, az Altruis, mely egy Bluetooth segítségével működő ékszer, jelez, ha bizonyos személytől kapunk üzenetet, vagy az üzenet bizonyos szavakat tartalmaz.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Online matematikaórát tart Lovász László, az MTA elnöke
- Gazdag program várható a Kutatók a neten virtuális találkozón
- Hőre robbanó mikroszkopikus gránátot fejlesztenek a rák ellen
- Meghaladta az ötmilliót az angol nyelvű Wikipedia szócikkeinek száma
- Fehérje és szoftverek a GE kombinációja a rákellenes gyógyszerek előállításában
- Háromdimenziós technológiával óvják meg a Közel-Kelet kincseit
- Szuper-számítástechnikai fejlesztés segíti a tudományos együttműködést a felsőoktatás és az ipar között
- Szuperszámítógépet kapott a Miskolci Egyetem
- Hang alapján ismeri fel a Parkinson-kórt egy magyar algoritmus
- High-tech újdonságok a CEATEC-en
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.