Schneider Electric: IoT-innováció egyetemi együttműködésekkel
A két egyetem globális kutatásának célja, hogy megoldást találjon az áramkörök és eszközök, a jelfeldolgozás, a kommunikáció és vezérlés, illetve a fejlett adatelemzés területén felmerülő mérnöki problémákra. A középpontban az IoT-technológiák bevezetése áll, mellyel javítható az épület-infrastruktúra, és a csatlakoztatott közlekedési rendszerek is továbbfejleszthetők. A Schneider Electric elkötelezett híve az innovációnak, az együttműködéssel pedig a legújabb IoT-megoldásokat is felhasználhatja fejlesztései során.
IoT-t mindenkinek
Az IoT-technológiák alapvető fontosságúak a Schneider Electric kiemelt piaci szegmenseiben, így a vízkezelésben, az olaj- és gáziparban, az adatközpontokban, a bányászatban, a közművek és az egészségügy terén, az élelmiszeripar és az italgyártás, valamint az intelligens városok területén. A cél a lehető legnagyobb hatékonyság elérése és a fenntarthatóság biztosítása az ügyfelek számára. A HKUST-MIT Research Alliance Consortiummal indított együttműködésen keresztül a Schneider Electric új technológiák kifejlesztésére törekszik, mint például az intelligens működtetés, a hatékonyság és a rendszerbe rendezés, melyek segítenek az ügyfeleknek a legújabb technológiai kihívások leküzdésében.
A kutatási együttműködés mellett a Schneider Electric nemrég bejelentette új globális márkastratégiáját is, a Life Is On-t, amelynek célja, hogy a vállalat az intelligens üzemeltetés elveit alkalmazza az IoT-megoldásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Két óriás összefog a dolgok internetjéért
- Az űrpuli messze viszi a magyar tudás jó hírét
- Milyen kockázatokkal járnak az intelligens otthoni készülékek?
- Online matematikaórát tart Lovász László, az MTA elnöke
- Infotér – 2016 végére nem lesz internet nélküli iskola
- Samsung tévéken gyakorolhatnak a jövő alkalmazásfejlesztői
- Első IoT ötletverseny: okosházak, intelligens mérőórák, szenzoros játékmackó
- A Nokia Networks támogatja a lányok technológiai oktatását
- Már működik a Google mesterséges intelligenciája
- Microsoft roadshow: milyen informatikai rendszerekkel lehet igazán sikeres egy vállalat?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.