Az ABB bemutatta a legnagyobb terhelhetőségű, többfunkciós robotját
Az IRB 8700 a piacon lévő legjobb teljesítményű, magas terhelhetőségű robot, amelynek a teljes bekerülési és üzemeltetési költsége a legalacsonyabb.
Az ABB bemutatta a legnagyobb terhelhetőségű, többfunkciós robotját, az IRB 8700-at. A 3,5 méter karkinyúlású robot maximum 800 kg hasznos teher mozgatására képes - lefelé forduló csuklóval 1000 kg, míg LeanID-vel 630 kg. (A LeanID olyan új, integrált kábelezési megoldás, amelynek célja, hogy a kábelköteg ("dresspack") külső hatásoknak leginkább kitett részeinek robotba történő integrálásával egyensúlyt teremtsen a költségek és az élettartam között.)
Az IRB 8700 két konfigurációban áll rendelkezésre. Az egyik konfiguráció esetén a robot karkinyúlása 4,2 méter, a terhelhetősége 550 kg (csuklóval lefelé 620 kg, LeanID-val 475 kg). A másik konfiguráció esetében a karkinyúlás 3,5 méter, míg a hasznos teher 800 kg (csukóval lefelé 1000 kg, míg LeanID-vel 630 kg). Mindkét konfigurációt nagyon magasnak számító 725 kgm2 tehetetlenségi nyomatékérték jellemez.
Kapcsolódó cikkek
- Robotokat alkalmaztak gerincműtéteknél Kínában
- Robot-ember – két jó barát?
- Megérkezett YuMi, az emberbarát robot
- ABB szünetmentes áramforrás működik a föld mélyén
- Két új ABB elektromos autó gyorstöltőt adtak át Budapesten
- High-tech újdonságok a CEATEC-en
- Robotrekord született a Kutatók Éjszakáján az Ericssonban
- A Robotok világa címmel tematikus év kezdődik a győri Mobilisben
- Másoknak adhatjuk majd át tudásunkat robotok segítségével
- Robotok adhatják tovább az emberi tudást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.