Okostelefon az idei slágerajándék
A Telenor Magyarország internetes kutatásából kiderül, hogy számít-e a karácsonyi ajándéknak szánt készülék márkája, mi alapján választanak telefont a nők és a férfiak, sőt az is, hogy okostelefonnal főzzük-e a karácsonyi menüt.
A Telenor kutatása szerint az okostelefon a leginkább vágyott ajándék az idén: a válaszadók mintegy háromnegyede (74,06%) vágyik ilyen készülékre, a kívánságlisták második helyén a laptop (39,35%), a harmadikon pedig a táblagép (28,84%) áll, derül ki a Telenor 1613 válaszadó részvételével készült online felmérésének eredményeiből. Nem véletlen, hogy a vállalat karácsonyi akciójában tízféle, rendkívül jó ár-érték arányú, 4G-s okostelefont kínál ügyfeleinek 80 százalékos kedvezménnyel: többek közt a Sony Xperia M4 Aquát, az LG G3-at, illetve a Samsung Galaxy S6-ost.
Androidot, Windowst vagy iOS-t?
Az okostelefon nemektől függetlenül slágere az idei karácsonynak: a férfiak 76,9%-a, a nők 72,22%-a vágyik ilyen eszközre. Jelentős különbség mutatkozik viszont abban, hogy milyen platformot használó telefont választanak: a nők 40,72%-a számára teljesen mindegy, hogy milyen szoftver fut a készüléken, míg a férfiak többségének igen fontos, hogy milyen operációs rendszert használ a készülék. Mindkét nem körében az Android a legnépszerűbb, a férfiak 56,26%-a, a nők 41,28%-a szeretne a Google szoftverét futtató készüléket kapni karácsonyra. IPhone-ra a férfiak 13,05%-a, a nők 11,92%-a, windowsos készülékre pedig a férfiak 7,41%-a, a nőknek pedig 5,29%-a vágyik saját bevallása szerint.
Karácsonykor jól jön a mobilnet
A felmérés kitöltőinek többsége (88,84%) már rendelkezik okosmobillal, akiknek a készülék az ünnepi előkészületekben is sok segítséget nyújt: a felhasználók csaknem fele (48,64%) ajándékok keresésére, illetve majdnem ugyanennyien (48,14%) főzés közben a receptek olvasására is használják telefonjukat.
Természetesen a legtöbben (76,25%) az okostelefonok korában is egyszerűen felhívják ismerőseiket, és így kívánnak kellemes ünnepeket nekik. De a felhasználók majdnem háromnegyede (73,91%) már online formában, például emailben és közösségi médiában is küldi és fogadja az ünnepi jókívánságokat.
A válaszadók többsége (76,79%) jelenleg is használ mobilinternetet okostelefonján: a legtöbben (46,04%) havi 100-500 megabájt adatforgalmat tartalmazó csomagra fizetnek elő, de az 500 megabájtnál nagyobb díjcsomagok aránya is jelentős, 36,03%-ot tesz ki. 100 megabájtnál kisebb mobilnetcsomag manapság már csak a felhasználók 17,93%-a számára elegendő.
Másképp választ a férfi és a nő?
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a márkanév új okostelefon vásárlásakor csupán a sokadik választási szempont mind a férfiak, mind a nők körében. Ennél jóval fontosabbnak tartja mindkét nem döntő többsége (mintegy 88%-a) a készülék gyorsaságát, illetve a kijelző jó minőségét (férfiak: 78,31%, nők: 82,45%).
Ugyanakkor jelentős különbségekre is fény derített a Telenor online felmérése: a nők többsége számára a készülék ára a három legfontosabb preferencia között van, míg a férfiak esetében ennél fontosabb a készülékben lévő memória mérete és bővíthetősége. Számukra az ár csupán az ötödik legfontosabb ismérv, amit mérlegelnek. A hölgyek esetében a kamera minősége fontosabb az akkumulátornál és a telefonon futó szoftvernél. Meglepő eredmény, hogy a készülék márkaneve mindkét nem esetében sokadrangú tényezővé vált, csupán a tizedik legfontosabb választási szempontnak jelölte a válaszadók többsége.
Az ajándékmobilok zöme androidos lesz
Az ajándékba szánt termékek között is első helyen szerepel az okostelefon, amelyet a válaszadók 83,14%-a tervez venni valakinek. Egyéb ajándékot kevesebb, mint negyedük (24,79%) választ, táblagépet pedig 21,08%-uk. A hagyományos mobilnak szinte befellegzett, ilyen készüléket már csak a válaszadók 4,72%-a tervez beszerezni.
Hajszál híján, de még dominál a személyes vásárlás (49,92%) az ajándékba szánt készülékek esetében, de már nagyon sokan (43,68%) az interneten fogják megrendelni a kiszemelt mobilt. A válaszadók többsége vadonatúj készüléket vásárol, használt telefont csupán a résztvevők 6,41%-a szerez be ajándékba. Idén karácsonyra a legtöbben (68,62%) közepes méretű okosmobilt vesznek ajándékba, de az iPhone 6S Plushoz hasonló méretű óriásmobillal a válaszadók 24,79%-a szeretne meglepni valakit. Az ajándékba szánt okosmobilok zöme (61,55%) androidos készülék lesz, iPhone-nal csak a válaszadók 9,27%-a tervez meglepni valakit, a windowsos mobilok pedig a kitöltők 7,42%-ának szimpatikusak. Az ajándékozók csaknem ötöde (19,39%-a) számára egyébként teljesen mindegy, hogy milyen szoftvert futtat a készülék, elsősorban a jó árat tartják lényegesnek.
A legtöbben (34,91%) 20-40 ezer forintos készüléket szánnak karácsonyi ajándéknak, de a 40-60 ezer forintos modelleket is csaknem a felhasználók negyede (23,78%) választja. 60-100 ezer forintos értékben már kevesebb válaszadó (17,03%) tervez telefont ajándékozni. Meglepő módon az ajándékba szánt készülékek között a 20 ezer forintnál olcsóbb, belépő szintű okosmobilok aránya is alacsony, mindössze 15,01%. 100 ezer forintnál drágább készüléket ennél is kevesebben szánnak karácsonyi ajándéknak, mindössze a kitöltők 9,27%-a nyilatkozott így.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonra cseréltük a CD-lejátszót
- Hamarosan a Telenornál is kapható lesz LG G4 és a Sony Xperia M4 Aqua
- Javulást hozott az iskolai eredményekben az okostelefon tiltása Angliában
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- Az első Microsoft telefon már elérhető a Telenornál
- Mire használjuk az okostelefont?
- 2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt
- A Telenornál sem panaszkodnak az ünnepekre
- Mutasd a telefonod, megmondom ki vagy
- A gyorsan merülő mobil zavarja leginkább a felhasználókat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.