Ezekre figyeljen, ha kupont vesz karácsonyra
A kedvezményes online vásárlás a nők privilégiuma
A karácsony idején intenzíven felfutó kuponos vásárlás a hölgyek privilégiuma, 3 vásárlásból 2-t nő kezdeményez. A legnépszerűbbek az akciós áron kínált szépségápolási termékek, illetve a szolgáltatások közül az utazási utalványok – derült ki a Szallasguru.hu friss felméréséből. Persze nem árt körültekintően választani, ugyanis minden 4. kuponos vásárlóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. Ennek ellenére 100 esetből csak 1 jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig.
Ha profilt kellene alkotni a tipikus magyar kuponvásárlóról, akkor egy 26-35 év közötti nő kontúrjai rajzolódnának ki. Csak a kuponozók harmada férfi, ráadásul a hölgyek nemcsak szívesebben, de gyakrabban is vásárolnak vouchereket – derült ki a Szallasguru.hu friss kutatásából. Az akciós áron beszerezhető termékek top 3-as listája is ennek megfelelően alakul: legjobban a szépségápolási termékek adhatók el, amiket a háztartási és a műszaki cikkek követnek. A kuponos piacon jóval nagyobb forgalmat generáló szolgáltatások esetében sorrendben az utazás, a szépségápolás, illetve a szórakozás és a kultúra területén kínált utalványok fogynak leginkább.
Így védje ki a piszkos trükköket
Persze nem árt óvatosnak lenni, hívja fel a figyelmet Papp István. Az ár tekintetében a kedvezményre hajtók nagyon tudatosnak tűnnek: a Szallasguru.hu kutatása szerint 10 vásárlóból 9 keres rá az eredeti árra a kupon kifizetése előtt, hogy meggyőződjön a kínált kedvezmény valódiságáról. Bár az eredeti ár akció előtti feltornászása nem ritka, a legtöbb probléma általában mégsem ebből fakad.
„Minden 4. kuponozóval előfordult már, hogy nem azt kapta, amire számított. A legtöbb esetben minőségi probléma merült fel, nem az elvárt színvonalon nyújtották a kedvezményes szolgáltatást, de akadnak piszkos trükkök is. Ezek sorában első helyen szerepel, hogy a kedvezmény igénybevételéhez extra vásárlás is szükséges, amit az ajánlatban a cég ügyesen elrejt. A legjobb, ha a vevő a vásárlás előtt az apró betűs részeket is alaposan átolvassa. Olyan esetről is hallottunk, hogy a vásárlói visszajelzést a kuponozó cég értékhatárhoz kötötte, s mivel azt a vevő nem érte el, nem tudta megosztani negatív véleményét a kuponos cég oldalán” – mondta Papp István.
A szakember hozzátette, mindezek ellenére a csalódott vásárlóknak csak a harmada él panasszal, és nagyjából 100 esetből egy jut el a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségig. Persze az is előfordul, hogy a vevő figyelmetlen, a Szallasguru.hu kutatásában részt vevők válaszai alapján minden 10. vásárlóval előfordult már, hogy megfeledkezett a lejárati dátumról, így végül a kedvezmény nem került felhasználásra. Sokszor az alapvető jogok sem ismertek: a jelenleg érvényes szabályok alapján az online kuponra lecsapó vevő 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a vételtől, ezt azonban a kupont már legalább 1 alkalommal vásárló magyaroknak mindössze 13 százaléka tudja.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus iratok millió kerülhetnek veszélybe
- 9 tanács a biztonságos online vásárláshoz
- Fórumot hív össze az unió a káros online tartalmak kiszűrésére
- Már az okostévénket is megtámadhatják
- 64 áldozata van az internetes csalónak
- Szuperhős verdák: a jövő autói emberéleteket és a bolygót menthetik meg
- Az interneten is háború dúl az Iszlám Állam ellen
- Lehetetlen elbújni az interneten
- Az Anonymus totális háborút hirdetett az Iszlám Állam terroristái ellen
- Már itthon is kapható a gyerekekre vigyázó okoskarkötő
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.