Mintegy 500 millió forintból vált energiatakarékosabbá egy magyar számítástechnikai cég
A közlemény szerint a beruházás mintegy fele, 249,5 millió forint a Gazdaságfejlesztési Operatív Program keretében elnyert vissza nem térítendő támogatásból származik.
A program eredményeként csökkent a vállalat energiafelhasználása és az ezzel járó magas kiadások. A zrt. szerint a csúcstechnológiát képviselő eszközök gyors megtérülési idejének köszönhetően a napelemmezőkre fordított kezdeti beruházás hamar megtérül, a telepített rendszer a cég működését gazdaságosabbá és fenntarthatóbbá teszi.
Az 1985-ben alakult, magyar tulajdonban álló, budapesti székhelyű Combit Számítástechnikai Zrt. főként szoftverek és műszaki berendezések fejlesztésével foglalkozik, jelenleg mintegy 50 alkalmazottal üzemel.
A nyilvános adatbázis szerint tavaly 600,5 millió forintos árbevétel mellett 187,2 millió forint nyereséget termelt, míg egy évvel korábban az értékesítésből származó nettó árbevétele 502,9 millió forint, mérleg szerinti eredménye pedig 120,4 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Új irodai applikációval vet véget a papír korszaknak a Xerox
- A tengerből is ihatunk vizet a GE miniatürizált, 3D-nyomtatott gépének segítségével
- Okosváros alkalmazást tesztelnek Budapesten
- Energiafelhasználást optimalizáló rendszert fejlesztett egy magyar cég
- A hagyományos napelemnél 50-szer nagyobb teljesítményű az új energiatermelő ablak
- Megoldást kínál a pazarló nyomtatás megszüntetésére a Xerox szoftvere
- Az ABB üzembe helyezte a világ első ökohatékony gázzal szigetelt kapcsolóberendezését
- Ivóvíztisztításra alkalmas könyvet készítettek kutatók
- Magyar mobilalkalmazás bírhatja rá világszerte a cégeket a környezettudatosabb működésre
- A Facebook új alkalmazása az energiahatékonyság szolgálatában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.