A pénzügyi vezetőknek újra kell gondolniuk vállalatuk állapotának mérését
A Chartered Global Management Accountant (CGMA) által készített tanulmány szerint a vállalatok értékeinek nagy része nem kézzel fogható forrásokból származik, mint a fogyasztói hangulat és a márka. Néhány megkérdezett gazdasági szakértő úgy nyilatkozott, hogy hozzáférnek a vállalkozások kritikus elemeinek méréshez és monitorozásához szükséges megfelelő adatokhoz, azonban ezeknek csak a 16%-át adta a fogyasztói hangulat.
A jelentés szerint a nem kézzel fogható források üzleti értékének a különböző teljesítménymutató rendszereken keresztül mérése egyre fontosabb lesz, ahogy a digitális üzleti modellek terjednek. Az immateriális források fontossága növekedett az elmúlt években, és manapság 80%-át adja az S&P 500 Indexben szereplő vállalatok értékének. A felmérés válaszadói úgy gondolják, hogy a vállalati értékeket leginkább a fogyasztói elégedettség (75%), az üzleti folyamatok minősége (62%), és az ügyfelekkel való kapcsolat (62%) generálják.
Azonban a felmérés azt is kimutatta, hogy az EMEA régió gazdasági szakemberei nehézségekbe ütköznek az immateriális forrásokhoz kapcsolódó adatok hozzáférése és elemzése során. Például csak a válaszadók 16%-a képes összegyűjteni és elemezni a fogyasztói hangulat adatait, és ugyanennyien férnek hozzá a márkát befolyásoló adatokhoz. Az üzleti folyamatok minőségét a válaszadók csupán 29%-a tudja mérni.
„A pénzügy jó helyzetben van ahhoz, hogy a modern vállalkozások irányítója legyen, de ehhez arra van szükség, hogy a modern felhő alapú ERP és teljesítménykezelő rendszerekből származó, releváns adatokkal dolgozhassanak” – mondta Laurent Dechaux, az Oracle Applications alelnöke. „Ennek hiányában fennáll a veszélye annak, hogy a digitális üzletágak elkerülik teljesen a pénzügyet, és saját stratégiai megállapításokat generálnak, amelyek közvetlenül a vezetéshez kerülnek.”
A tanulmány keretében 367 vezetőt kérdeztek meg az EMEA régió 29 országában.
Kapcsolódó cikkek
- Mi a legmenőbb a karácsonyfa alatt?
- Nyomtassunk magunknak új szerveket!
- Az orosz kormányfő az internet kiszolgáltatottságáról beszélt Kínában
- Futurisztikus trendek változtatják meg alapjaiban életünket
- Egységes digitális piacot akar az EU
- Tíz százalék alá csökken az idén az okostelefon-világpiac növekedési üteme
- Nyolc százalékkal csökken az idén a táblagépek világpiaci forgalma
- Egyre jobbak az európai startupok
- A cégek 60%-át érte már biztonsági incidens
- Az Uber-hatástól félnek a topmenedzserek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.