A pénzügyi vezetőknek újra kell gondolniuk vállalatuk állapotának mérését
A Chartered Global Management Accountant (CGMA) által készített tanulmány szerint a vállalatok értékeinek nagy része nem kézzel fogható forrásokból származik, mint a fogyasztói hangulat és a márka. Néhány megkérdezett gazdasági szakértő úgy nyilatkozott, hogy hozzáférnek a vállalkozások kritikus elemeinek méréshez és monitorozásához szükséges megfelelő adatokhoz, azonban ezeknek csak a 16%-át adta a fogyasztói hangulat.
A jelentés szerint a nem kézzel fogható források üzleti értékének a különböző teljesítménymutató rendszereken keresztül mérése egyre fontosabb lesz, ahogy a digitális üzleti modellek terjednek. Az immateriális források fontossága növekedett az elmúlt években, és manapság 80%-át adja az S&P 500 Indexben szereplő vállalatok értékének. A felmérés válaszadói úgy gondolják, hogy a vállalati értékeket leginkább a fogyasztói elégedettség (75%), az üzleti folyamatok minősége (62%), és az ügyfelekkel való kapcsolat (62%) generálják.
Azonban a felmérés azt is kimutatta, hogy az EMEA régió gazdasági szakemberei nehézségekbe ütköznek az immateriális forrásokhoz kapcsolódó adatok hozzáférése és elemzése során. Például csak a válaszadók 16%-a képes összegyűjteni és elemezni a fogyasztói hangulat adatait, és ugyanennyien férnek hozzá a márkát befolyásoló adatokhoz. Az üzleti folyamatok minőségét a válaszadók csupán 29%-a tudja mérni.
„A pénzügy jó helyzetben van ahhoz, hogy a modern vállalkozások irányítója legyen, de ehhez arra van szükség, hogy a modern felhő alapú ERP és teljesítménykezelő rendszerekből származó, releváns adatokkal dolgozhassanak” – mondta Laurent Dechaux, az Oracle Applications alelnöke. „Ennek hiányában fennáll a veszélye annak, hogy a digitális üzletágak elkerülik teljesen a pénzügyet, és saját stratégiai megállapításokat generálnak, amelyek közvetlenül a vezetéshez kerülnek.”
A tanulmány keretében 367 vezetőt kérdeztek meg az EMEA régió 29 országában.
Kapcsolódó cikkek
- Mi a legmenőbb a karácsonyfa alatt?
- Nyomtassunk magunknak új szerveket!
- Az orosz kormányfő az internet kiszolgáltatottságáról beszélt Kínában
- Futurisztikus trendek változtatják meg alapjaiban életünket
- Egységes digitális piacot akar az EU
- Tíz százalék alá csökken az idén az okostelefon-világpiac növekedési üteme
- Nyolc százalékkal csökken az idén a táblagépek világpiaci forgalma
- Egyre jobbak az európai startupok
- A cégek 60%-át érte már biztonsági incidens
- Az Uber-hatástól félnek a topmenedzserek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.