A pénzügyi vezetőknek újra kell gondolniuk vállalatuk állapotának mérését

forrás: Prím Online, 2015. december 21. 08:33

Az Oracle által támogatott The Digital Finance Imperative című kutatás szerint az EMEA régió pénzügyi vezetőinek (CFO) újra kell gondolniuk vállalataik állapotának felmérését a digitális korszakban.

A Chartered Global Management Accountant (CGMA) által készített tanulmány szerint a vállalatok értékeinek nagy része nem kézzel fogható forrásokból származik, mint a fogyasztói hangulat és a márka. Néhány megkérdezett gazdasági szakértő úgy nyilatkozott, hogy hozzáférnek a vállalkozások kritikus elemeinek méréshez és monitorozásához szükséges megfelelő adatokhoz, azonban ezeknek csak a 16%-át adta a fogyasztói hangulat.

A jelentés szerint a nem kézzel fogható források üzleti értékének a különböző teljesítménymutató rendszereken keresztül mérése egyre fontosabb lesz, ahogy a digitális üzleti modellek terjednek. Az immateriális források fontossága növekedett az elmúlt években, és manapság 80%-át adja az S&P 500 Indexben szereplő vállalatok értékének. A felmérés válaszadói úgy gondolják, hogy a vállalati értékeket leginkább a fogyasztói elégedettség (75%), az üzleti folyamatok minősége (62%), és az ügyfelekkel való kapcsolat (62%) generálják.

Azonban a felmérés azt is kimutatta, hogy az EMEA régió gazdasági szakemberei nehézségekbe ütköznek az immateriális forrásokhoz kapcsolódó adatok hozzáférése és elemzése során. Például csak a válaszadók 16%-a képes összegyűjteni és elemezni a fogyasztói hangulat adatait, és ugyanennyien férnek hozzá a márkát befolyásoló adatokhoz. Az üzleti folyamatok minőségét a válaszadók csupán 29%-a tudja mérni.

„A pénzügy jó helyzetben van ahhoz, hogy a modern vállalkozások irányítója legyen, de ehhez arra van szükség, hogy a modern felhő alapú ERP és teljesítménykezelő rendszerekből származó, releváns adatokkal dolgozhassanak” – mondta Laurent Dechaux, az Oracle Applications alelnöke. „Ennek hiányában fennáll a veszélye annak, hogy a digitális üzletágak elkerülik teljesen a pénzügyet, és saját stratégiai megállapításokat generálnak, amelyek közvetlenül a vezetéshez kerülnek.”

A tanulmány keretében 367 vezetőt kérdeztek meg az EMEA régió 29 országában.
 

Kulcsszavak: pénzügy trend Oracle

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32