Robotautó viselkedési kódexre szavaztat a Kamaz
Nem akarja vállalni a robotautó erkölcsének felelősségét a Kamaz, interneten kérdez, vészhelyzetben milyen reakciókat adjon a járműve?
Az önvezető autók erkölcse jelentős vitatéma, azaz mit döntsön a számítógép vészhelyzetben: a jármű sofőrje szenvedjen súlyos vagy akár halálos sérülést, vagy a feltételezett vészhelyzetben az autó elé lelépő gyalogos életét mentse meg? A Kamaz autógyár nem a saját akaratát akarja ráerőltetni a felhasználókra, inkább megkérdezik őket - írja az automotor.hu.
A Kamaz 2019-ben tervezi bemutatni a sorozatgyártású önvezető járművét, a jelenlegi tervek szerint 19 milliárd rubelt, azaz 77,7 milliárd Ft-ot költenek el a fejlesztésre. Jelen pillanatban már több működőképes prototípussal is rendelkeznek, amelyeket azonban még csak szigorúan ellenőrzött körülmények között, a gyári próbapályán teszteltek, és ott is csak aszfalton – a végleges jármű terepjárásra is alkalmas lesz.
A magatartási kódex megalkotásához az internetes közösség segítségét kérik, azt szeretnék megtudni az on-line kérdőív segítségével, elkerülhetetlen balesetek esetén milyen döntéseket hozzon a számítógép. Január végéig lehet megválaszolni a kérdéseket, a kiértékelés során korcsoport és nem szerint is megvizsgálják majd a válaszokat.
Forrás: automotor.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az Apollo Tyres betör az európai online piacra
- Sikeres tesztet csinált az önjáró autó
- Szuperhős verdák: a jövő autói emberéleteket és a bolygót menthetik meg
- Kis híján megbüntették a Google vezető nélküli autóját
- A Cellum meghívást kapott a Ford alkalmazásfejlesztői versenyére
- UberENGLISH: már angolul beszélő autós partnert is lehet rendelni
- Robotkígyóval töltené autóit a Tesla
- Mio Combo: a fedélzeti computerek alternatívája
- Akár 50 százalékos megtakarítás is elérhető a használatarányos cascóval
- Embert gázolt a Google robotautója [Frissített]
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.