A magyaroknak tetszik a digitális bank
A rendszeresen bankoló magyarok 45 százaléka nyitott a digitális megoldásokra – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners és a TÁRKI reprezentatív felmérése.
Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket. Vannak köztük széles banki termékportfólióval rendelkezők és pénzügyeiket konzervatív módon - például lehetőleg hitelfelvétel nélkül - intézők is. Sokuk nem is tudna eljutni egy bankfiókba, mert napközben dolgozik. A kevésbé nyitottak egy jelentős csoportja – az aktív bankolók közel negyede - sem utasítja el teljesen a digitális megoldásokat, de segítséget szeretne kapni azok használatához.
A különböző lehetőségek közül az online hiteligénylés a legvonzóbb: az aktív bankolók közel 30 százaléka gondolja úgy, hogy ezt választaná a kérelem személyes benyújtása helyett. Az online videós ügyintézés közel egynegyedük számára jelent alternatívát a bankfiókkal szemben, és hasonló arányban nyilatkoztak így a chates tájékoztatásról is.
Magyarországon kevés példa van még a mozgó bankári szolgáltatásra is, vagyis arra, hogy a banki alkalmazott keresse fel az ügyfelet. Pedig a felhasználók 31 százaléka hajlandó lemondani a fiókhálózatról, ha az ottani ügyintézőket mozgó bankárok helyettesítik.
„A banki fiókhálózat zsugorodása nemzetközi tendencia, ráadásul ezt nálunk a szabályozás is erősíti. Ezért a pénzintézetek számára elengedhetetlen az alternatív csatornák kiépítése” – fűzte hozzá az eredményekhez Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere. Különösen így van ez, ha egy bank erős pozíciókkal kíván rendelkezni a magas jövedelműek körében, hiszen ők a legnyitottabbak az újfajta megoldásokra.
A felmérésről
A felmérés 1000 fős reprezentatív mintával, személyes megkérdezéssel készült. A minta 4 szempontból - nem, életkor, iskolai végzettség, földrajzi megoszlás - is reprezentatív a magyar lakosságra nézve. A teljes mintából 560 válaszadó bizonyult aktív bankolónak, azaz ennyien állították magukról, hogy aktívan igénybe vesznek banki szolgáltatásokat (pl. készpénz ki- és befizetés, átutalás, átvezetés, betét stb.).
Kapcsolódó cikkek
- A top 10 listában a mobil banki fenyegetések
- Mobiltelefonos csalássorozatra figyelmeztet a bankszövetség
- A pénzügyi szolgáltatók inkább utólag kezelik az online támadásokat, nem megelőzik azokat
- Még mindig sokan nem bíznak az online bankolásban
- SMS-sel indul a bankszámla elleni támadás
- Rekordot döntöttek a banki trójai programok
- Informatika: brutális versenyhátrányban a magyar bankok
- A hamis banki értesítések vezetnek a rosszindulatú spam támadások között
- A pénzügyi adatok védelme az e-kereskedelmi cégek és a pénzintézetek szemszögéből
- Több millió ügyfél adatait lopták el hackerek