bank kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: bank
Gyors, egyszerű, hatékony innovációiért díjat kapott a K&H
Idén harmadik alkalommal, összesen tíz kategóriában díjazta a Visa a hazai bankokat. A K&H Bank a digitálisan élenjáró bankoknak járó Digital Innovator UX 2024 díjat nyerte el. A Visa Awards célja, hogy az innovációra, az ügyfélélményre, a termékfejlesztésre és a példamutató kezdeményezésekre hívja fel a figyelmet. A K&H Bank innovációi mind azt a célt szolgálják, hogy az ügyfelek minél gyorsabban és könnyebben, élményszerűen tudják pénzügyeiket lebonyolítani.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.
Euromoney: nemcsak legjobb bank, de legjobb digitális bank is a K&H idén itthon
Egymás után gyűjti be a nemzetközi elismeréseket a K&H. Idén elnyerte a Euromoney „Magyarország legjobb digitális bankja 2024” díját is azt követően, hogy ugyanez a magazin a legjobb hazai pénzintézetnek járó elismerést is odaítélte a K&H-nak. A bankvilág egyik legelismertebb szaklapjának díja a K&H magyar pénzpiacon kiemelkedően innovatív megoldásainak szól.
Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók
Minden egyes nap 60 millió forintot, átlagosan 1,2 millió forintot lopnak el a csalók bankszámláinkról. A bankkártyás csalásokban érintett átlagösszeg egy év alatt 10 ezer forinttal, átlagosan 43 ezer forintra emelkedett. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője szerint vannak már kedvező jelek, számos intézkedés is segíti az embereket, de attól senki nem fog tudni megvédeni minket, ha mi magunk segítjük a csalókat adataink kiadásával, pénzünk hozzájuk utalásával.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
A K&H piacvezető a Euromoney pénzintézeti rangsorában
A K&H felkerült a Euromoney Market Leader listájára mind a digitális megoldások, mind pedig a társadalmi felelősségvállalás kategóriában. A pénzügyi szaklap egyben „kimagasló tekintélyűnek” értékelte a bank vállalati üzletágát.
Recessziós kockázatok és a hekkerek miatt aggódhatnak leginkább a bankvezetők
Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.
Bankszektor konferencia
Nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az elmúlt időszakban Magyarországon mennyi változás ment végbe és milyen volumenű fejlesztések történtek a pénzügyi szektorban. Megkezdődött az azonnali fizetések rendszerének bevezetése, így érthető módon fogalmazódik meg a szektor szereplői részéről a következő kérdés: „Tudjuk, hogy van infrastruktúra, de mikor és hogyan kezdünk el végre erre szolgáltatást építeni?”
Felgyorsult a banki digitalizáció
Magyarországon először élesben is elindul a nyílt bankolás
Öt hónapja léptek életbe az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (PSD2) nyílt bankolással kapcsolatos rendelkezései, és a Számlázz.hu az egyike annak a négy fintech cégnek, amely megszerezte a Magyar Nemzeti Banktól az ún. AISP engedélyt, melynek értelmében – az ügyfelek hozzájárulása után – harmadik félként hozzáférhet az ügyfelek banki adataihoz. Most pedig hazánkban először élesben is elindul a nyílt bankolás: az online számlázó autokassza rendszerébe mostantól a K&H Bank több mint 120 000 vállalkozói és nagyvállalati ügyfele is becsatlakozhat, megspórolva ezzel akár heti többórányi munkát.
A PSD2 feltételeinek is megfelel a Trident HSM védelmi megoldása
Az i4p HSM modulja egyedüli hazai fejlesztésű termékként kínál olyan szintű adatvédelmet, amely megfelel az eIDAS és a hamarosan Magyarországon is alkalmazandó PSD2 feltételeinek.
Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre
Miután a PSD2 bevezetésére kitűzött szeptember 14-i határidő tarthatatlanná vált, az MNB tegnap közleményt adott ki, amelyben megnyugtatja az érintetteket, hogy - az Európai Uniós szinten hozott döntéssel összhangban - az MNB többlet időt biztosít a magyar pénzügyi szektor számára, hogy megfeleljen az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályoknak, a fizetési kártyával végzett online fizetési műveletek esetében.
A K&H nyitott és segíti az innovációt
A K&H Magyarországon az elsők között megnyitotta a második pénzforgalmi irányelvvel összhangban (PSD2) az új típusú szolgáltatók számára hozzáférést biztosító K&H fejlesztői portált és tesztkörnyezetet. A portál célja, hogy segítsen eligazodni a kifejezetten banki adatok lekérdezésére, fizetés kezdeményezésre kialakított nyílt interfészen (API), valamint támogatást nyújtson a harmadik felek számára a fejlesztés időtartama alatt. A digitalizáció és az innováció a K&H üzleti stratégiájának egyik sarokköve.
A PSD2-t bevezetni nem kell félnetek...
A magyarországi bankok felét nem hozzák lázba túlságosan az idén október 31-én elfogadott és jövőre bevezetésre kerülő jogszabályok, a PSD2 és a GDPR, és csupán mintegy 10-15%-uk van lemaradva a felkészülésben – hangzott el múlt héten a Portfolio Banking Technology konferencián. Schannen Frigyes szerint rövidtávon csak a magyarországi bankok 17%-a számít bevételcsökkenésre, ez az adat a közép-európai régióban 56%.
MKB Bank: elindult az online számlanyitás!
Az MKB Bank a jogszabály hatályba lépésének első napjától lehetővé tette leendő ügyfeleinek, hogy új bankszámlájukat az interneten keresztül is megnyithassák. A számla nyitását követően az ügyfelek azonnal hozzájuthatnak virtualizált bankkártyájukhoz is, amelyet az MKB PAY mobilalkalmazással rögtön használhatnak anélkül, hogy bankfiókba kellene fáradniuk.
Nagy változások előtt a központi bankok: jönnek a digitális fizetőeszközök
A digitális fizetőeszközök elterjedése a vártnál komolyabb kihívások elé állítja a központi bankokat a Roland Berger tanulmánya szerint. Azonban nemcsak a technológiai újításokat kell követniük, hanem szervezeti struktúrájukban és a szakemberek kiválasztásánál is figyelembe kell venniük a nemzetközi pénzügyi piacon jelenleg kialakulni látszó helyzetet.
Bankszektor: fiókbezárások, díjemelés és online térnyerés - sajtóközlemény
Mindinkább veszteségessé válnak a lakossági szolgáltatások a bankok számára – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felmérése.
Cikkgyűjtő
További híreink
Megvannak az idei év legjobb webshopjai
Ismét megrendezték az Év Webshopja Konferenciát és Versenyt, ahol a díjátadó gála mellett a szakma legjobbjai tartottak előadásokat a rekordszámú résztvevőnek. Az idei nyertesek között megtalálható nyomdai szolgáltatásokat kínáló, egyedi ajándékokat készítő, állategészségügyi és kozmetikai termékeket árusító webshop is.
Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report
Elérte az 55%-ot az 5G globális lefedettsége, de Európa lemaradásban van a legfejlettebb mobilhálózatok kiépítésében – derül ki az Ericsson Mobility Report 2024 novemberi kiadásából. A jelentésben két esettanulmány mutatja be, hogyan kezdik kiaknázni az úttörő mobilszolgáltatók az 5G hálózatok „felszeletelésében” rejlő lehetőségeket arra, hogy a tömegrendezvényeken vagy épp a tűzoltók számára mindig gyors és megbízható mobilkapcsolat álljon rendelkezésre. A svéd technológiai vállalat szakértői vizsgálták azt is, hogyan hathat az AI-forradalom a mobil adatforgalom lankadó növekedésére.