bankszektor kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: bankszektor
A mesterséges intelligencián is múlhat, hogy nyertes vagy vesztes lesz-e egy bank
Számos előrejelzés szerint a mesterséges intelligencia fogja meghatározni a pénzügyi szektor nyerteseit és veszteseit a következő években. Ma már egyetlen vállalat sem engedheti meg magának, hogy ne vegye komolyan a technológia fejlődését és annak felhasználási területeit. A Deloitte globális tanulmánya kiemeli a mesterséges intelligencia banki és tőkepiacokra gyakorolt hatását és szerepét, miközben kulcsfontosságú szempontokat ajánl a biztonságos és hatékony végrehajtás érdekében. Összefoglalja továbbá a mesterséges intelligencia előnyeit és korlátait.
A mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankszférát
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt. Ahhoz azonban a banki közép- és felsővezetőknek újabb és újabb fogalmakkal kell megismerkedniük, hogy a lehető leghatékonyabban tudják alkalmazni a fénysebességgel fejlődő technológiákat.
Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban
A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak.
Bankszektor konferencia
Nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az elmúlt időszakban Magyarországon mennyi változás ment végbe és milyen volumenű fejlesztések történtek a pénzügyi szektorban. Megkezdődött az azonnali fizetések rendszerének bevezetése, így érthető módon fogalmazódik meg a szektor szereplői részéről a következő kérdés: „Tudjuk, hogy van infrastruktúra, de mikor és hogyan kezdünk el végre erre szolgáltatást építeni?”
A bankszektor 10 legfontosabb trendje 2022-ben
Az iparágat átalakító trendek együttes hatására a járvány felgyorsította a bankszektor fejlődését. A Covid-19 járvány proaktívabbá tette a bankokat, fokozta alkalmazkodásukat és felgyorsította az innovációt. Az Accenture új jelentésében 10 olyan trendet azonosított, amely 2022-ben a legnagyobb hatással lesz a bankszektor átalakulására, és amely képes lesz előmozdítani a banki működés izgalmas, új jövőjét a Covid-19 utáni világban.
500 milliárd dolláros lehetőség a bankok számára
Az Accenture új kutatása szerint a hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével. Ez 2025-ig akár ötszáz milliárd dollár többletet is jelentene számukra.
Az ügyfélélmény uralja a bankszektor digitalizációját
A pénzügyi applikációknak természetükből fakadóan kell egyszerre gyorsnak és könnyen használhatónak lenniük, miközben összetett szabályrendszereknek, biztonsági előírásoknak felelnek meg. Az intuitív felhasználói felületek, a mesterséges intelligenciára épülő azonosító folyamatok, valamint a szolgáltatások teljes digitalizálása meghatározza a bankszektor fejlődését. Ezen innovációs folyamatok fő mozgatórugója az állandóan formálódó elvárások az ügyfelek részéről, derül ki a Liferay Digital Talks soron következő adásából.
Alapjaiban változtatják meg a bankolást a digitális ügyfélélmény és új generációs elvárások
A pénzügyi szolgáltató szektor bizonyos szerkezeti sajátosságok miatt az új belépőkkel szemben a már piacon lévő vállalatoknak kedvez: a magas működési költségek, a viszonylag alacsony profitráták, a bonyolult törvényi szabályozás, és a bizalom nagy szerepe mind megnehezíti a kihívók helyzetét, mivel egyfajta természetes versenykorlátozó tényezőként hat. Azonban a digitális forradalom ezt a szektort is elérte, és komoly kihívások elé állítja az akár évszázados múlttal rendelkező, ügyfeleiket világszerte kiszolgáló bankokat. Ez a bankszertort saját működésében és ügyfélkommunikációban is érinti.
A digitális bajnokok a személyes pénzügyek kezelésére fókuszálnak
A Deloitte Digital által a világ 318 bankjának internet banki és mobil banki szolgáltatási palettáját összehasonlító kutatásából kiderült, hogy a kutatásban azonosított, bankok által mobil- és internetbanki platformon kínált 17 terület közül a személyes pénzügyek kezelése (PFM, personal finance management) területen szereztek a digitális bajnokok az egyik legnagyobb előnyt társaikkal szemben az elmúlt 2 évben.
Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje
A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban (WRBR).
Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor
Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.
Ügyfeleik adata az új arany a bankok számára
Kulcskérdéssé vált a bankok számára a rendelkezésükre álló ügyféladatok hatékony felhasználása – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös felméréséből. A meglévő információk megfelelő kezelése ugyanis az ügyfelek számára gyorsabb ügyintézést és kedvezőbb ajánlatokat jelenthet. Áttörést elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazása hozhat a területen, a gépi tanulás ugyanis képes dinamikusan alkalmazkodni a folyamatosan változó gazdasági környezethez.
IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt Délkelet-Európa vezető pénzintézetei
Egyre több délkelet-európai országban bővül az internetes bankolás lehetősége. A technológiai fejlődés, új szabályozások mind-mind hatással vannak a bankszektor digitalizációjára.
Gamification a bankolásban
A digitális világ és a mobilizáció drámaian formálja át a bankrendszert: a gamification és az élményalapú platformokon történő tranzakcióké a jövő az elkövetkező 10 évben.
Az omnichannel több mint egy banki trend
A kiskereskedelemben már évekkel ezelőtt belefogtak az ún. omnichannel üzleti modell megvalósításába, amely azt jelenti, hogy összehangolták a különböző értékesítési csatornákat az ügyfelek kommunikációs csatornájával a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobil technológiák segítségével. Az omnichannel szemlélet szinte minden ágazatot érint, közöttük az egyik, a legnagyobb változáson átmenő bankszektort is. Az "Omnichannel, több, mint trend a bankok számára" című jelentésben foglalja össze a Liferay csoport, hogy miért van szükség a bankszektorban az újszerű üzleti modell bevezetésére.
Cikkgyűjtő
További híreink
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.