bankszektor kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: bankszektor
A mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankszférát
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt. Ahhoz azonban a banki közép- és felsővezetőknek újabb és újabb fogalmakkal kell megismerkedniük, hogy a lehető leghatékonyabban tudják alkalmazni a fénysebességgel fejlődő technológiákat.
Top 10 trend 2023-ban a bankszektorban
A már jól ismert folyamatok és a legújabb innovációk együttesen alakítják át a bankok működését. Az elmúlt 17 év alacsony kamatlábai megdöntötték az iparág alapvető egyenletét – miszerint a betétek mozgatják a hitelezést. Ebben az időszakban a pénz nagyon keveset ért a bankok számára – gyakorlatilag ingyen volt –, így elsősorban olyan termékekre fókuszáltak, amelyek továbbra is díjbevételt termeltek. Ezzel egyidejűleg megjelentek a fintech innovátorok is, akik a pénzügyi megtérülés helyett a volumenre koncentráltak.
Bankszektor konferencia
Nem lehet figyelmen kívül hagyni a tényt, hogy az elmúlt időszakban Magyarországon mennyi változás ment végbe és milyen volumenű fejlesztések történtek a pénzügyi szektorban. Megkezdődött az azonnali fizetések rendszerének bevezetése, így érthető módon fogalmazódik meg a szektor szereplői részéről a következő kérdés: „Tudjuk, hogy van infrastruktúra, de mikor és hogyan kezdünk el végre erre szolgáltatást építeni?”
A bankszektor 10 legfontosabb trendje 2022-ben
Az iparágat átalakító trendek együttes hatására a járvány felgyorsította a bankszektor fejlődését. A Covid-19 járvány proaktívabbá tette a bankokat, fokozta alkalmazkodásukat és felgyorsította az innovációt. Az Accenture új jelentésében 10 olyan trendet azonosított, amely 2022-ben a legnagyobb hatással lesz a bankszektor átalakulására, és amely képes lesz előmozdítani a banki működés izgalmas, új jövőjét a Covid-19 utáni világban.
500 milliárd dolláros lehetőség a bankok számára
Az Accenture új kutatása szerint a hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével. Ez 2025-ig akár ötszáz milliárd dollár többletet is jelentene számukra.
Az ügyfélélmény uralja a bankszektor digitalizációját
A pénzügyi applikációknak természetükből fakadóan kell egyszerre gyorsnak és könnyen használhatónak lenniük, miközben összetett szabályrendszereknek, biztonsági előírásoknak felelnek meg. Az intuitív felhasználói felületek, a mesterséges intelligenciára épülő azonosító folyamatok, valamint a szolgáltatások teljes digitalizálása meghatározza a bankszektor fejlődését. Ezen innovációs folyamatok fő mozgatórugója az állandóan formálódó elvárások az ügyfelek részéről, derül ki a Liferay Digital Talks soron következő adásából.
Alapjaiban változtatják meg a bankolást a digitális ügyfélélmény és új generációs elvárások
A pénzügyi szolgáltató szektor bizonyos szerkezeti sajátosságok miatt az új belépőkkel szemben a már piacon lévő vállalatoknak kedvez: a magas működési költségek, a viszonylag alacsony profitráták, a bonyolult törvényi szabályozás, és a bizalom nagy szerepe mind megnehezíti a kihívók helyzetét, mivel egyfajta természetes versenykorlátozó tényezőként hat. Azonban a digitális forradalom ezt a szektort is elérte, és komoly kihívások elé állítja az akár évszázados múlttal rendelkező, ügyfeleiket világszerte kiszolgáló bankokat. Ez a bankszertort saját működésében és ügyfélkommunikációban is érinti.
A digitális bajnokok a személyes pénzügyek kezelésére fókuszálnak
A Deloitte Digital által a világ 318 bankjának internet banki és mobil banki szolgáltatási palettáját összehasonlító kutatásából kiderült, hogy a kutatásban azonosított, bankok által mobil- és internetbanki platformon kínált 17 terület közül a személyes pénzügyek kezelése (PFM, personal finance management) területen szereztek a digitális bajnokok az egyik legnagyobb előnyt társaikkal szemben az elmúlt 2 évben.
Új korszak előtt a bankszektor: eljött a felhő alapú platformok ideje
A poszt-COVID-19 időszakot a szoros verseny fogja jellemezni, amelyben a bankok rá lesznek kényszerítve arra, hogy felülbírálják prioritásaikat és olyan új területek fejlesztésére fókuszálják erőforrásaikat, amelyek révén jobban ki tudják elégíteni ügyfeleik megváltozott igényeit – áll a Capgemini és az Efma által kiadott 2021. évi World Retail Banking Reportban (WRBR).
Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor
Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.
Ügyfeleik adata az új arany a bankok számára
Kulcskérdéssé vált a bankok számára a rendelkezésükre álló ügyféladatok hatékony felhasználása – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös felméréséből. A meglévő információk megfelelő kezelése ugyanis az ügyfelek számára gyorsabb ügyintézést és kedvezőbb ajánlatokat jelenthet. Áttörést elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazása hozhat a területen, a gépi tanulás ugyanis képes dinamikusan alkalmazkodni a folyamatosan változó gazdasági környezethez.
IBM-mel gyorsítják a digitális transzformációt Délkelet-Európa vezető pénzintézetei
Egyre több délkelet-európai országban bővül az internetes bankolás lehetősége. A technológiai fejlődés, új szabályozások mind-mind hatással vannak a bankszektor digitalizációjára.
Gamification a bankolásban
A digitális világ és a mobilizáció drámaian formálja át a bankrendszert: a gamification és az élményalapú platformokon történő tranzakcióké a jövő az elkövetkező 10 évben.
Az omnichannel több mint egy banki trend
A kiskereskedelemben már évekkel ezelőtt belefogtak az ún. omnichannel üzleti modell megvalósításába, amely azt jelenti, hogy összehangolták a különböző értékesítési csatornákat az ügyfelek kommunikációs csatornájával a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobil technológiák segítségével. Az omnichannel szemlélet szinte minden ágazatot érint, közöttük az egyik, a legnagyobb változáson átmenő bankszektort is. Az "Omnichannel, több, mint trend a bankok számára" című jelentésben foglalja össze a Liferay csoport, hogy miért van szükség a bankszektorban az újszerű üzleti modell bevezetésére.
Cikkgyűjtő
További híreink
Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei
A közösségi média önértékelésre gyakorolt hatásával és a petfluencer jelenséggel foglalkozó témák nyerték az IAB Legjobb szakdolgozat versenyét.
A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?
A mesterséges intelligencia már érzékelhetően jelentős hatással bír az IT munkaerőpiacra is, így számos változást hozhat magával az idei évben. Bizonyos munkakörök továbbra is keresettek maradnak, összességében azonban csökkenő tendencia figyelhető meg az IT szakemberek foglalkoztatása iránt - a költségcsökkentés és az AI megjelenése átrendeződést hozhat a piacon.