DDoS támadás a Nissan ellen
A héten erőteljes DDoS támadások érték a Nissan globális és japán weboldalait, amiért Japán nem lép fel a bálnavadászat ellen. Hogy miért épp egy autógyártó volt a célpont, azt kevesen értik, de talán azért, mert a japán ipar főszereplői közül épp ez kívánt üzenni ezekben a világnak az eémúlt napokban: 12-én mutatta be a cég Titan Warrior koncept kisteherautóját Detroitban.
A Nissan közleményt adott ki a támadás kapcsán, amelyben jelezte, hogy minden lépést megtesz a hackerek ellen, már csak az információs rendszer és a vevők adatainak biztonsága érdekében is. Ugyanakkor jelezték, hogy nincs cégszintű állűásfoglalás a bálnavadászat ügyében, amiben természetesen a Nisssan nem vesz részt, ahhoz semmi köze.
Japán egyébként tudományos kutatásokra hivatkozva bújik ki az általa is aláírt 1986-os bálnavadászati móratórium alól, és ez ellen a világ minden pontján felemelték már a szavukat a hírességek és különféle környezetvédelemmel foglalkozó szervezetek.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2016: intelligens autók
- IT-biztonság: offenzív és defenzív védelmekről a ProDay-en
- Az Obama-adminisztráció informatikai cégvezetőkkel találkozott
- Milyen veszélyeket rejtenek a Facebook-posztok?
- CES 2016: Biztonság és közlekedés
- A top 10 listában a mobil banki fenyegetések
- Veszélybe sodorhatjuk online biztonságunkat a jelszavak megosztásával
- Privát biztonsági felhővel bővíttette a vállalatok védelmét a Kaspersky
- Ismét felbukkant a Sofacy kiberkém csoport
- A vállalatok háromnegyedét érte már belső információbiztonsági incidens
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
Mesterséges intelligencia, mobilitás, robotok ... csak egy pár kulcsszó a Szilícium völgyben egy évtizede megálmodott jövőből, ami most – a CES 2024 tanúsága szerint – gyakorlatilag már itt van a mindennapi világunkban, beszökött, miként Adynál az ősz...
Mesterséges intelligencia a kamerákban
Az automatizált vezetés lépésről lépésre egyre több támogatást nyújt a sofőröknek, jövőbeni célja pedig, hogy a jármű végül átvehesse a teljes irányítást. Sőt, még ennél is több: „Az embernél jobb vezetővé kívánjuk fejleszteni az autókat, így növelve a közúti közlekedés biztonságát. Más szavakkal: a technikának még az embernél is megbízhatóbban kell működnie” – hangsúlyozta Harald Kröger, a Bosch igazgatótanácsának tagja.
A Bosch mobilitási üzletága gyorsabban nő a piacnál
A Bosch 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját.
A Fujitsu bemutatta közlekedési fejlesztéseit a berlini Shift AUTOMOTIVE konferencián
A Fujitsu - ma bemutatott - „Future Mobility Accelerator” jövőképe a gépjárműtechnológia innovációit hasznosítva támogatja az ENSZ 17 fenntartható fejlődési célkitűzésének1 megvalósulását – és pragmatikus, gyakorlatias lehetőségekkel, kisebb környezetterhelés mellett segíti a mobilitást a jövő városi környezetében.
Nő a mobilparkolás népszerűsége
Az elmúlt években dinamikusan növekedett a mobilparkolások száma az egész országban a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. weboldalán keresztül elérhető adatok alapján, melyeket a Parkl dolgozott fel. Míg 2014 júliusában kevesebb, mint 40 ezer parkolást bonyolítottak átlagosan naponta mobilról, addig idén júliusban ez a szám már majdnem 100 ezer volt, derül ki statisztikákból. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a csúcsidőszak az ősz, így a következő hónapokban nehezebb parkolási körülmények várhatók.