Retro játékfejlesztő-kurzus az SZTE-n
Mario, Prince of Persia, Earthworm Jim - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az SZTE hallgatói.
Az SZTE TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszék által meghirdetett kurzuson bárkinek lehetősége van olyan számítógépes játékot alkotni, amellyel gyerekkorában ütötte el az időt. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektum orientált szemléletmód viszont elvárás.
Az SZTE TTIK informatikus BSC képzés jelenlegi és volt hallgatóit tömöríti az a Facebook csoport, amelyben Biró Bálint, az Epam fejlesztője feldobott egy ötletet: online videós tananyagot készítene a 2D játékfejlesztéshez Unity-ben. Az ötletet Varga László és Nagy Antal, az SZTE TTIK Természettudományi és Informatikai Kar Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai gondolták tovább, így hirdették meg kurzusként az egyetemen. Az óra hatalmas népszerűségnek örvend – az idei szemeszterben ötszörös volt a túljelentkezés.
-A Unity egy videojáték-motor, segítségével két-és háromdimenziós videojátékokat lehet fejleszteni. Egyre népszerűbb a felhasználása az iparban, ezért az érdeklődés is a hallgatók irányából, hiszen ezzel még piacképesebb tudásra tehetnek szert – magyarázta Varga László.
A kurzus elméleti és gyakorlati órákból áll. A hallgatók az alapoktól sajátíthatják el a játékfejlesztés lépéseit. A feladat során kreativitásukat is kibontakoztathatják, hiszen mindenki olyan játékot tervez, amilyet szeretne. Az előző szemeszterben készült már logikai, lövöldözős, kártyajáték, és volt, aki klasszikusokat gondolt újra.
-Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario vagy az Earthworm Jim? A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt. Az órán olyan koncepciót tanulhatnak meg, amelyet bármilyen másik kétdimenziós játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak – magyarázta a kurzus ötletgazdája, Biró Bálint. Hozzátette: Magyarországon a játékfejlesztés egyelőre gyerekcipőben jár, ezért fontos a kreatív és okos egyetemistákat ösztönözni.
Kapcsolódó cikkek
- 11 táblagép átadásával Rezibe érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- A Quantum Break április 5-én jelenik meg Xbox One konzolon és Windows 10 rendszerű számítógépeken
- Hencidára érkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Ajándék tabletek hátrányos helyzetű térségek iskoláinak
- Kiber-fizikai rendszereket tudnak megvédeni a BME hallgatói
- CES 2016: játékra optimalizálva
- Taroltak az informatikai képzések
- Jó üzlet a technológiát megtanulni
- Együtt a Biztonságos Internetért – Te mit teszel érte?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.