Retro játékfejlesztő-kurzus az SZTE-n

forrás: Prím Online, 2016. február 18. 10:10

Mario, Prince of Persia, Earthworm Jim - a kétdimenziós játékok legnagyobb klasszikusaihoz hasonló számítógépes játékokat fejlesztenek az SZTE hallgatói.

Az SZTE TTIK Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszék által meghirdetett kurzuson bárkinek lehetősége van olyan számítógépes játékot alkotni, amellyel gyerekkorában ütötte el az időt. A kurzus felvételéhez nincs szükség játékfejlesztői előismeretekre, az objektum orientált szemléletmód viszont elvárás.  

 

Az SZTE TTIK informatikus BSC képzés jelenlegi és volt hallgatóit tömöríti az a Facebook csoport, amelyben Biró Bálint, az Epam fejlesztője feldobott egy ötletet: online videós tananyagot készítene a 2D játékfejlesztéshez Unity-ben. Az ötletet Varga László és Nagy Antal, az SZTE TTIK Természettudományi és Informatikai Kar Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika Tanszékének adjunktusai gondolták tovább, így hirdették meg kurzusként az egyetemen. Az óra hatalmas népszerűségnek örvend – az idei szemeszterben ötszörös volt a túljelentkezés. 

 

-A Unity egy videojáték-motor, segítségével két-és háromdimenziós videojátékokat lehet fejleszteni. Egyre népszerűbb a felhasználása az iparban, ezért az érdeklődés is a hallgatók irányából, hiszen ezzel még piacképesebb tudásra tehetnek szert – magyarázta Varga László. 

 

A kurzus elméleti és gyakorlati órákból áll. A hallgatók az alapoktól sajátíthatják el a játékfejlesztés lépéseit. A feladat során kreativitásukat is kibontakoztathatják, hiszen mindenki olyan játékot tervez, amilyet szeretne. Az előző szemeszterben készült már logikai, lövöldözős, kártyajáték, és volt, aki klasszikusokat gondolt újra. 

 

-Kiben ne keltene nosztalgikus érzéseket a Mario vagy az Earthworm Jim? A hallgatóknak régi álmuk válhat valóra, hiszen olyan játékokat alkothatnak, amelyekkel gyerekként ütötték el az időt. Az órán olyan koncepciót tanulhatnak meg, amelyet bármilyen másik kétdimenziós játéktípus fejlesztéséhez felhasználhatnak – magyarázta a kurzus ötletgazdája, Biró Bálint. Hozzátette: Magyarországon a játékfejlesztés egyelőre gyerekcipőben jár, ezért fontos a kreatív és okos egyetemistákat ösztönözni. 

 

www.u-szeged.hu/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.

2024. december 21. 12:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32