Intelligens jegykezelő és okos közlekedéstervező a Xerox-tól
A Xerox-nál idén is kiemelt figyelem összpontosul a közlekedést, utazást és parkolást megkönnyítő megoldások fejlesztésére. A vállalat szakemberei több innováción is dolgoznak, amelynek eredményeképpen a közelmúltban két nagyléptékű beruházásba is belefogtak Európában, illetve az USA-ban.
Februártól, tesztjelleggel működnek a francia vasútállomásokon a Xerox új, intelligens jegykezelő-és átengedő kapui, amelyek 3D-s szkennelést használva képesek megkülönböztetni a jeggyel utazókat a bliccelőktől. A kapukra felhelyezett LED fények az alapján változtatják meg a színüket, hogy az utas érvényesítette-e a jegyét, vagy sem. Amikor a rendszer potyautast észlel, aki jegykezelés nélkül akar átsurranni a kapukon, akkor erre hang-és fényjelzéssel figyelmezteti az állomás biztonsági őreit. A Xerox az új technológiákkal kompatibilis és az adatvédelmi követelményeknek maximálisan megfelelő rendszert fejlesztett ki, amely mindenféle jegykombinációt felismer beleértve ebbe a mágneses, az érintésalapú, az NFC telefonos, illetve a vonalkódos formátumokat is.
Hasonlóan jelentős fejlesztésre vállalkozott a cég az Egyesült Államokban is. A Xerox a közelmúltban mutatta be a GO LA névre keresztelt okostelefonos alkalmazását, amely abban a segíti az ingázókat, hogy Los Angelesben a lehető legolcsóbb, leggyorsabb módon jussanak el a legváltozatosabb közlekedési eszközök igénybe vételével az egyik helyről a másikra. Az applikáció egyaránt tartalmazza az autós, tömegközlekedési és az egyéni, például a biciklis útvonalakat, amelyek alapján mindenki kedve, ideje, illetve egyéb szempontjai alapján eldöntheti, hogy milyen módon akar odaérni a kiválasztott célállomására. A GO LA ugyanakkor számos hasznos kalkulációval is segíti az útra kelőket. Kiszámítja az utazással járó költségeket, időt, környezeti terhelést, illetve az egészségügyi előnyöket, ha az ember a sétálást, vagy a kerékpározást választja. Emellett külön opciókat kínál annak figyelembevételével, hogy a felhasználó elsősorban gyors, olcsó, vagy a környezetkímélő módon szeretne-e eljutni a céljához. Abban is innovatív az alkalmazás, hogy számol az olyan közösségi alapon szerveződő utazási megoldásokkal is, mint az Uber. Ennek köszönhetően pedig az ingázók kedvük szerint kombinálhatják a tömeg-és közösségi közlekedési eszközöket az egyéni utazással. A fejlesztők már dolgoznak az applikáció funkcionalitásának bővítésén is. Tervben van a helyfoglalási és a fizetési megoldás integrálása a GO LA-be. Emellett különböző megosztási lehetőségeket is szeretnének az alkalmazásba illeszteni, így olyan útvonaltervezővel is számolnak, amelynek révén az azonos irányban közlekedők a telekocsi igénybevételre, vagy a parkolásra vonatkozó információkat is megoszthatják egymással.
Kapcsolódó cikkek
- A Xerox segít megragadni a kulcsfontosságú piaci lehetőségeket az idei drupa kiállításon
- Már kétszázezernél is többen használják a Vonatinfó applikációt
- Képalkotásban is remekelt a Xerox
- A Xerox leszámol a hamisítással és az illegális utángyártott kellékanyag tevékenységekkel
- Átlátszó kamion az utakon
- Azonosítják a kiberbűnözőket a Xerox kutatói
- Partnerségre lépett a Nomura és a Xerox kutatóközpontja, a PARC
- Több, mint print: menedzselt nyomtatási szolgáltatások
- A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
- A klímaváltozás elleni küzdelembe aktívan bekapcsolódik a Xerox is
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.