AMP: Gyorsabb a mobilos netezés

forrás: Prím Online, 2016. február 23. 20:52
Ma élesedett a Google nyílt forráskodú keretrendszere, az AMP (Accelerated Mobile Pages), amely a hírszolgáltatók weboldalainak leegyszerűsítésével (egy sor felesleges elem kivételével) gyorsítja a mobil hírkeresést, hírnézést.

A felhasználóknak a találati listán egy AMP felirat és egy zöld villám jelzi, hogy gyorsított weboldalról van szó. (Cikkünket azért kellett angol találati listával illusztrálnunk, mert a magyar keresésénél - a hír publikálásának időpontjában - még nem jött elő az AMP felirat és a zöld villám.)

A Google AMP programja mellé olyan nagy médiavállalatok álltak, mint a BBC, a Time, vagy a Washington Post, és olyan nagy weboldalak, mint a Twitter, vagy a Pinterest. Ez utóbbi esetében például négyszer gyorsabbá vált az oldal betöltődése a mobil eszközökön az új technológiának köszönhetően.
 
Az AMP a Google válasza a Facebook’s Instant Articles (ennek indulása áprilisra várható) és az Apple News szolgáltatására, ráadásul egy nyílt forráskódú keretrendszer, így az mások számára is hozzáférhető.  A Google adatai szerint az AMP alapú weboldalak sebessége 15-85%-kal gyorsabb, mint a hagyományos mobil weboldalaké, és ez több másodperccel gyorsíthatja a weboldalak betöltődését.
 
Nemzetközi felmérések szerint, ha egy felhasználónak három másodperccel többet kell várnia egy oldal betöltődésére, akkor 40%-uk elhagyja a weboldalt. Éppen ezért a hírportáloknak is alapvető jelentőségű a gyors betöltődés.
 
Az AMP weboldalakat a Google egyelőre a hírtartalmaknál kínálja fel, de ha a projekt sikeres lesz más tartalmaknál is gyorsan elterjedhet.
 
Kulcsszavak: AMP Google

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei

A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok  szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.

2024. november 14. 11:21

Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető

Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.

2024. november 13. 14:59

Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor. 

2024. november 6. 20:49

Bemutatták a jövő Yettel üzleteit

Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.

2024. november 5. 18:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01