Konferencia a NOSQL eszközök hazai alkalmazásairól
Március 23-án rendezik meg az első hazai NOSQL Fórumot (budapestnosql.hu), ahol neves világcégek és hazai startupok képviselői osztják meg a NOSQL technológiákkal szerzett tapasztalataikat.
A NOSQL meghódítja a világot
Az adatbázisok világa az elmúlt években jelentősen átalakult. A hagyományos, SQL nyelven értő és sokféle feladatra használható relációs adatbázisok mellett új, specializált technológiák jelentek meg, amelyek adott célra könnyebben használható, gyorsabb vagy éppen olcsóbb megoldást ígérnek.
Az összefoglalóan NOSQL (Not-SQL vagy Not-Only-SQL) néven emlegetett szoftvercsaládba tartoznak például a hálózatalapú gráf adatbázisok, a modern kereső technológiák vagy a webes világban széles körben használt kulcs-érték és dokumentum adatbázisok.
Ezek az eszközök általában nyílt forráskódú modellben érhetőek el, rugalmasan programozhatók és jól skálázhatóak nagy terhelésre is, így nem csoda gyors terjedésük, ami Magyarországon is megfigyelhető.
Az első hazai NOSQL szakkonferencia
Elsősorban a hazai alkalmazási gyakorlat bemutatása a célja a március 23-án megrendezésre kerülő első Budapest NOSQL Fórumnak.
Az előadók között szerepel a Magyar Telekom, a GE, az Amadeus, az EPAM és a Ustream. Az egynapos program során többek között szó lesz a MongoDB, a Neo4j és az ElasticSearch használatával kapcsolatos tapasztalatokról.
Kutatás a hazai helyzetről
A magyarországi alkalmazási trendek felmérésére egy online kutatás is indul. A nosqltrek.hu címen elérhető kérdőív a különböző NOSQL eszközök itthoni ismertségét és alkalmazási területeit vizsgálja.
A felmérésben bárki részt vehet, aki érdeklődik a terület iránt. A kitöltők megkapják a kutatási összefoglalót és belépőt nyerhetnek a konferenciára is, ahol a kutatás első eredményei bemutatásra kerülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Az Accenture Technology Vision 2016 előrejelzése
- A Fujitsu IoT-t támogató technológiái
- A szolgáltatások fejlesztésébe az ügyfeleket is bevonják
- Nem lesz könnyű év 2016
- Az LG első Super Bowl reklámfilmjének fókuszában az OLED technológia áll
- A vásárlók ragaszkodnak az IT márkákhoz
- A vállalatok inkább készülnek, mint félnek a digitális átalakulástól
- 20 év múlva a munkahelyek felét robotok tölthetik be
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.