Migráció a médiafogyasztásban is: egyre nő a digitális bennszülöttek és bevándorlók száma
Két erős trend határozza meg jelen pillanatban a médiafogyasztási szokásokat. Egyrészt egyre nő a digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók száma, akik kihasználják a technológiai fejlődés nyújtotta lehetőségeket, eszközöket. Másrészt, a média és kereskedelem egyre inkább arra fókuszál, hogy hogyan tudja kiszolgálni a fogyasztók élmények iránti vágyát. Ez a két téma adja a májusi Media Hungary konferencia gerincét, mely rekordszámú külföldi előadót vonultat fel.
Kik azok az élményvámpírok? Hogyan határozza meg médiafogyasztási és vásárlási szokásainkat az, ahogyan a szabadidőnket töltjük? Miképpen tudják felvenni a versenyt a napilapok és televíziós hírműsorok a közösségi és online média gyorsaságával, azonnaliságával? Hazánk legnagyobb médiapiaci konferenciája, a Media Hungary ilyen és ehhez hasonló kérdések mentén vizsgálja az iparág legfrissebb hazai és nemzetközi trendjeit május 10-11-én.
Fogyasztói társadalom helyett élménytársadalom?
A digitalizáció a gazdaság és életünk minden szegmensét áthatja. A változások nem csupán abban testesülnek meg, hogy a tévékészülék mellett egyre inkább tableten, okostelefonon vagy laptopon nézzük a kedvenc sorozatainkat. Hanem abban is, hogy mindegyik digitális eszközünk segítségével elsősorban élményeket keresünk. Élményeket várunk a reklámoktól, élményeket várunk a híradótól a televíziós műsoroktól és a hírportáloktól is. Az élmények iránti vágy határozza meg, hogy milyen televíziós tartalmat nézünk, mit olvasunk, és azt is, mit vásárolunk. Az idei Media Hungary éppen ezért kiemelten kezeli az élménykeresés és a média illetve a kereskedelem kapcsolatát, több nézőpontból, számos előadás segítségével körbejárva a témát.
Digitális bennszülöttek vs. digitális írástudatlanok
Teljesen máshogy és más tartalmakat fogyaszt az okostelefonján matekórán online sorozatot néző tini és a kanapén este tévét néző szülei. A digitális bennszülöttek – jellemzően a tízen-huszonévesek természetesnek veszik a technológia adta lehetőségeket, és megmosolyogják a hagyományos média jelentette kötöttségeket. A digitális bevándorlók a tradícionális média mellett használják a digitális platformokat is, míg a digitális írástudatlanok vagy kiszorulnak vagy teljesen elutasítják a digitális világot. Hogyan és milyen eszközökkel szólítható meg a három különböző csoport? A konferencia erre a kérdésre is megpróbál választ adni.
Hogyan veszik fel a kesztyűt a hagyományos médiumok a digitalizációval?
A Media Hungary idén rekordszámú külföldi előadó segítségével segít betekintést nyújtani a legfrissebb nemzetközi trendekbe. A konferencia kiemelten vizsgálja, hogy a hagyományos médiumok milyen eszközökkel, stratégiával képesek előnyt kovácsolni a digitális megoldások előretörésével. Az eseményen ennek fényében többek között Ellie Haworth, a BBC közép- és kelet-európai projektigazgatója bemutatja, hogy a brit közszolgálati médium hogyan veszi fel a versenyt a legújabb technológiákkal. Linda Holcman amerikai digitális stratéga pedig arról számol be, hogy a The Washington Post vagy a The New York Times hogyan tudja kamatoztatni presztízsét a digitális világban.
A Media Hugary tíz párhuzamos konferenciával a média és kommunikációs szakma teljes spektrumát lefedi a televíziótól, a nyomtatott sajtón, közösségi médián és neuromaketingen át, a közösségi média és tartalom marketing trendekig. Az előadók között megtalálhatók az összes meghatározó magyarországi médium képviselői.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Néhány nap és Hacktivity
- A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
- Ízelítő az idei Ethical Hacking Konferencia programjából
- Jubileumi konferencián találkoztak a hazai Oracle felhasználók
- Új felhőszolgáltatások, fejlesztői, hatékonyság növelő megoldások a Microsofttól
- Az oktatástól az egészségügyön keresztül az Okos Városok konfereciájáig
- Különleges vizuális technológiát mutattak be a think.BDPST konferencián
- Gyorsabb a növekedés a digitális technológiát alkalmazó KKV-k esetében
- A startupok lehetnek a magyar gazdaság motorja
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.