A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.
Az előrejelzés a Schneider Electric ügyfél- és partner-visszajelzéseinek elemzését, valamint a vállalat szakértői meglátásait is tartalmazza, ezért egyedülállóan hasznos útmutatást ad az állami és a magánszektor számára a dolgok internete (Internet of Things, IoT) technológiáinak üzleti alkalmazásához.
Az IoT 2020 tanulmány előrejelzései
- A digitális átalakulás következő hulláma. A dolgok internete idézi majd elő a vállalati digitális átalakulás következő hullámát, egyesíti az üzemeltetési technológiák (OT) és az információs technológia (IT) világát, valamint mobil és digitálisan felszerelt munkaerőt biztosít. A vállalati digitalizálási programok bővítésével az IoT egyre fontosabb szerepet tölt be. Ezt az új átalakulási hullámot a megfizethetőbb „kapcsolt” érzékelők, a beágyazott intelligencia és vezérlés, a gyorsabb és mindenütt jelenlévő kommunikációs hálózatok, a felhőalapú infrastruktúra és a fejlett adatelemző képességek teszik lehetővé.
- Jól felhasznált adatok. Az IoT a korábban kiaknázatlan adatokat elemzésekké alakítja át, így a vállalatok tovább fejleszhetik az ügyfélélményt. A dolgok internete által nyújtott előnyök közül a legtöbb szervezet a hatékonyságot és a költségmegtakarítást emeli ki. Az IoT legfőbb értéke azonban egyértelműen a kiaknázatlan adatokhoz való hozzáférés, valamint a gyakorlatban is hasznosítható elemzések készítésének képessége. Mindez újabb lehetőséget teremt a vállalatoknak, hogy szolgáltatásaikat átalakítsák, valamint növeljék a márka- és szolgáltatáshűséget, illetve az elégedettséget ügyfeleik körében.
- Biztos átállás a helyszíni megoldásokról a felhőbe. Az IoT előmozdítja a nyílt, átjárható és hibrid számítástechnikai megközelítést, valamint támogatja az ágazati és kormányzati együttműködést a kiberbiztonságot célzó globális architektúraszabványok kialakításában. A IoT-megoldások egyre népszerűbbek lesznek, üzemeltetésük azonban nem egyetlen számítási architektúrán, hanem peremhálózaton, helyi infrastruktúrán, privát és nyilvános felhőajánlatok részeként valósul majd meg. Heterogén informatikai környezetekben később a végfelhasználók biztonsági és üzletmenet-kritikus szükségleteiknek megfelelően vezethetik be az IoT-megoldásokat. A technológia a hagyományos infrastruktúrával rendelkező szervezeteknek is logikus és kezelhető utat mutat, így idővel számukra is elérhetővé teszi az átállást.
- Innováció a meglévő infrastruktúra átugrásával. Az Internet of Things lesz az innováció, az üzleti szemléletváltás és a gazdasági növekedés forrása a vállalkozások, a kormányok és a feltörekvő gazdaságok számára. Az ipari forradalomhoz, az internet megszületéséhez és a mobilforradalomhoz hasonlóan az IoT is a fejlődést, az innovációt és a jólétet serkenti. A vállalkozások és a városok egyaránt új IoT-alapú szolgáltatásokat tesznek majd elérhetővé. Új üzleti modellek jelennek meg, és elsősorban a feltörekvő piacokon lesz óriási lehetőség a dolgok internete előnyeinek gyors kiaknázására a hagyományos infrastruktúrák korlátai nélkül, a régi modellek hátrahagyásával. A McKinsey előrejelzése szerint az IoT-megoldások globális piacának 40%-át a fejlődő országok generálják majd.
- Egy jobb bolygóért. Az IoT-megoldások jelentős társadalmi és környezeti ügyek kezelését támogatják. Segítenek majd választ adni a bolygónkat érintő legnagyobb kihívásokra, beleértve a globális felmelegedést, a vízhiányt, és a környezetszennyezést. A felmérés válaszadói az IoT legfontosabb társadalmi hasznaként az erőforrások hatékonyabb felhasználását nevezték meg. A magánszektorral összhangban a kormányzati szervezetek is bevezetik majd az IoT-technológiákat, hogy a COP21 éghajlat-változási egyezménynek megfelelően felgyorsítsák az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentését.
Az IoT 2020 tanulmány főbb megállapításai
A vállalkozások 75%-a többek közt a következő lehetőségek miatt optimista az IoT-megoldásokkal kapcsolatban:
- Jobb felhasználói élmény: a szervezetek 63%-a tervezi, hogy 2016-ban az Internet of Things segítségével elemzi majd a fogyasztók viselkedését, az öt legkiemelkedőbb potenciális üzleti előny között pedig a gyorsabb problémamegoldást, a magasabb színvonalú ügyfélszolgálatot és ügyfél-elégedettséget is megnevezték.
- Költségmegtakarítás az automatizálásban: az épület- és ipari automatizálás terén érhető el a legnagyobb potenciális éves költségmegtakarítás (63%, illetve 62%). Az eredmények azt mutatták, hogy az automatizálási technológiák jelentik a dolgok internete jövőjét – a válaszadók közel fele (42%) jelezte, hogy a következő két évben IoT-kompatibilis épületautomatikai rendszerek bevezetését tervezi.
- A mobil megoldások hordozzák az IoT értékét: három szervezetből kettő (67%) tervezi az IoT mobilapplikációkkal történő bevezetését 2016-ban. A válaszadók harmada (32%) mindössze hat hónapon belül szeretné megkezdeni az IoT-mobilalkalmazások használatát, és a bevezetés fő okaként az akár 59%-os potenciális költségmegtakarítást jelölte meg.
A válaszadók 81%-a úgy érzi, hogy az IoT által generált adatokból és információkból gyűjtött ismeretek hatékonyan oszthatók meg a szervezet egészében. Mindazonáltal 41%-uk számít arra, hogy az IoT-hez kapcsolódó kiberbiztonsági fenyegetések kritikus feladatot jelentenek majd vállalkozásuk számára.
„A vállalatok számára ma már nem kérdés, hogy a dolgok internete értéket teremt. A fókusz most azon van, hogy milyen döntéseket hoznak annak érdekében, hogy maximálisan kihasználják az IoT-technológia gazdasági előnyeit. Legújabb jelentésünk ebben nyújt segítséget a szervezeteknek, mivel az IoT-technológiák és -innovációk bevezetéséhez adunk iránymutatást. A felmérés eredményei bizonyítják, hogy ezek a technológiák valódi üzleti érték teremtésére képesek a legkülönbözőbb piaci ágazatokban és régiókban” – mondta Dr. Prith Banerjee, a Schneider Electric technológiai igazgatója.
A felmérés módszertana
A felmérést a Schneider Electric 2015 novemberében rendelte meg azzal a céllal, hogy információkat gyűjtsön az IoT jelenlegi és tervezett vállalati felhasználásáról. A Schneider Electric közreműködésével a Redshift Research 2597 online interjút készített olyan üzleti döntéshozókkal, akik legalább 100 alkalmazottal rendelkező vállalatoknál dolgoznak. A kutatás a következő 12 országban folyt: Ausztrália, Brazília, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Franciaország, India, Kína, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Svédország. A felmérés során a válaszadók megismerték az IoT egységes meghatározását, majd 18 feleletválasztós kérdésre kellett válaszolniuk. A válaszokat a Redshift Research értékelte ki a Text100 együttműködésével.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- Négyből hárman játszanának jó ügyért a mobiljukon
- Tudtán kívül bárki segítheti a kibertámadások elkövetőit
- A Schneider Electric támogatja az otthoni IoT-megoldások elterjesztését
- Már nem csak a mobileszközök biztonságáról gondoskodik a Samsung Knox
- Tízből kilenc IT szakember számára fontos tényező a fenntarthatóság a beszerzéseknél
- Samsung Fejlesztői Konferencia 2016: ahol az ötletek innovációvá válnak
- Trendváltás előtt az ügyfélszolgálati rendszerek
- Még fejlettebb elemzések a Dell Statistica szoftver legújabb kiadásával
- A Schneider Electric találmánya dobogós helyezést ért el a Google pályázatán
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.