SMART 2016: Már nem csak a Szilícium-völgyben érhet el sikert egy startup
Bár Amerika még több szempontból Európa előtt jár a technológiai újítások és a startup kultúra terén, ma már nem kell a Szilícium-völgybe költözni a nemzetközi sikerhez. Ez volt a legfontosabb konklúziója a SMART 2016 okostechnológiai- és startup konferenciának, mely a Telekom rangos nemzetközi innovációs versenyének és kiállításának is otthont adott.
2016. május 23-án Budapestre szegezte figyelmét az európai startup világ. A SMART 2016 konferencia keretében ugyanis közel két tucat európai startup mutatkozott be és mérkőzött meg egymással a Telekom Innovációs Versenyén és Expóján. Az eseményen emellett 4 teremben közel 100 előadás járta körbe az okostechnológia aktualitásait.
Ipar 4.0, big data és dolgok internete
Négy kategóriában (kommunikáció, ipar 4.0, big data, dolgok internete) érkeztek nevezések a Telekom Innovációs Versenyére, melyet idén harmadik alkalommal rendeztek meg. Berlin és Krakkó után ebben az évben Budapest és a SMART 2016 konferencia adott otthont a verseny döntőjének, melyen a tíz legjobbnak ítélt csapat vett részt. A fináléba két magyar startup, a bármilyen adatbázisból interaktív és személyes reklámvideókat készítő PersonalVideo és az apróhirdetéseket nyelvfüggetlenül big data alapon kategorizáló Slamby is bejutott.
Nem menő másolni a Szilícium-völgyet
A SMART 2016 konferenciát Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója nyitotta meg, de olyan neves szakemberek is előadást tartottak, mint Somlai-Fischer Ádám, a Prezi társalapítója, vagy Patrick Cowden coach, a Beyond Leadership vezetője, aki számos nemzetközi multinacionális cégnek (pl. a DELL, a HP, a HITACHI vagy a Coca-Cola), adott már vezetői tanácsokat.
A rendezvény egyik izgalmas panelbeszélgetése a startupok nemzetközi piacra lépési lehetőségeit vizsgálta. Az eszmecsere legfontosabb következtetése az volt, hogy ma már Európából is elérhet világsikert egy startup, és a Szilícium-völgyet másolni nem menő, hanem inkább ciki. Magyarország kapcsán pedig nagy kérdés, hogy hogyan tudjuk aktiválni azt a meglévő szellemi tőkét, ami az anyagi tőkét is vonzza majd.
Mindent behálóz az okostechnológia
A SMART 2016 keretében számtalan hazai- és nemzetközi okostechnológiai megoldás mutatkozott be. Az e-health (digitalzicáió az egészségügyben) kiemelt téma volt: a résztvevők megismerhették többek között a Microsoft projektjét, vagy a kórházi fertőzések megelőzésére megoldást kínáló HandInScan eszközét, illetve a Szegedi Tudományegyetem korai Alzheimer-kór diagnosztikában alkalmazható beszédfelismerő fejlesztését. A másik fénysebességgel fejlődő okostechnológiai terület a digitális bankolás, ilyen projektet mutatott be a Mysis, mely a viselhető eszközökre fejlesztett ki banki rendszert. Illetve arról is szó esett, hogy idén már több mint 10 ezer fintech startup van a világpiacon, amelyek szexi termékeikkel teljesen át akarják alakítani a pénzügyi szolgáltatások piacát, valahogy úgy, ahogy az Amazon tette a kereskedelem, a Google a hirdetési piac, vagy a Skype a távközlés területén.
A konferencián a fentiek mellett kiemelt fókuszt kaptak az agrárinnovációs fejlesztések, az okosotthon, okosváros és intelligens közlekedési megoldások is.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- A Lufthansa partneri megállapodást kötött a Szilícium-völgyben
- A Huawei támogatásával fejleszti tovább infrastruktúráját a győri Széchenyi István Egyetem
- Big Data Universe Konferencia
- Az idei év egyik legmeghatározóbb dokumentumkezelési fejlesztése a vállalatoknál az MPS lesz
- Két magyar startup a Deutsche Telekom nemzetközi innovációs versenyének zárórendezvényén
- Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
- Szakmai konferencia a Szupergyors Internet Projekt legfontosabb beruházási kérdéseiről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.