Európába érkezett a Samsung Pay
A Samsung Electronics bejelentette, hogy biztonságos és egyszerű mobilfizetési megoldását, a Samsung Pay-t bevezeti Spanyolországban. A Samsung Pay minden olyan helyen használható lesz, ahol érintés nélkül lehet hitelkártyával vagy bankkártyával fizetni.
A rendszer már sikeresen debütált Dél-Koreában, az Egyesült Államokban és Kínában, Európában Spanyolország az első ország, ahol elérhetővé válik. A Samsung Pay ezzel egyben az első ilyen típusú mobilfizetési szolgáltatás a spanyol piacon.
„A Samsung Pay rendszerrel az a célunk, hogy továbbfejlesszük és innovációra ösztönözzük a mobil kereskedelmet azáltal, hogy biztonságosabb, okosabb és jobb mobilpénztárcát adunk a fogyasztók kezébe” – mondta Victor Kim, a Samsung Pay globális igazgatója. – „A Samsung a lehető legjobb ügyfélélmény érdekében egy nyílt partnerségi és együttműködési modellt működtet. Biztosak vagyunk benne, hogy a Samsung Pay megoldással olyan mobilfizetési szolgáltatást tudunk nyújtani a spanyol vásárlóknak, amely megfelel az elvárásaiknak.”
„Büszkék vagyunk arra, hogy Spanyolország az első Európában, ahol bevezethetjük a Samsung Pay rendszert, ezt az innovatív, új szolgáltatást, amelyről hisszük, hogy fordulópontot jelent egyrészt a spanyol vásárlók fizetési szokásaiban, másrészt a fizetési megoldások piacának fejlődésében” – tette hozzá Celestino García, a Samsung Spanyolország alelnöke. – „A Samsung Pay előtt igen nagy lehetőség áll Spanyolországban, mert az országban nagyon elterjedtek az okostelefonok és fejlett szinten áll a banki szektor digitalizációja is. Ráadásul, a Samsung megbízásából végzett friss kutatások szerint 10-ből 6 spanyol vásárló szívesen használna egy olyan biztonságos, egyszerű és széles körben elfogadott fizetési szolgáltatást, amilyen a Samsung Pay.”
A Samsung Pay számos előnyt kínál:
- BIZTONSÁGOS. A Samsung Pay három külön szintet használ a fizetés biztonsága érdekében: ujjlenyomatos azonosítást; a kártyaadatok tokenizációval történő titkosítását; valamint a Samsung KNOX-ot, a Samsung mobilbiztonsági platformját, amelyet nemzetvédelmi szervezetek is alkalmaznak.
- EGYSZERŰ. A Samsung Pay megoldással úgy lehet fizetni, hogy a felhasználó egyszerűen végighúzza az ujját a szolgáltatással kompatibilis okostelefonja képernyőjén, így megtörténik az ujjlenyomat leolvasása és a fizetés.
- SZINTE BÁRHOL. A Samsung Pay használatával a vásárlók minden olyan helyen fizethetnek, ahol lehetőség van a hitelkártyával vagy bankkártyával érintés nélkül történő tranzakciókra.
Az NFC-képes, Samsung Pay megoldással kompatibilis eszközök közé tartoznak a következők: Samsung Galaxy S7, S7 edge, S6, S6 edge és S6 edge+; a konkrét elérhetőség a helyi szolgáltatótól függ. A következő hetekben pedig a Galaxy A5 (2016) készülék is támogatni fogja a Samsung Pay megoldást.
A Samsung Pay az a mobilfizetési szolgáltatás, amelyre a spanyolok régóta vártak
A Samsung Spanyolország megbízásából az Ipsos által végzett új kutatása azt mutatta, hogy a 35 és 65 év közötti spanyolok fele több mint két hitel- vagy bankkártyát hord magánál a pénztárcájában. A felmérés szerint:
- A vásárlók 64 százaléka hitel- vagy bankkártyát használ az összes vagy majdnem az összes vásárlásához;
- ez az arány 71 százalékra nő a 35 és 44 év közöttieknél;
- a még kényelmesebb és hatékonyabb vásárlás érdekében a spanyolok 58 százaléka szeretne igénybe venni egy biztonságos, egyszerű és széles körben elfogadott mobilfizetési megoldást.
A Samsung Pay megfelel ezeknek a követelményeknek, mivel három biztonsági szintet alkalmaz, könnyen használható, és minden olyan helyen lehet vele fizetni, ahol van érintés nélküli terminál. A szolgáltatás használata nem jelent járulékos költséget sem a felhasználók, sem a kereskedők számára, mert csupán egy NFC-kompatibilis fizetőterminál szükséges hozzá. A felhasználók akár 10 kártyát is felvehetnek a Samsung Pay alkalmazásba anélkül, hogy bankjuk további költségeket számítana fel.
A mobilbiztonságot illetően a megkérdezettek 90 százaléka válaszolta azt, hogy aggódik amiatt, hogy elveszíti készülékét és valaki hozzáfér a kártyája adataihoz. A maximális biztonság érdekében a Samsung Pay ujjlenyomatos azonosítást is alkalmaz, ami garantálja, hogy ha a felhasználó mobiltelefonja elvész vagy ellopják, senki nem fog tudni hozzáférni a fizetési adatokhoz.
Széles háttér
A Samsung Pay már most erős partneri hálózattal rendelkezik, és több mint 200 jelentős globális, illetve regionális pénzintézet hitel- és bankkártyáival használható. Ezenkívül a Samsung Pay fizetési hálózatokkal is kompatibilis, beleértve a következőket: American Express, China UnionPay, MasterCard, Visa Inc. és Alipay. Ez utóbbi például Kína vezető független (harmadik fél által biztosított) fizetési platformja.
A szolgáltatás már most elérhető a CaixaBank és az imaginBank ügyfelei számára, ők az elsők, akik Spanyolországban és Európában élvezhetik a Samsung Pay előnyeit. A szolgáltatás mai elindulása után a felhasználók letölthetik CaixaBank és imaginBank hitel- vagy bankkártyáikat az okostelefonjaikra, és azon keresztül fizethetnek velük. A Samsung Pay hamarosan az Abanca és a Banco Sabadell ügyfelei számára is elérhető lesz.
A Samsung Pay minden olyan üzletben használható, ahol már jelenleg is van érintés nélküli fizetőterminál. A Samsung emellett szorosan együttműködik a kiskereskedelmi, vendéglátó-ipari, szolgáltatási és fizetőparkolási szektor szereplőivel, hogy értéknövelt szolgáltatásokat kínálhasson az ügyfelei számára. A gyártó már most együttműködik a következő ismert márkákkal: Cepsa, Cervecería La Sureña, Domino’s Pizza, El Corte Inglés, Fridays, Ginos, Grupo DIA, MediaMarkt, Mercadona, Phone House, Repsol, Rodilla, Saba, Starbucks, The Good Burger, The Wok, VIPS, VIPSmart, 100 Montaditos, a partnerek köre pedig folyamatosan bővül.
Konkrétan például az El Corte Inglés lesz az első olyan tagságikártya-kibocsátó Spanyolországban, amelynek ügyfelei csatlakozhatnak Samsung Pay fizetési szolgáltatáshoz.
A Samsung technológiai partnerként együttműködik a Prado Nemzeti Múzeum Támogatási Programjával, az ügyfelek ebben a világhírű kulturális intézményben is használhatják a Samsung Pay megoldást.
Mindezen felül a Samsung a Madridi Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködve megszervezett egy eseményt, amelynek a célja az volt, hogy bevonják a kis- és középvállalatokat, valamint a kiskereskedőket a helyi szervezet új fizetési megoldásokra irányuló kezdeményezéseibe. Május 18-án egy Együttműködési ülést tartottak Madridban, ahol a Samsung ismertette a Samsung Pay használatának előnyeit, konkrét példákon keresztül mutatta be az alkalmazását, valamint azt, hogy milyen lehetőségeket kínál a platform az ügyfélhűség és - megtartás terén.
„A spanyol piac progresszíven áll hozzá a digitális fizetési megoldásokhoz, ezért alkalmas arra, hogy itt vezessük be először Európában a Samsung Pay szolgáltatást” – mondta Nathalie Oestmann, a Samsung Pay Europe igazgatója. – „Hiszünk benne, hogy a telekommunikációs szolgáltatók, hálózatok, bankok és kereskedők átfogó támogatásával még inkább előmozdíthatjuk a mobilfizetés elfogadottságát egész Spanyolországban.”
Kapcsolódó cikkek
- 2016-ban is lendületesen terjeszkedik a Samsung Pay
- A Samsung bemutatta a Gear Fit2 és a Gear IconX okos kiegészítőket
- Just Dance Now – már okostévén is
- A Cellum innovációja Egyiptomban is bizonyíthat
- Megújult és mobil kompatibilis lett a Samsung nyomtatói platformja, a Smart UX Center
- Tömeggyártásba került az iparág első 512 gigabájtos, BGA-tokozású NVMe SSD-je
- Így spórolnak időt a magyar háziasszonyok!
- A Samsung ívelt monitorjai bizonyítottan kímélik a szemet
- Az okos tükör nem hazudik
- A Samsung közel hozza Riót a virtuális valóságban!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.