Idén is újdonság várható a Design Terminál mentorprogramjában
Szeptemberben negyedik alkalommal indul újra a Design Terminál mentorprogramja, amelynek célja az innovatív magyar vállalkozások nemzetközi piacra lépésének elősegítése. Az év elején bevezetett újítások után az idei jelmondat: több női startup vállalkozót!
2016 elején nagy sikerrel debütált a Design Terminál mentorprogramjának bővítése. A designcégek mellett a program a következő, ősszel induló szemeszterében is nyitott a technológiával és városfejlesztéssel foglalkozó csapatok számára. A tapasztalatok alapján a különböző területek együttműködéséből születnek a legjobb ötletek.
Mivel a mentorprogram tavaszi szemeszterére jelentkező technológiai cégek csapatai jellemzően csak férfiakból állt, ezért ősztől a Design Terminál külön figyelmet fordít arra, hogy a mentorált cégek között minél több női startup vállalkozó legyen.
A program során a designcégek, az urbanisztikai és technológiai vállalkozások egymástól is tanulnak. Emellett pedig számíthatnak a mintegy 150 fős nemzetközi mentorcsapatra is, akik a világ minden tájáról kapcsolódnak be az innovatív magyar vállalkozások fejlesztésébe.
A program szigorú kiválasztáson alapul, de a bekerülő cégek számára teljes egészében ingyenes.
A vállalkozások a programnak köszönhetően az üzleti modell, a szervezetfejlesztés, a jogi háttér és a marketing területén lépnek előre, és felkészülnek első befektetőjük fogadására. Emellett a Design Terminál – a Magyar Nemzeti Kereskedőház partnerségével – minden mentorált vállalkozását eljuttatja legalább egy jelentős nemzetközi szakkiállításra vagy vásárra is.
Az eddigi mentorált vállalkozások közül több cég is sikeres pályára állt. Daubner Anna divattervező másfél éve az első mentorprogramban vett részt. Kollekciói azóta több külföldi üzletben is megtalálhatók és egy befektető is fantáziát látott az Anna Daubner márkában.
A kerekesszékes és babakocsis közlekedőknek akadálymentes navigációs rendszert fejlesztő Route4U a program során számos rangos díjat nyert el: az ITU Telecom World Best Startup versenyének első helyezése mellett a washingtoni 1776 inkubátor globális versenyének döntőjébe is bejutott.
Szász Levente, a mentorált Laborom társalapítója pedig ekképpen osztotta meg a programról szerzett tapasztalatait: „A program alatt nekünk az üzletfejlesztésen és az üzlet kiépítésén volt a fókusz. Sok segítséget kaptunk a megfelelő irány felkutatásában, amivel most jól tudunk haladni. Extrém mennyiségű és minőségű megjelenési lehetőséget kaptunk, be tudunk mutatkozni az Egyesült Államokban, Angliában, Franciaországban és ennek köszönhetően létfontosságú visszajelzéseket tudtunk beszerezni.”
A tavaly mentorált vállalkozások 2016. június 17-én, Demo Day-en mutatják be a program során elért eredményeiket.
Az idei mentorprogramra a Design Terminál honlapján lehet jelentkezni, 2016. augusztus 5-ig.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Forradalmasítaná a feladatdelegálást és utánkövetést egy magyar startup
- Tickething: közel 50 milliós befektetést kapott egy frissen indult magyar startup
- Sikerrel zárult az ABB első hazai női mentorprogramja
- Magyar győzelem a CEE Lift Off!-on: a BOOKR Kids nyerte a 150.000 eurót
- A Lufthansa partneri megállapodást kötött a Szilícium-völgyben
- SMART 2016: Már nem csak a Szilícium-völgyben érhet el sikert egy startup
- Két magyar startup a Deutsche Telekom nemzetközi innovációs versenyének zárórendezvényén
- Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.