30 új pályával bővült a milliós letöltésű Sea Hero Quest mobiljáték!
Másfél hónapja jelentette be új mobiljátékát a Telekom, amellyel a demenciakutatást kívánja szolgálni, és mára több mint egymillióan játszanak nap mint nap a Sea Hero Quest nevű mobiljátékkal.
A demencia terjedése globális problémát jelent. A szellemi képességek gyors és kóros hanyatlása jelentősen rontja az érintettek életminőségét, nagy terhet jelent környezetük, hozzátartozóik számára, és rendkívüli módon terheli meg az egészségügyi ellátórendszert világszerte. A Telekom okostelefonra és táblagépre fejlesztett applikációjával bárki játszva segítheti a demenciakutatást. Miközben ujjainkkal a halászhajót kormányozzuk, óriási mennyiségű – anonim módon kezelt adatot juttatunk el a tudósoknak. Ahhoz, hogy sikerrel vegyük az akadályokat a Sea Hero Quest-ben, leginkább a tájékozódási képességünkre van szükség.
Az ember személyiségének alapvető meghatározója, hogy mennyire képes figyelni, tanulni, emlékezni és tervezni. Bármelyik folyamat is gyengül, sérül vagy károsodik, az kihat a személyiségre, s annak torzulását, akár elvesztését is eredményezheti. Ahhoz, hogy egyik helyről a másikra eljussunk, nemcsak fizikailag kell képesnek lennünk erre, hanem el is kell, hogy tudjuk képzelni azt, hol vagyunk. A tájékozódáshoz vizuális információk, emlékezet és tervezési folyamatok is szükségesek.
A térbeli tájékozódásért és az emléknyomok rögzüléséért többek között a hippokampusz nevű agyterület a felelős: az itt található idegsejtek kapcsolatai megváltoznak a látottak alapján, így fejből is tudni fogjuk, merre kell mennünk.
2014-ben orvosi Nobel-díjat értek John O’Keefe, May-Britt Moser és Edvard Moser kutatásai, amelyek választ adnak arra, hogyan, miként képes az agy a környezetben való eligazodáshoz szükséges térképét megalkotni. Az agy belső GPS-ének felfedezése paradigmaváltást jelentett a magasabb kognitív funkciók sejtekkel kapcsolatos alapjainak megismerése szempontjából.
Miután már ismerjük, hogyan tájékozódunk, most a képesség elvesztésének fázisai azok, amelyekről többet akar megtudni a tudomány. A kutatás egyik tudományos felelőse, Dr. Hugo Spiers. a Londoni Egyetem Viselkedésneurológiai Intézetének professzora azt kutatja, hogy agyunk milyen módon építi fel magában a világ reprezentációját és használja fel ezt a tájékozódáshoz, hogyan képzeli a jövőt és hogyan emlékezik vissza a múltra.
Agyi képalkotással, neuropszichológiai tesztekkel, virtuális valósággal, szem nyomkövetéssel és egysejtes emlékezéssel igyekszik megérteni az agyműködést és a térbeli tájékozódást.
A Sea Hero Questhez kapcsolódó kutatásról Spiers professzor így nyilatkozott: „Soha nem volt hasonló lehetőség arra, hogy a legkülönbözőbb országokban élő emberek ezreinek tájékozódási képességét vizsgáljuk. Az eredmények segíthetnek megvilágítani, hogy hogyan használjuk tájékozódásra az agyunkat és közelebb hozhat a korai diagnózishoz és a hatékony gyógyszeres kezeléshez a demenciakutatásban”.
Milyen formában kerülnek az adatok a tudósokhoz? A hajó játék közbeni mozgását a különböző pályákon egyfajta hőtérképként kapják meg elemzésre a tudósok. A játékban megtett minden apró mozdulat és minden döntés értékes adatokat nyújt a szakembereknek és segíti a kutatást.
A Sea Hero Quest, amelyet eddig világszerte több mint egymillióan, csak Magyarországon közel 130 ezren töltöttek le, a napokban 30 új pályával és más újításokkal is bővült. 50 ország játékosai eddig több mint 11 évnyi játékidőt értek el, ilyen mennyiségű kutatási adatot a tudósok több mint 1500 év alatt tudták volna csak létrehozni laboratóriumi körülmények között.
A játék világszerte elérhető iOS és Android eszközökön, és ingyenesen letölthető az App Store-ból és a Google Play-ből. A különleges és nemes célt szolgáló játékkal, és az általa nyújtott segítséggel kapcsolatban további információk a www.seaheroquest.com/hu oldalon találhatók.
Kapcsolódó cikkek
- Új, digitális transzformációt segítő megoldások az SAP-tól
- Jegymentesíti a tömegközlekedést a Xerox
- Több mint 200 ezerszer dobbant a szurkolói szív a magyar válogatottért
- A Telekom újra meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
- Fontos a közösség az autisták életében is
- Megújult az Antenna Hungária több mint egymillió letöltéssel rendelkező MinDig TV Applikációja
- Tippelős alkalmazással dobna nagyot az EB-n egy magyar startup
- Négy sorsfordító applikáció, amelytől a világ egészségesebb lehet
- Játssz a jóért: ma bárki jót tehet egy mobiljáték segítségével
- Két hét alatt egymillióan töltötték le a demenciakutatást segítő mobil játékot
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!