Visszaszorul a papíralapú üzleti kommunikáció a Xerox felmérése szerint
A közelmúltban a Xerox „Digitalization at Work” címmel széleskörű, 600 amerikai és nyugat-európai IT–döntéshozó megkérdezésén alapuló kutatást készített, amiből többek közt kiderül az is, hogy üzleti életben még nincsenek felkészülve a papíralapúról a digitális dokumentumkezelésre való átállásra. Ennek ellenére a válaszadók azt jósolják, hogy 2018-ban már csak 9 százalékot fog kitenni a nyomtatott kommunikáció ebben a szektorban.
A felmérésből világossá válik, hogy a megkérdezettek 42 százaléka számára a legfőbb kihívást a papíralapú folyamatok menedzselésénél a költségek, illetve a dokumentumbiztonság jelentik. Ennek ellenére a többségük (55 százalék) úgy ítélte meg, hogy a papír-alapú ügyintézés még használatban marad egy ideig. Sőt 29 százalékuk az e-maillel, vagy a közösségi médiás csatornák alkalmazásával szemben, továbbra is inkább a nyomtatott dokumentumokat fogja előnyben részesíteni az ügyfeleivel való kommunikációban. Ez annak fényében érdekes megállapítás, hogy a válaszadók 41 százaléka egyetértett azzal, hogy a digitalizáció csökkenti a költségeket, és 87 százalék megerősítette azt is, hogy rendelkeznek mindennel az átállás megvalósításához.
„A szervezetek előre látják a digitalizált jövőt, de a jelenlegi üzleti folyamataikat még mindig a papíralapúság határozza meg. Az elképzelések és az azok megvalósításához vezető lépések közötti diszharmónia az átállás megrekedését hozza magával.” – fejtette ki Andy Jones, a Xerox munkafolyamat automatizálásért, nagyvállalati műveletekért felelős alelnöke.
Mindezek ellenére a kutatás biztató jövőképet vázol fel. A válaszadók azt jósolták, hogy két év múlva, 2018-ban, már csak a kulcs üzleti folyamatok 9 százaléka lesz papíralapú.
Előtérben az automatizálás
A megkérdezettek úgy látják, hogy a munkafolyamat automatizálásokra leginkább a könyvelés (38 százalék), a költségjelentések (37 százalék), a számlafizetések (36 százalék) és a vevőszolgálat (35 százalék) területén lenne szükség a nagyvállalatoknál. Ezek mellett a kutatás rámutat arra is, hogy a cégek 40 százalékánál nincs valós megoldás a mobil munkaerő menedzselésére, 47 százalékuk nem rendelkezik, vagy nem fejleszti tovább a felhő-szolgáltatásait, illetve 45 százalékuk nem foglalkozik a „big data” elemzésekkel sem. Miközben a felmérés azt is alátámasztja, hogy sok esetben jobb eredmények eléréséhez vezet a digitalizálás vagy a papír-alapú folyamatok újratervezése. Egyebek között az alkalmazottak nyomtatási szokásainak feltérképezésével, ott, ahol sok papírt nyomtatnak, hasznos információkhoz lehet jutni arról, hogyan érdemes a digitalizációba belefogni. Ennek fényében meglepő az, hogy a válaszadók 90 százaléka jelezte azt, hogy rendelkeznek megfelelő eszközökkel a nyomtatási szokások elemzéséhez, azonban csak 45 százalék nyilatkozott úgy, hogy azokat teljes mértékben használják is.
A Xerox a menedzselt nyomtatási szolgáltatások részeként rendelkezik munkafolyamat automatizálási megoldásokkal, amelyek révén a vállalatok nagyobb produktivitást érhetnek el és ezek egyben hozzásegítik őket a digitális átálláshoz is. Ugyanakkor a vállalat többféle automatizálási eszközt is fejleszt, hogy a lehető legszélesebb felhasználói kör számára biztosítsa portfólióját a vevőszolgálati központoktól kezdve a pénzügyi és könyvelési folyamatokon át az egészségügyi szektorig.
Kapcsolódó cikkek
- A LinkedIn szerint a Schneider Electric vonzza a tehetségeket
- A Fujitsu negyedik éve az élmezőnyben a Gartner felmérése szerint
- Vezetőváltás a Xerox Corporation élén
- Sikeresebbé teheti a hazai vállalatokat a HR analitika fejlesztése
- Beköszöntött a transzformáció időszaka, minden társadalmi és gazdasági iparágban tetten érhető a digitalizáció
- Az ABB fényekkel színezi ki az „Office of the Future”-t, a világ első 3D-nyomtatású irodaépületét
- A nyomatott okos eszközök új generációját alkotja meg a Xerox
- Az atomokból átváltunk bitekre
- Rendszerbővítés ABB megoldásokkal a Richter Gedeon gyógyszergyár dorogi üzemében
- Az újítások iránt érdeklődők rohamozták meg a Xerox inkjet nyomdagépeit a 2016-os drupán
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.