A hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára
A World Economic Forum nemrégiben közzétette a Cisco támogatásával készült Global Information Technology Report 2016 elnevezésű jelentését, amelynek témája az innováció a digitális gazdaságban.
A jelentés összesen 139 országot rangsorol aszerint, hogy milyen mértékben használják az informatikai és kommunikációs technológiákat a versenyképesség és az innováció növelésére, és mennyire állnak készen a digitalizáció kínálta lehetőségek kihasználására (Networked Readiness Index - NRI). Magyarország idén három helyet előre lépve az 50. helyen áll. A technológia használatát tekintve a lakosság körében a legjobb a helyzet, itt Magyarország a 41. helyen áll. A digitális technológiák használata az üzleti és a közszférában ugyanakkor jelentősen alacsonyabb értéket mutat (73., illetve 70. hely). Az infokommunikációs technológiák gazdasági hatása tekintetében Magyarország a 36. helyen áll. Ez a mutató a versenyképesség, az innováció és a tudásalapú gazdaság irányába való elmozdulást jelzi. A jelentés a technológia társadalomra gyakorolt hatását is vizsgálja, mindenekelőtt az elektronikus szolgáltatások helyzetét, az úgynevezett e-részvételt és az ICT oktatásban betöltött szerepét. Ebben a kategóriában Magyarország a 64. helyet foglalja el.
Horváth Krisztina, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója szerint: „A jelentésben szereplő Networked Readiness Index eredményei azt mutatják, hogy a hazai társadalom felkészült a digitális szolgáltatások használatára. Az egyéni felhasználók körében az informatika elterjedésének aránya és a digitális technológiák használata magas. Bár az üzleti szektorban, vagy a közszférában ez az arány lényegesen alacsonyabb, a technológia gazdasági hatása már így is igen jelentős. Ez azt mutatja, hogy a folyamat elindult, de a társadalom egészében még nem érezni ennek hatását. A digitalzáció három alappillére az oktatás, a digitális infrastruktúra és az innovációt serkentő környezet. Ha ezeknek a területek támogatására, fejlesztésére jobban odafigyelünk, akkor lényegesen jobban ki tudjuk használni a digitalizáció kínálta előnyöket.”
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- A magyar cégvezetők radikális változásokat várnak a digitalizáció hatására
- Új megoldások és szolgáltatások a Cisco biztonsági portfóliójában
- Deloitte Technology Fast 50: Különdíjjal jutalmazzák a leginnovatívabb technológiát
- CreativeLab: ahol az ötletek innovációvá válnak
- Rendszerbővítés ABB megoldásokkal a Richter Gedeon gyógyszergyár dorogi üzemében
- 35 csapat, köztük a magyar InSimu is bejutott a Microsoft Imagine Cup döntőjébe!
- A Samsung 1,2 milliárd dollárral teszi emberközpontúvá az IoT-t
- Cisco Tetration Analytics: időgép adatközpontokhoz
- Huawei: minden ezer új szélessávú kapcsolat 33 munkahelyet teremt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.