Világelsőként mutatja be a Fuji Xerox az új 3D-s nyomtatási szabványt
Gyors fejlődésnek indultak napjainkban a 3D nyomtatók. Ma már pár modell alkalmas arra is, hogy bonyolult belső struktúrával rendelkező tárgyakat nyomtassanak velük. Viszont többek közt a szín, és anyaghasználat terén a 3D-s nyomtatóknak akadnak még korlátai.
Ezt felismerve a Xerox és a Fuji japán vegyesvállalata, a Fuji Xerox, illetve a tokiói Keio Egyetem szakemberei együtt kidolgozták a FAV (FAbricatable Voxel) névre keresztelt új 3D-s adatformátumot, amely alkalmas arra, hogy tökéletesen modellezze a komplex belső struktúrákat és a tárgyak egyéb tulajdonságait.
A fejlesztők, a tér mindhárom tengelye mentén kiterjedéssel bíró pontegységek, a volumetrikus pixelek (voxel) használatával képesek lettek arra, hogy minden eddiginél részletesebb 3D-s nyomatokat produkáljanak. Ez főleg annak köszönhető, hogy a voxelekhez egyesével lehet hozzárendelni a színekkel, vagy éppen az anyagösszetétellel kapcsolatos információkat, így a világon először sikerült létrehozni olyan 3D-s adatformátumot, amely nem csupán a formákkal, külső megjelenéssel összefüggő információkat dolgozza fel, hanem a belső szerkezetre, színekre, anyagokra és más fontos összetevőkre vonatkozóakat is.
A Fuji Xerox a jövőben azon dolgozik, hogy a FAV-ot ténylegesen gyártási szabvánnyá emeljék és ezzel a felhasználóknak az eddigieknél is többet nyújtó, új 3D-s nyomtatási lehetőséget kínáljanak.
Kapcsolódó cikkek
- 11 iskola életét változtatja meg a 3D nyomtatás
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- 3D nyomtató központ nyílt a kisvárdai Szent László Katolikus Középiskolában
- Iskolai 3D nyomtató pályázat indult
- Nyomtassuk át a nyarat!
- A nyomatott okos eszközök új generációját alkotja meg a Xerox
- Új, digitális transzformációt segítő megoldások az SAP-tól
- Újabb 10 iskola nyomtatja ki a jövőt!
- 3D nyomtatót minden iskolába!
- Foglalt helye van a 3D nyomtatóknak az egyedi autóépítők és tuningműhelyek polcain
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.