Vodafone: Szól a sapka, ha elkóborol a gyerek, a fürdőruha pedig figyelmeztet az UV sugárzásra
Okoseszközök tehetik kényelmesebbé és biztonságosabbá a mindennapokat
A dolgok internetére, vagyis az IoT (Internet of Things) megoldásokra épülő fürdőruhát, gyereksapkát és utazótáskát mutatott be a Vodafone. A „Smart Summer” minta kollekció első elemeit a tervezők hasznos okosságokkal vértezték fel: a bikini, vagy a fürdőnadrág jelez, ha napozás közben az UV sugárzás káros szintet ér el, a sapka figyelmezteti a szülőt, ha a gyermek elkóborol a strandon, az okos utazótáska pedig elveszett poggyászok megkeresésekor lehet hasznos.
A Vodafone „Smart Summer” minta kollekció okos bikinije és fürdőnadrágja beépített UV érzékelőkkel figyeli napkeltétől napnyugtáig az UV-sugárzás mértékét és egy okostelefonos alkalmazás segítségével figyelmeztet, ha már túl sok UV sugarat kaptak az érzékelők és a ruhadarab viselői. A fürdőruhák egy apró, vibráló riasztó egységet is tartalmaznak, amelyet a fejlesztők az övbe, illetve a pántba építettek.
Tóth Zoltán légkörfizikus, napsugárzási szakértő, az Országos Meteorológiai Szolgálat munkatársa elmondta, hogy a lakosságot érő UV sugárzás nagysága az utóbbi 20 évben növekvő tendenciát mutat hazánkban, és nyáron az UV sugárzás mennyisége sok esetben igen magas lehet, így fokozottan kell ügyelni az UV sugárzás elleni védekezésre. Derült vagy enyhén felhős napokon lehetőleg kerüljük a napon tartózkodást 11 és 15 óra között, mert súlyos bőrkárosodásokat szenvedhetünk, rosszabb esetben bőrrákot kaphatunk. Szemünk és immunrendszerünk is erősen veszélyeztetett. Akiknek elkerülhetetlen ebben az időszakban a napon tartózkodás, viseljen szalmakalapot vagy napellenzős sapkát és vállat takaró pólót.
Az sem jó azonban, ha teljesen kerüljük a napot, hiszen az UV sugárzás hatására keletkezik szervezetünkben a D-vitamin, így a fent említett napszakon kívül kimehetünk a szabad ég alá, tette hozzá.
Az okos gyereksapka szintén UV érzékelővel, valamint egy Vodafone SIM-mel és egy mini nyomkövetővel rendelkezik, amely üzenetet küld a szülők okostelefonjára, amennyiben gyermekük az előre megjelölt távolságon túlra barangol.
Az okos utazótáska beépített Vodafone IoT nyomkövető technológiával rendelkezik és így a poggyász tulajdonosa okostelefonja segítségével tudja megkeresni elveszett csomagját.
A Vodafone „Smart Summer” mintakollekció darabjai azt demonstrálják, hogy hogyan képes a dolgok internete minden tekintetben átalakítani a mindennapjainkat. Napról napra több iparágban jelennek meg az IoT megoldások és mint a közelmúltban megjelent Vodafone IoT Barométer is bemutatta, a vállalatoknak ma már több mint a 75 százaléka ezekben a megoldásokban látja a fejlődést, mondta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese, aki szerint az úgynevezett „Narrowband IoT”, azaz a mainál sokkal kisebb energiaigényű és méretű IoT eszközök 2017 végére várható elterjedése minden eddiginél nagyobb lendületet ad majd az IoT forradalomnak.
A Vodafone „Smart Summer” minta kollekció arra a várakozásra épül, hogy a piaci előrejelzések szerint az alacsony költségű, kis energiaigényű, akár 10 évnél is hosszabb élettartamú akkumulátorral rendelkező IoT-re épülő megoldások átalakítják majd az emberek mindennapjait, beleértve az élet szinte minden területét, így a kikapcsolódást is.
A Vodafone felkérésére a YouGov által elkészített egységes európai online felmérés szerint az európaiak közel fele (48 százaléka) elfelejtkezik nyaralás során a naptej használatáról és a megkérdezettek 76 százaléka inkább bekenné magát abban az esetben, ha kapna erre vonatkozóan figyelmeztetést. Az internetes válaszadók közel harmadának (30 százalékának) volt már saját, vagy útitárs elveszett poggyászával kapcsolatos tapasztalata. A felmérés során 8 653 embert kérdeztek meg Németországban, Görögországban, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Spanyolországban, valamint az Egyesült Királyságban. A válaszadók 33 százalékának szüksége lenne olyan viselhető technológiai eszközre, amely segít a levegő minőségének kimutatásában. A vérnyomás figyelése a válaszadók fele számára volt fontos, míg 40 százalékuk szerint hasznos lenne mérni a stressz szintet és 30 százalékuk szeretné ilyen eszközzel figyelni a hidratációját is.
Hogyan működik a technológia
A Vodafone „Smart Summer” prototípusai három eltérő nyomkövetési módszert és két kommunikációs technológiát ötvöznek. A kis hatósugarú nyomkövetésre az alacsony energiaigényű Bluetooth technológiát alkalmazzák, és hideg-meleg jelzéssel mutatják meg az okostelefon alkalmazáson keresztül a gyermek sapkájának, vagy a poggyásznak a közelségét. A nagyobb hatósugarú nyomkövetés GPS technológián és a mobilhálózaton alapul és az eszközök ezek használatával jelzik az okostelefonon megjelenő térképen az elkalandozó gyermek sapkájának, vagy az elveszett poggyásznak a pontos helyét.
A „Smart Summer” kollekció összes felsorolt módszerét a Vodafone világszerte vezető IoT hálózata támogatja, amely már számtalan területen bizonyított.
A „dolgok internetének” forradalma
A Vodafone „Smart Summer” koncepciója a jelenleg elérhető IoT technológiák alkalmazásával bizonyítja be, hogy a hálózati intelligenciára épülő megoldások a mindennapi fogyasztói eszközökben is kiválóan használhatóak. A bikini, az úszónadrág, a kalap, vagy az utazótáska olyan beépített Vodafone IoT eszközzel rendelkezik, amelynek akkumulátora körülbelül egy hétig működik töltés nélkül. 2017 végére azonban várhatóan elérhetőek lesznek azok az új generációs eszközök, amelyek különösen alacsony energiaigényűek lesznek, és egy töltéssel akár több mint 10 évig is működhetnek. Ezek, az úgynevezett „Narrowband IoT” eszközök parányiak és nagyon olcsók lesznek és működésükhöz kis sávszélesség is elegendő lesz.
Egy a Vodafone által a július elején bemutatott felmérés szerint néhány éven belül a Vodafone globális IoT hálózata négyzetkilométerenként több mint egymillió eszközt képes lesz párhuzamosan támogatni.
Kapcsolódó cikkek
- Okostelefonos alkalmazások a szervezetfejlesztés szolgálatában
- Mobilra üzen a fúrógép
- CIB Bank a digitalizáció útján
- Vodafone: Szól a sapka, ha elkóborol a gyerek, a fürdőruha pedig figyelmeztet az UV sugárzásra
- Megérkezett az Erste MobilBank alkalmazása
- Vodafone IoT barométer: A „dolgok internete” nélkülözhetetlen a sikerhez
- IoT: a harminc körüli nők többet költenének a technológiára, mint a férfiak
- Az olimpiára érkezik a Samsung Galaxy S7 edge limitált kiadása
- A MentorFM mobilalkalmazás már elérhető számítógépre is: elindult a webplayer
- Vodafone: úgy, mint otthon – a világ egyre nagyobb részén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.