A Samsung és a MakerBot a termékfejlesztők következő generációját inspirálja
A Samsung Europe várhatóan a tervezettnél 3 évvel korábban eléri a „Nagykoalíció a digitális munkahelyekért” programban vállalt célkitűzéseit
A Samsung Electronics Europe bejelentette, hogy összefog az otthoni 3D nyomtatási iparág egyik globális piacvezetőjével, a MakerBot vállalattal. Céljuk, hogy 3D nyomtatókkal szereljék fel az európai osztálytermeket, inspirálva ezzel a jövő termékfejlesztőit.
A Samsung digitális készségek fejlesztésére irányuló programjának részeként a két vállalat 3D nyomtatókkal látja el az iskolákat, a középiskolákat és a múzeumokat, így különböző életkorú gyerekek kapnak lehetőséget a programozásra és az alkotásra. A tervek szerint az akciót a Samsung 1300 intelligens osztálytermére (Smart School) és 65 digitális akadémiájára (Digital Academies) épülve első körben Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Svédországban indítják el már az idén.
A partnerség célja, hogy a terméktervező és programozó tantárgyak tanulása során rögtön lehetőség legyen 3D nyomtatásra, így a tanulók a teljes tervezési ciklust kipróbálhatják, ezáltal fejleszthetik ötleteiket és újdonságokat alkothatnak. A MakerBot lehetővé teszi, hogy a tanárok és a tanulók hozzáférjenek a megoldások és szolgáltatások mindegyikéhez, így már a tanulás során szembenézhetnek a valós munkafolyamat során felmerülő problémákkal.
„Válaszként arra, hogy ijesztően nagy a lemaradás bizonyos készségek terén, továbbá a fiatalok körében a 2013-as adatok szerint magas a munkanélküliség, beálltunk az Európai Bizottság „Nagykoalíció a digitális munkahelyekért” kezdeményezése mögé. Célunkat - hogy 2019-ig 400 000 fiatal szakember találjon munkát Európában - a tervezettnél már 3 évvel korábban el fogjuk érni, így további erőforrásokat tudunk fektetni fiatalok ezreinek oktatásába, a legújabb digitális készségek fejlesztésébe” – mondta Evelyn Nicola, a Samsung Europe fenntartható fejlődésért és társadalmi szerepvállalásért felelős vezetője.
„A MakerBot vállalattal kötött partnerségünkkel támogatni fogjuk az „iránymutató iskolák” hálózatát; ezek Európa-szerte a digitális oktatás kiemelkedő központjai, ahol technológiai szaktudást adnak és ösztönzik a termékfejlesztést és a gyártást. Képzeljük el, ahogy egy 9 éves kislány fejében megszületik egy új termék ötlete, máris lehetősége lesz arra, hogy az iskolában ezt ténylegesen megvalósítsa, majd az ötlete kézzelfogható eredményét haza is vigye. A teljes alkotási ciklus, vagyis az ötlettől a digitális terven keresztül a termékig vezető út végigjárása jelenti az oktatás és a kutatás-fejlesztés jövőjét ezen a területen.”- tette hozzá.
„A Samsung és a MakerBot ugyanúgy gondolkodik: olyan új technológiákat kell kifejleszteni, amelyek felkészítik a tanulókat a jövő szakmáira” – mondta Andreas Langfeld, a MakerBot EMEA régiójának igazgatója. – „A 3D nyomtatás segít elsajátítani számos olyan 21. századi készséget, amelyekkel a fiatal szakemberek meg tudnak felelni leendő munkaadóik elvárásainak, és a valós életben is képesek alkalmazni a tudásukat. Izgatottan várjuk a Samsunggal való partnerséget, hogy még több tanárt és tanulót segíthessünk hozzá a 3D nyomtatásban rejlő hatalmas lehetőségek felfedezéséhez”.
Európában különösen magas a munkanélküliség aránya a fiatalok körében. Rengetegen úgy kerülnek ki az oktatási rendszerből, hogy nem rendelkeznek digitális tudással, és híján vannak azoknak a – gyakran „soft skills”-nek nevezett – emberi készségeknek is, amelyek a szűken vett szakmai tudáson túl még szükségesek a sikeres munkába álláshoz. Eközben az oktatási rendszerek próbálnak megfelelni a munkaadók folytonosan változó igényeinek. Számos tanár pedig azzal küzd, hogy nem kap támogatást arra, hogy átálljon az egyre digitalizálódó világban szükséges újfajta oktatási módszerekre. Ezen kihívásokra reagálva a Samsung európai társadalmi szerepvállalási programjait a digitális oktatásra és a munkába állás segítésére fókuszálta. A Samsung két fő programmal segít a fiataloknak, hogy a digitális készségek elsajátításával új ajtókat nyithassanak saját jövőjük felé:
Az első program a Smart Classroom program, amely új tanulási lehetőségeket teremt a 6–16 éves tanulók számára. 2013 óta több mint 1300 Intelligens osztályterem jött létre Európa 20 országában. A Samsung nemcsak a technológiát biztosítja, hanem oktatási anyagot is kínál, és segítséget nyújt abban, hogy a tanulók és a tanárok is elsajátíthassanak olyan digitális készségeket, mint például a programozás.
A második program, a Samsung Digital Academy programja a digitális készségek piaci hiányának leküzdését tűzte ki célul. Jelenleg Európa-szerte 65 ilyen Akadémia működik. Ezekben az oktatási központokban a 16–24 év közötti korosztály férhet hozzá az intelligens technológiához, információ- és kommunikációtechnológiai képzésekhez, valamint a munkába állásra való felkészítést segítő programokhoz, hogy minél könnyebben átléphessenek a tanulásból a munka világába.
Kapcsolódó cikkek
- Kisszériás gyártás 3D nyomtatással költséghatékonyan
- Indul az első magyar 3D csatorna
- Európai fogyasztóknak tervezett konyhai berendezések a Samsungtól
- Még teljesebb 4K-élmény a Samsung új hangprojektorával
- Akkumulátorhiba miatt visszahívják a Galaxy Note 7 modelleket
- A Samsung megújítja a felhasználói élményt az IFA 2016 kiállításon
- Itt a Gear S3: bővül a Samsung okoskaróra választéka
- Megkezdődött a Samsung 14 nanométeres Exynos processzorának tömeggyártása
- 33 300 dollár összdíjazású online pályázatot hirdet a Samsung
- Európába érkezik a Samsung Family Hub hűtőszekrénye
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.