Lendületbe hozza a hazai dokumentumkezelési piacot a Xerox Magyarország

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 9. 10:27

A tavalyi év növekedése után idén hektikus első féléven van túl a magyar dokumentumkezelési piac. Egyes szegmensekben folytatódott a bővülés, míg másokban kisebb, vagy nagyobb visszaesés következett be. 

Mindezek hatással vannak a piaci szereplőkre, amelyek közül továbbra is az egyik legmeghatározóbb, legstabilabb cég a több mint 7,5 milliárd forintos éves forgalmat elérő Xerox Magyarország. A vállalat idén átszervezte az üzleti folyamatait, és szorosabb együttműködést alakított ki a szlovákiai és a cseh Xerox leányvállalatokkal. Ennek megfelelően a három ország közös vezetés alatt folytatja a tevékenységét, amelynek középpontjában a vállalkozások számára kínált dokumentumkezelési termékek, szolgáltatások bővítése áll. 

 

Ettől az évtől fogva a Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot egybefogó régió vezetője Veronika Brazdilova lett, aki 15 éves üzleti és menedzseri tapasztalattal a birtokában vette át a három ország irányítását, hogy az együttműködések elősegítésével bővítse a leányvállalatok eredményességét, és az ügyfelek elégedettségét. 

 

 

 

„Mindhárom országért felelős vezetőként a növekedés erősítése a legfőbb célom 2016-ban. Komoly potenciált látok a szolgáltatások értékesítésében, illetve az irodai berendezéseink iránti kereslet bővítésében. Ehhez mindenképpen szükséges a hatékony üzleti stratégia, amelynek fontos szereplői a partnereink, illetve a viszonteladóink. Ugyanakkor a cseh, a szlovák és a magyar leányvállalat szoros együttműködése arra is lehetőséget ad, hogy jobban kihasználjuk és megosszuk az eddig felhalmozott tapasztalatokat. Ezek megosztásával még hatékonyabbá tehetjük az értékesítési tevékenységünket és tovább csökkenthetjük a költségeinket. Az elmúlt két évben a Cseh és a Szlovák Köztársaságban sikerült a Xerox-ot az elismert innovatív vállalatok közé emelni, és ezt szeretném elérni itt, Magyarországon is.” – hangsúlyozta Veronika Brazdilova. 

 

A növekedés tényezői számokban

A Xerox Magyarország stratégiája négy fő pillérre épül a jövőben. Egyrészt a piaci lehetőségek maximális kiaknázására fókuszálnak, aminek megfelelően az árbevétellel arányos nyereséget 14 százalékkal szeretnék emelni az idén 2015-höz képest. Továbbá arra törekednek, hogy 2016-ban 6 százalékkal növekedjenek a magyar leányvállalat bevételei, amivel párhuzamosan 23 százalékos költségcsökkentést terveznek a kiadási oldalon. 

 

Másrészt jelentős figyelem irányul a termelékenység növelésére. Mindehhez a partneri kapcsolatok erősítésére is szükség van, ezért a meglévő üzleti hálózat bővítésével és megújításával is kiemelten foglalkoznak.  A tervek szerint a cég 40 új prémium kategóriás viszonteladóval szerződik le az év végéig. 

 

Harmadrészt a szolgáltatások értékesítése terén is meghatározó szerepre törekszik a vállalat a magyar piacon. A Xerox világszerte a menedzselt nyomtatási, tartalom, illetve munkafolyamat szolgáltatások vezető szolgáltatója, amit alátámasztanak többek közt a Gartner és az IDC felmérésein folyamatosan elért kimagasló eredményei.  Miután a hazai vállalatok körében is egyre népszerűbbé válnak a dokumentumkezelési feladatokat megkönnyítő outsourcing megoldások, a Xerox Magyarország kiemelt figyelmet szentel annak, hogy ezeket a szolgáltatásait széles körben megismertesse a felhasználókkal. Ennek megfelelően a kkv-kra szabva biztosítja a menedzselt nyomtatási szolgáltatását, az CMPS-t (Channel Managed Print Services), amelynek segítségével az adatvédelem maximális garantálása mellett teljesen kiszervezhető a nyomtatók felügyelete, üzemeltetése, szervizelése és kellékanyag-ellátása. Ezzel párhuzamosan a Xerox Magyarország fontos szerepet szán üzleti stratégiájában az új generációs menedzselt nyomtatási szolgáltatásoknak (MPS) is. Cégmérettől függetlenül, ezek használatával a nyomtatási feladatok költséghatékonyabban menedzselhetőek, az irodai folyamatok könnyedén digitalizálhatóak, és ezzel együtt a vállalatok és azok munkatársai még inkább mobilizálhatóak, versenyképesebbé tehetőek. A Xerox Magyarország szakemberei a jövőben tréningekkel, illetve kommunikációs aktivitásokkal segítik elő, hogy a potenciális felhasználók körében egyre többen ismerjék meg ezeket a megoldásokat.

 

http://www.1stchoicegov.com/

 

A stratégia negyedik pillére a Xerox Magyarországnál a folyamatos növekedés elérése a dokumentumkezelő berendezések piacán is. Az idei első féléves eredmények is a stratégia pozitív hatásait mutatják. A berendezések értékesítését tekintve az első hat hónapban mind az A4-es, mind az A3-as méretű gépeknél a Xerox Magyarországnak sikerült megőriznie a pozícióit.  Előbbiek esetében az előrehaladás motorját az okos technológiák jelenthetik, amelyek fejlesztésében a vállalat eddig is, és a jövőben is vezető szerepre törekszik.  Ugyanakkor az A4-es nyomtatóknál a minőség előnyt élvez a mennyiséggel szemben, ezért idén a cégnél a magasabb kategóriás A4-es berendezésekre fókuszálnak, a fogyasztói piacra szánt A4-es berendezések értékesítése visszaszorul. A kereslet élénkülésével az A3-as és a nyomdagépek vonatkozásában is vannak kiaknázható lehetőségek a Xerox készülékek számára. Az A3-as szegmens nehéz időszakot tudhat maga mögött. Idehaza ez a terület az első félévben 28 százalékot esett vissza a múlt esztendő azonos időszakához viszonyítva. Dacára ennek a Xerox Magyarország nem érezte meg a csökkenést, sőt még javította is 2 százalékkal az eladási mutatóit az elmúlt hat hónapban.

 

Még nagyobb előrelépést könyvelhetett el a Xerox Magyarország a nyomdagépek piacán. Ez a szegmens 33 százalékos bővülést ért el az első félévben, és várhatóan ez a lendület kitart december végéig is.  A közepes kategóriájú és a legmagasabb színvonalat képviselő berendezéseivel a folyamatok egyik nyertese a Xerox lett. A vállalat 110 százalékot elérő első féléves növekedésével bebetonozta előkelő piaci pozícióját a nyomdaipari szektorban.

 

Veronika Brazdilova szakmai pályafutása

Az MBA diplomáját stratégiai menedzsmentből a Nottingham-i Egyetemen szerezte. 

Karrierjét a prágai Eurotelnél kezdte, ahol 1999 és 2005 közt számos vezető posztot töltött sales területen. Innen Csehország legnagyobb telekommunikációs vállalatához, a Telefonica-hoz szerződött, ahol értékesítési igazgatóként kezdte a pályafutását, majd az indirekt csatornák hatékonyabbá tételéért felelős direktor lett, végül a kis-és középvállalati ügyfelekkel foglalkozó divízió stratégiai irányítójaként köszönt el a cégtől 2014-ben. 

A következő szakmai kihívást a Xerox csehországi leányvállalatánál találta meg. Újonnan kinevezett ügyvezető igazgatóként növekedési pályára állította a céget és mélyreható, pozitív változásokat valósított meg a szervezeti kultúrában az elmúlt bő másfél esztendőben. Ettől az évtől kezdve az új struktúrában működő, egységes irányítás alá vont cseh, szlovák és magyar Xerox leányvállalat ügyvezető igazgatói feladatait látja el. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01