Lendületbe hozza a hazai dokumentumkezelési piacot a Xerox Magyarország

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 9. 10:27

A tavalyi év növekedése után idén hektikus első féléven van túl a magyar dokumentumkezelési piac. Egyes szegmensekben folytatódott a bővülés, míg másokban kisebb, vagy nagyobb visszaesés következett be. 

Mindezek hatással vannak a piaci szereplőkre, amelyek közül továbbra is az egyik legmeghatározóbb, legstabilabb cég a több mint 7,5 milliárd forintos éves forgalmat elérő Xerox Magyarország. A vállalat idén átszervezte az üzleti folyamatait, és szorosabb együttműködést alakított ki a szlovákiai és a cseh Xerox leányvállalatokkal. Ennek megfelelően a három ország közös vezetés alatt folytatja a tevékenységét, amelynek középpontjában a vállalkozások számára kínált dokumentumkezelési termékek, szolgáltatások bővítése áll. 

 

Ettől az évtől fogva a Csehországot, Szlovákiát és Magyarországot egybefogó régió vezetője Veronika Brazdilova lett, aki 15 éves üzleti és menedzseri tapasztalattal a birtokában vette át a három ország irányítását, hogy az együttműködések elősegítésével bővítse a leányvállalatok eredményességét, és az ügyfelek elégedettségét. 

 

 

 

„Mindhárom országért felelős vezetőként a növekedés erősítése a legfőbb célom 2016-ban. Komoly potenciált látok a szolgáltatások értékesítésében, illetve az irodai berendezéseink iránti kereslet bővítésében. Ehhez mindenképpen szükséges a hatékony üzleti stratégia, amelynek fontos szereplői a partnereink, illetve a viszonteladóink. Ugyanakkor a cseh, a szlovák és a magyar leányvállalat szoros együttműködése arra is lehetőséget ad, hogy jobban kihasználjuk és megosszuk az eddig felhalmozott tapasztalatokat. Ezek megosztásával még hatékonyabbá tehetjük az értékesítési tevékenységünket és tovább csökkenthetjük a költségeinket. Az elmúlt két évben a Cseh és a Szlovák Köztársaságban sikerült a Xerox-ot az elismert innovatív vállalatok közé emelni, és ezt szeretném elérni itt, Magyarországon is.” – hangsúlyozta Veronika Brazdilova. 

 

A növekedés tényezői számokban

A Xerox Magyarország stratégiája négy fő pillérre épül a jövőben. Egyrészt a piaci lehetőségek maximális kiaknázására fókuszálnak, aminek megfelelően az árbevétellel arányos nyereséget 14 százalékkal szeretnék emelni az idén 2015-höz képest. Továbbá arra törekednek, hogy 2016-ban 6 százalékkal növekedjenek a magyar leányvállalat bevételei, amivel párhuzamosan 23 százalékos költségcsökkentést terveznek a kiadási oldalon. 

 

Másrészt jelentős figyelem irányul a termelékenység növelésére. Mindehhez a partneri kapcsolatok erősítésére is szükség van, ezért a meglévő üzleti hálózat bővítésével és megújításával is kiemelten foglalkoznak.  A tervek szerint a cég 40 új prémium kategóriás viszonteladóval szerződik le az év végéig. 

 

Harmadrészt a szolgáltatások értékesítése terén is meghatározó szerepre törekszik a vállalat a magyar piacon. A Xerox világszerte a menedzselt nyomtatási, tartalom, illetve munkafolyamat szolgáltatások vezető szolgáltatója, amit alátámasztanak többek közt a Gartner és az IDC felmérésein folyamatosan elért kimagasló eredményei.  Miután a hazai vállalatok körében is egyre népszerűbbé válnak a dokumentumkezelési feladatokat megkönnyítő outsourcing megoldások, a Xerox Magyarország kiemelt figyelmet szentel annak, hogy ezeket a szolgáltatásait széles körben megismertesse a felhasználókkal. Ennek megfelelően a kkv-kra szabva biztosítja a menedzselt nyomtatási szolgáltatását, az CMPS-t (Channel Managed Print Services), amelynek segítségével az adatvédelem maximális garantálása mellett teljesen kiszervezhető a nyomtatók felügyelete, üzemeltetése, szervizelése és kellékanyag-ellátása. Ezzel párhuzamosan a Xerox Magyarország fontos szerepet szán üzleti stratégiájában az új generációs menedzselt nyomtatási szolgáltatásoknak (MPS) is. Cégmérettől függetlenül, ezek használatával a nyomtatási feladatok költséghatékonyabban menedzselhetőek, az irodai folyamatok könnyedén digitalizálhatóak, és ezzel együtt a vállalatok és azok munkatársai még inkább mobilizálhatóak, versenyképesebbé tehetőek. A Xerox Magyarország szakemberei a jövőben tréningekkel, illetve kommunikációs aktivitásokkal segítik elő, hogy a potenciális felhasználók körében egyre többen ismerjék meg ezeket a megoldásokat.

 

http://www.1stchoicegov.com/

 

A stratégia negyedik pillére a Xerox Magyarországnál a folyamatos növekedés elérése a dokumentumkezelő berendezések piacán is. Az idei első féléves eredmények is a stratégia pozitív hatásait mutatják. A berendezések értékesítését tekintve az első hat hónapban mind az A4-es, mind az A3-as méretű gépeknél a Xerox Magyarországnak sikerült megőriznie a pozícióit.  Előbbiek esetében az előrehaladás motorját az okos technológiák jelenthetik, amelyek fejlesztésében a vállalat eddig is, és a jövőben is vezető szerepre törekszik.  Ugyanakkor az A4-es nyomtatóknál a minőség előnyt élvez a mennyiséggel szemben, ezért idén a cégnél a magasabb kategóriás A4-es berendezésekre fókuszálnak, a fogyasztói piacra szánt A4-es berendezések értékesítése visszaszorul. A kereslet élénkülésével az A3-as és a nyomdagépek vonatkozásában is vannak kiaknázható lehetőségek a Xerox készülékek számára. Az A3-as szegmens nehéz időszakot tudhat maga mögött. Idehaza ez a terület az első félévben 28 százalékot esett vissza a múlt esztendő azonos időszakához viszonyítva. Dacára ennek a Xerox Magyarország nem érezte meg a csökkenést, sőt még javította is 2 százalékkal az eladási mutatóit az elmúlt hat hónapban.

 

Még nagyobb előrelépést könyvelhetett el a Xerox Magyarország a nyomdagépek piacán. Ez a szegmens 33 százalékos bővülést ért el az első félévben, és várhatóan ez a lendület kitart december végéig is.  A közepes kategóriájú és a legmagasabb színvonalat képviselő berendezéseivel a folyamatok egyik nyertese a Xerox lett. A vállalat 110 százalékot elérő első féléves növekedésével bebetonozta előkelő piaci pozícióját a nyomdaipari szektorban.

 

Veronika Brazdilova szakmai pályafutása

Az MBA diplomáját stratégiai menedzsmentből a Nottingham-i Egyetemen szerezte. 

Karrierjét a prágai Eurotelnél kezdte, ahol 1999 és 2005 közt számos vezető posztot töltött sales területen. Innen Csehország legnagyobb telekommunikációs vállalatához, a Telefonica-hoz szerződött, ahol értékesítési igazgatóként kezdte a pályafutását, majd az indirekt csatornák hatékonyabbá tételéért felelős direktor lett, végül a kis-és középvállalati ügyfelekkel foglalkozó divízió stratégiai irányítójaként köszönt el a cégtől 2014-ben. 

A következő szakmai kihívást a Xerox csehországi leányvállalatánál találta meg. Újonnan kinevezett ügyvezető igazgatóként növekedési pályára állította a céget és mélyreható, pozitív változásokat valósított meg a szervezeti kultúrában az elmúlt bő másfél esztendőben. Ettől az évtől kezdve az új struktúrában működő, egységes irányítás alá vont cseh, szlovák és magyar Xerox leányvállalat ügyvezető igazgatói feladatait látja el. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket

Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében. 

2024. november 2. 15:26

Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon

Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során. 

2024. november 2. 11:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59