Hódítanak a viselhető okoseszközök a digitális bennszülöttek körében

Táblagépet viszont messze az európai átlag alatt használnak

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 26. 11:10

A magyar Y generáció tagjai több szempontból is ellentmondásosan töltik be a technológiai újdonságokra leginkább fogékony korcsoport szerepét. Tabletet messze a legkevesebben használnak Európában, viselhető okoseszközök terén viszont már az élbolyba tartoznak. Emellett közel kétszer annyian vallják, hogy a technológiai fejlődés szükséges és elkerülhetetlen, de többen félnek tőle, hogy nem tudják tartani vele a lépést, mint európai társaik – derült ki a Samsung 18 európai országban végzett kutatásából.

Kik ők és hányan vannak?

Az Y generációhoz (millennials) azok tartoznak, akik 1980 és 2000 között születtek, vagyis jelenleg 16 és 36 év közöttiek. Őket is digitális bennszülötteknek (digital natives) szokás nevezni, ami azt jelenti, hogy születésüktől együtt nőttek fel a digitális technológiákkal – számítógéppel, játékkonzollal, internettel, mobiltelefonnal vagy MP3 lejátszóval – szemben a digitális bevándorlókkal (digital immigrants), akik életük későbbi szakaszában találkoztak ezekkel az eszközökkel. Az Y generáció nem alkot homogén egységet, három további csoportra szokás bontani: tinédzserek (16-19), fiatalok (20-25) és érettek (26-36). A 16 évnél idősebb európai lakosság 36 százaléka tartozik a generációhoz, ami 86,3 millió embert jelent a következő elosztásban: 45 százalék érett, 32 százalék fiatal és 23 százalék tinédzser. 

 

A tableteket nem szeretik, a viselhető okoseszközöket annál inkább

A technológiai eszközök rohamosan fejlődő, és egyben legszélesebb körben elterjedt válfaja az okos mobileszköz. Az okostelefon után a tablet, és újabban a viselhető okoseszközök ennek a kategóriának a legismertebb képviselői. Érdekes módon a magyar Y generáció tagjai táblagépeket alig használnak, míg hordható okos kütyük terén Európa élmezőnyébe tartoznak. Uniós átlagban a korcsoport 50 százaléka rendelkezik tablettel, míg a magyarok 35 százalékkal sereghajtók. A legnagyobb arányban Spanyolországban és Svájcban élvezik a megnövelt kijelző nyújtotta előnyöket, itt a korcsoport 62 százaléka használ táblagépet.  

 

Viselhető okoseszköz – úgy mint okosóra, -karkötő, -fülhallgató – terén viszont merőben más a helyzet. Mivel ezek a készülékek képviselik a jelenlegi legmodernebb irányvonalat a technológiai fejlődésben, még kevésbé elterjedtek, mint a tabletek, de az arányokban már most jelentős eltérések mutatkoznak az uniós országok között. A 16-36 év közötti korcsoportban ugyancsak Svájc és Spanyolország az első (15 és 14 százalék), viszont harmadik helyen Magyarország áll 13 százalékkal, Németországgal holtversenyben. Ezzel a magyar fiatalok olyan, fejlett nyugat-európai piacok technológiára egyébként fogékony felhasználókat előznek meg, mint az osztrákok (11%), a norvégok (9%) vagy a dánok (7%). 

 

 

Szükségesnek tartják, használják is, de félnek, hogy lemaradnak

Magyarországon az Y generáció tagjai közül majdnem kétszer annyian (56%) tartják a technológiai fejlődést szükségesnek és elkerülhetetlennek, mint az európai átlag (31%). Ezzel összhangban a magyar fiatal korosztály európai viszonylatban (17%) és a hazai idősebbekhez képest (19%) is nagyobb mértékben használja ki a technológiai vívmányok nyújtotta előnyöket (23%). Mindezek után meglepő, hogy kis mértékben ugyan, de itthon többen félnek attól, hogy nem tudják majd tartani az iramot a folyamatos fejlődéssel (13%), mint Európában átlagosan (11%).

 

A viselhető okoseszközöknél is modernebb, egyelőre kevéssé elterjedt technológiai irányvonal az IoT, vagyis a Dolgok Internete, amelynek a Samsung az egyik éllovasa. Az összekapcsolt háztartási berendezésekkel és mobileszközökkel ugyancsak különös kapcsolatban áll a magyar Y generáció. Az európai átlaghoz (23%) képest kevesebben (18%) tudják közülük, hogy mi is az az IoT, akik viszont tudják – és már saját keresettel rendelkeznek – szívesen költenek rá. 16-24 éves kor között sokkal kevesebben (12%) mondták, hogy többet fizetnének egy IoT képes készülékért, mint európai társaik (17%), viszont 25-36 év között fordul a kocka, és sokkal többen (34%) adnának ki több pénzt ilyen ultramodern berendezésekért, mint Európában (22%). 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás

A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon. 

2024. december 12. 18:02

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32