A jövő okosépületei már ma is megépíthetők
A Schneider Electric az első helyen szerepel a Navigant Research épületrendszereket rangsoroló listáján
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője immáron második éve vezeti a rangsort a Navigant Research épületek energiafelügyeleti rendszereit osztályozó (Building Energy Management Systems – BEMS) jelentésében.
A francia központú vállalat stratégiájának célja, hogy a létesítményvezetők csökkentsék energiafelhasználásukat, és fokozzák a működési hatékonyságot. E szemlélet gyakorlati megvalósításának köszönhetően a Schneider Electric SmartStruxure megoldásával érdemelte ki az első helyet a terület 15 legjelentősebb vállalata közül.
Innováció az intelligens épületekért
A Navigant Research 12 szempont alapján értékelte a vállalatokat a stratégia és a megvalósítás terén: többek között a jövőkép, a piaci bevezetési stratégia, a partnerek, a technológia, a termékek teljesítménye, az árképzés, a földrajzi lefedettség, valamint a hosszú távú fennmaradási képesség tekintetében. A kritériumoknak eleget téve a Schneider Electric top helyezést elért, StruxureWare Building Operation szoftverére épülő megoldása szakít a hagyományos információtárolási elképzelésekkel:
- Valós idejű (áramfogyasztási, épületgépészeti, tűzvédelmi, valamint a biztonsági rendszerekből származó) adatokkal és átfogó információkkal szolgál az épületekre vonatkozóan az internetkapcsolat és a mobilalkalmazások segítségével.
- Az adatok elemzésével megállapított trendeket, és az adatokból kinyert részletes jelentéseket látványos módon, grafikusan ábrázolja, ami elősegíti a könnyű feldolgozást.
- Bármilyen méretű épületről legyen is szó, olyan gyakorlati tájékoztatást nyújt a létesítmény fenntartóinak, amellyel egyedi módon teszi lehetővé az épületek energiafelügyeleti rendszereinek irányítását.
- A megoldás a létesítmény teljes életciklusa során csökkenti a fenntartási költséget, emellett a személyre szabott és összekapcsolt hardver, szoftver, műszaki tervezés, telepítés és szolgáltatások integrálásával biztosítja a létesítmény optimális felügyeletét.
„A Navigant elismerése megerősített minket azon elképzelésünkben, hogy érdemes megoldásainkat a legújabb technológiákra építve megalkotni, ami által teret adhatunk a jövő épületeinek. Az okosépületek piacának növekedésével a SmartStruxure és az ahhoz hasonló megoldások egyfajta digitális gerincként támogatják az energia- és működési hatékonyság új szintekre emelését” – mondta Laurent Bataille, a Schneider Electric EcoBuilding részlegének ügyvezető alelnöke.
„Az intelligens épületek alappillérét képező energiagazdálkodási rendszerek kulcsfontosságúak azon szervezetek számára, amelyek adataik megfigyelésével kívánnak megküzdeni a felmerülő kihívásokkal. A Schneider Electric integrált, intelligens SmartStruxure épületplatformjával az élen jár, emellett pedig folyamatosan fejleszti az egyre átfogóbb elemzési lehetőségeket” – mondta Casey Talon, a Navigant Research vezető kutatási elemzője.
A teljes BEMS ranglistajelentés elérhető a Navigant Research honlapján. A Schneider Electric SmartStruxure megoldásával kapcsolatos további információkat itt találja.
Kapcsolódó cikkek
- Anti-zsarolóvírus megoldás a kisvállalkozások számára
- Adatszüret: 3 módszer a sikeres információfeldolgozáshoz
- Elveszett jelszó? Nem probléma!
- Az Oracle megoldásait is az Avnet szállítja Dél-Kelet-Európába
- Karrier lehetőséget kínáló programozói verseny indul
- Új HR igazgató a Schneider Electric hazai leányvállalatánál
- A Schneider Electric poliészter szekrényei állják a sarat
- Rangos elismerést kapott a Trend Micro támadásészlelő szoftvermegoldása
- Ki programoz a végén?
- Reverse engineering megoldás SOLIDWORKS felhasználóknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.