Távmunka: itt az idő csomagolni!
„Az agy csodálatos szerv. Abban a pillanatban elkezd működni, amint felébredünk, és nem hagyja abba egészen addig, amíg be nem érünk az irodába.” – Robert Frost amerikai költő
A legtöbb vállalati alkalmazott kedveli a távmunkát, és összességében jóval hatékonyabbnak és kényelmesebbnek tartja, ha időnként az irodától távol végezheti a feladatait.
A munkaadókra azonban plusz terhet róhat, ha megfelelő körülményeket kíván biztosítani a távoli munkához. A cégvezetők sokszor nincsenek is teljes mértékig tisztában azzal, pontosan milyen megoldások állnak rendelkezésükre a megszokott céges informatikai környezet egyszerű és biztonságos távoli leképezéséhez. A Novell szakértői szerint minden olyan vállalatnál érdemes fontolóra venni az konténerekbe „csomagolt” alkalmazások előnyeit, ahol lehetőséget biztosítanak a távmunkára.
Egy nemrégiben készült kutatás szerint az európai munkavállalók 62 százaléka a munkája egy részét ma már otthonról végzi. A home office olyannyira közkedvelt, hogy a megkérdezettek közel fele akár 20 százalékkal kevesebb fizetésért is hajlandó lenne dolgozni, ha ezt otthonról tehetné. Abba azonban sok alkalmazott nem gondol bele, hogy milyen komoly háttérmunkát igényel a vállalat, illetve az informatikai szakemberek részéről, hogy ő megfelelően dolgozhasson otthonából.
Minden adott, vagy mégsem?
A legtöbben azt gondolják, a távmunkához elegendő, ha a munkavállalónál rendelkezésre áll egy nyugodt és ergonomikus kialakítású munkasarok kényelmes székkel és íróasztallal, van a lakásban szélessávú internet, és az ember jól tudja kezelni az időbeosztását. A munkaadó részéről pedig elég, ha biztosít egy laptopot és hozzáférést a céges dokumentumokhoz.
A biztonságos és kényelmes távmunka feltételeinek megteremtéséhez azonban ennél több kell. Manapság már hasznos útmutatók és eszközök állnak rendelkezésre, hiszen ideális esetben nemcsak a fájlokhoz való hozzáférést kell ellenőrizni és egyszerűvé tenni, hanem ugyanígy érdemes az alkalmazások elérésénél is hasonló feltételeket teremteni például konténeres virtualizáció segítségével.
Konténerrel a maximális hatékonyságért
Egy olyan eszköz segítségével, mint például a Micro Focus Desktop Containers (korábbi nevén Novell ZENWorks Application Virtualization) a szakemberek könnyen kezelhető, elkülönített konténerben futó, virtuális programokká alakíthatják át alkalmazásaikat. Ezt követően azok egyetlen kattintással futtathatók böngészőből, pendrive-ról vagy a munkaállomások merevlemezéről anélkül, hogy bármilyen telepítési folyamatra szükség lenne. Így adott esetben a felhasználó akár az otthoni gépén is egyszerűen használhatja a munkájához szükséges alkalmazásokat.
A legfejlettebb konténeres megoldások ráadásul nemcsak az alkalmazottak, de az informatikai szakemberek számára is rendkívül egyszerűen használhatók. Az adminisztrátorok egyrészt néhány kattintással „becsomagolhatják” a programokat, másrészt könnyen kioszthatják a hozzáféréseket, követhetik az alkalmazások használatát, és bármilyen, internetkapcsolattal rendelkező helyen lehetővé tehetik azok használatát. Ráadásul a konténeralapú virtualizáció a kompatibilitási problémákat és alkalmazásütközéseket is kiküszöböli, továbbá lerövidíti a szoftverek csomagolásával és telepítésével járó tervezési és telepítési folyamatokat.
A Micro Focus Desktop Containers ezenfelül a biztonság növeléséhez is hozzájárul, mivel IP-cím alapján képes csak a megbízható helyekre korlátozni a konténerben futó alkalmazások elérését, ami különösen a régebbi, esetlegesen sebezhetőbb alkalmazások esetében fontos. Emellett arra is lehetőséget kínál, hogy izolálják a vágólapot, így a felhasználók nem tudnak tartalmakat kimásolni az egyes alkalmazásokból, ez pedig növeli az érzékeny adatok biztonságát.
A legújabb kiadás automatikus átirányítással is egyszerűsíti a felhasználók dolgát a böngészőben, azaz automatikusan elindítja az adott, konténerben futó alkalmazást, amikor a felhasználó egy bizonyos linket megnyit a böngészőjében. A megoldáshoz elérhető kiegészítő program pedig hozzáférést biztosít több ezer gyakran használt, előre konténerbe csomagolt alkalmazáshoz, ami egyszerűbbé és költséghatékonyabbá teszi a technológia használatát.
Kapcsolódó cikkek
- A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
- Jó dolog a távmunka, sokan mégis tartanak tőle
- Szigorodó szabályozások: új EU-s adatvédelem
- Dolgozni csak pontosan, szépen…
- Az emberek munkaidejük felét már irodán kívül töltik
- eDirectory 9.0: IoT-ből ötös
- Okos időbeosztással a tavaszi fáradtság ellen
- Magyar vállalat mobilizálhatja az európai munkavállalókat
- Novell Filr 2: gyors és kényelmes fájlelérés igény szerint
- 5 tanács a biztonságos és hatékony távmunkához
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.