Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
Az ABB és a Microsoft Corporation bejelentette, hogy a két cég stratégiai partnerséget köt egymással annak érdekében, hogy az ipari ügyfelek a digitális megoldások alkalmazásával új értéket hozhassanak létre.
Az ügyfeleknek jelentős előnye származik az együttműködésből, melynek keretében a Microsoft Azure intelligens felhőalapú platformjának előnyeit ötvözik az ABB kiemelkedő szakmai ismereteivel és az ipari megoldások széles portfóliójával.
A két stratégiai partner elkötelezte magát, hogy támogatják a digitális átalakítás folyamatát a különböző ügyfélszegmensekben, így a robotikában, a tengerhajózásban és kikötő-üzemeltetésben, az elektromos járművek fejlesztésében és a megújuló energiák hasznosításában. Annak köszönhetően, hogy az ABB a Microsoft Azure-t választotta integrált felhőalapú szolgáltatási platformjának, az ABB ügyfelei hozzáférhetnek ahhoz a nagyvállalati felhőinfrastruktúrához, amely több milliárd dolláros, folyamatban lévő befektetésre támaszkodhat.
„Az ABB-vel együtt olyan digitális technológiát és felhőalapú platformot szállítunk az ipari ügyfeleinknek, amely új távlatokat nyit a vállalat minden alkalmazottja, munkacsoportja és üzleti rendszere előtt, és a felgyorsítja a döntéshozatalt, lehetővé téve ezzel további növekedést és új lehetőségek kihasználását” – nyilatkozta Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója.
„A Microsoft és az ABB erősségeit ötvöző stratégiai együttműködésünk páratlan előnyöket kínál a közüzemi, az ipari, a közlekedési és infrastrukturális szektorban működő ügyfeleink számára” – mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója. „A következő lépésben azt tervezzük, hogy az ABB több mint 70 millió csatlakoztatott eszközére, illetve a több mint 70 000 kiépített vezérlőrendszerére támaszkodva kifejlesztjük a világ egyik legnagyobb ipari felhőplatformját.”
A múlt héten útjára indított ABB Ability ötvözi az ABB digitális megoldásait és szolgáltatásait az összes ügyfélszegmensben, és megerősíti a cégcsoportnak az energetika átalakításában és a negyedik ipari forradalomban betöltött piacvezető pozícióját. Az ABB új integrált felhőplatformja kulcsfontosságú lesz az ABB Ability támogatásában, és várhatóan egy nagy, nyílt, digitális ipari ökoszisztémát hoz létre az ügyfelek, partnerek, szállítók és fejlesztők számára.
Az ABB és a Microsoft arra törekszik majd, hogy felgyorsítsa azoknak a digitális megoldásoknak a kifejlesztését, amelyek alkalmazása javítja az ügyfelek termelékenységét, növeli az üzemidőt, a sebességet és a hozamot.
Platformját az Azure-ra alapozó, a piacvezető pozícióját a 4. ipari forradalomban megerősítő ABB úgy tervezi, hogy teljes körűen kihasználja az Azure kínálta – így például az Azure IoT Suite-ben és a Cortana Intelligence Suite-ben rejlő – szolgáltatásokat, és kiaknázza majd az eszközök, a rendszerek, a vállalat és a felhő adta új lehetőségeket.
Az együttműködésben már hosszú és sikeres múltra visszatekintő ABB és Microsoft átalakítást célzó, end-to-end (azaz a szoftvert és a hardvert is magába foglaló) megoldásokat szállított már számos iparág számára, köztük a robotika, az intelligens energiahálózatok, a tengerhajózás és kikötő-üzemeltetés, valamint az elektromos járművek töltési infrastruktúrája szegmenseiben.
Kapcsolódó cikkek
- Globális szintű stratégiai megállapodás a Microsoft és a BDO között
- ABB: az értékteremtés következő fázisa
- A Microsoft tovább fejleszti a felhőkapacitásait Európában
- Eu projektekben alakítják a felhőalapú informatika jövőjét
- Karrierközponttal az informatikushiány ellen
- Az ABB vezető vasúti technológiákat mutatott be a berlini InnoTrans szakkiállításon
- Németországi adatközpontokban is elérhetővé vált a felhőalapú szolgáltatás, a Microsoft Azure Germany
- ABB vészvilágítási rendszer került a világ legfenntarthatóbb irodaházába
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Megjelent az új Acronis Backup Cloud
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.