Magyar céget is kiválasztott az Airbus fél éves innovációs programjához
Az innovatív légi navigációs alkalmazást, az Aero Glasst fejlesztő magyar cég csatlakozhatott a világ piacvezető repülőgépgyártója, az Airbus innovációs programjához, az Airbus BizLabhez. A program lehetőséget ad arra, hogy a legígéretesebb új fejlesztések az Airbus innovációs ökoszisztémájának segítségével minél előbb piacra kerüljenek.
Az Aero Glass rendkívül látványos bemutató videójával néhány éve a nem kifejezetten repüléssel foglalkozó weboldalakat, blogokat is meghódította. A magyar cég az alapító Maróy Ákos – szintén aktív pilóta – médiaművészeti múltjából, a repülés iránti szenvedélyéből és vállalkozó szelleméből táplálkozva gondolta újra a légi navigációt.
Az Aero Glass olyan okosszemüveg-alkalmazás, amelynek segítségével a pilóta természetes 3D-ben látja a repüléssel kapcsolatos kulcsfontosságú információkat, függetlenül attól, merrefelé néz. Így nem kell levennie a szemét a környezetéről, hogy a műszerfalra pillantson, illetve a rá nehezedő szellemi terhelés is csökken, hiszen kevesebb energiáját veszi igénybe a bonyolult műszerek értelmezése. Ez jelentősen növeli a repülés biztonságát, hiszen a statisztikák szerint a légi balesetek 60-70 százalékban a pilóta hibájából, túlterheltség miatt következnek be.
A 3D-s, 360 fokban használható kiterjesztett valóság (augmented reality – AR) megoldás fejlesztése 2013-ban kezdődött, a találmányt 2014-ben már 200 felhasználó próbálhatta ki béta verzióban.
Az Airbus BizLab program lényege, hogy az ígéretes új fejlesztéseket minél előbb üzleti értékké formálja. A résztvevők hozzáférhetnek a repülőgépgyártó teljes innovációs ökoszisztémájához, illetve egy olyan vállalkozói közösséghez, amelyek korábban bekerültek a programba. Mindemellett az önállósodáshoz is konkrét stratégiai segítséget kapnak a programtól.
„Az Airbus BizLab óriási lehetőség a számunkra. Validálja az Aero Glasst, hiszen az iparág egyik legjelentősebb szereplője ismeri el eddigi teljesítményünket. Úgy gondolom, jól kiegészítheti egymást az Airbus több évtized alatt felhalmozott tapasztalata és az Aero Glass diszruptív startup-szemlélete. Mindez együtt sikeressé teheti fejlesztésünket a kereskedelmi repülés területén is” – mondta el Maróy Ákos, az Aero Glass alapítója.
„Az Aero Glass az egyik legígéretesebb elképzelés a kiterjesztett valóság felhasználására a légi közlekedésben. Az Airbus BizLabnél hiszünk abban, hogy megvan benne az az innovációs plusz, amely forradalmasíthatja a pilóták repülés közbeni informálódását – mondta Stefan Holst, az Airbus BizLab munkatársa. – Kíváncsiak vagyunk, mi lesz a közös munka eredménye, és milyen hatása lesz az Aero Glassnak a repülésre világszerte.”
A hathónapos programba szigorú kiválasztási folyamat révén kerülhetnek be a pályázó startupok. A szakmai zsűri tagja többek közt Yann Barbaux, az Airbus innovációért felelős igazgatója és Bruno Gutierres, az Airbus BizLab vezetője. A programba tavaly 15 startup mellett az AirBus 27 saját belső projektje került be.
A legígéretesebb kiválasztott cégek számára az Airbus biztosítja az erőforrásokat, amelyekre szükségük van, hogy termékük kereskedelmi forgalomba kerülhessen. A BizLab saját szakértői mentorai számos területen – technológia, pénzügy, marketing, jog – támogatják az innovációt hozó cégeket, segítenek számukra a prototípusok kifejlesztésében, illetve abban, hogy könnyebben elérjék a piaci szereplőket. Emellett egy úgynevezett demo day keretében a cégeket segítik a piaci működéshez szükséges anyagi források megteremtésében is.
Kapcsolódó cikkek
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.