Minden korábbinál több álláshirdetést tettek közzé a cégek szeptemberben
Több online álláshirdetés, több hirdető és több jelentkezés jellemezte az elmúlt hónapot, mint eddig bármelyiket Magyarországon. A legnagyobb eséllyel az 1-3 éves tapasztalattal rendelkező, főiskolai végzettségű álláskeresők találnak munkát, de számos iparágban figyelhető meg a növekvő munkaerőigény. Továbbra is vezet a szakmunka a hirdetési kategóriák között, de fizikai munkára is sok munkavállalót keresnek, derült ki a vezető állásportál harmadik negyedéves jelentéséből.
A júliusi-szeptemberi időszakban 23 százalékkal növekedett a hirdetők, és tizenhét százalékkal a Profession felületeire feltöltött hirdetések száma a tavalyi harmadik negyedévhez képest az állásportál jelentése szerint. Mindeközben a portál adatbázisába regisztrálók száma 40 százalékkal emelkedett 2014 azonos időszakához képest. Az álláspiacon hagyományosan elenyésző eredményeket produkáló augusztus idén kiemelkedő ugrást hozott az állások és a jelentkezők számában is.
A legtöbb hirdetés a szakmunka (+39%), a fizikai munka (+55%), valamint gyártási feladatok (+15%) kategóriájában keres munkavállalókat. Az értékesítés kategóriában nyitott pozíciók száma nem változott, a tavalyi harmadik negyedévhez képest azonban másodikról negyedik helyre csúszott a hirdetési kategóriák között.
A legtöbb jelentkezés ismét az adminisztráció kategóriába tartozó állásokra érkezett (+16%), amit az értékesítés (+7%), a szakmunka (+67%), valamint a fizikai munka (83%) követ – utóbbi kategóriába közel dupla annyian jelentkeztek, mint tavaly ilyenkor. A legtöbb munkavállalót programozó fejlesztő, bolti eladó, pénztáros, könyvelő, betanított munkás, illetve projektmenedzser pozíciókra keresték. A programozók, villamosmérnökök, szakácsok, minőségbiztosítási mérnökök most is rendkívül hamar találhatnak állásra, hiszen hiányszakmáknak minősülő területen dolgoznak.
Főiskolai végzettséggel és 1-3 év közötti munkatapasztalattal legjobbak az esélyeink
Végzettség szerint a hirdetések 36 százalékánál főiskolai végzettséget kérnek a munkáltatók, 32 százalékánál pedig középiskolai végzettség az elvárás. A jelentkezések esetében fordított az arány: a legtöbb jelentkezés középiskolai végzettséget igénylő állásokra érkezik (53%), ezt követi a főiskolai végzettséget igénylő állásokra történő jelentkezések száma (24%).
Nagy a kereslet a pályakezdő munkavállalókra, majdnem az állások fele esetében (43%) 1-3 év közötti tapasztalatot kértek. Az álláskeresők a tapasztalatot nem igénylő állásokra jelentkeznek legaktívabban (40%), ezt pedig az 1-3 év közötti munkatapasztalat követi (37%).
Továbbra is főváros-centrikus az álláspiac
Területi szórás alapján a munkavégzés helye a legtöbb állás esetében a főváros (55%), illetve Pest megye (13%). A jelentkezésekre még inkább főváros-centrikus megoszlás jellemző: túlnyomó többségük (68%) budapesti állásokra érkezett, 14 százalékuk pedig Pest megyei pozíciókra.
A hirdetések 43 százaléka nem ír elő kötelezően nyelvtudást, azonban számos hirdetés elvár valamilyen szintű angol- (40%), illetve német nyelvismeretet (11%). A hirdetések feladása szerint a legnagyobb hirdetők listáját a Tesco, az IT Services, illetve a Trenkwalder vezetik.
Kapcsolódó cikkek
- Az álláspiacot készül felforgatni egy új magyar alkalmazás
- A legjobb munkaerőt vesztik el azok a cégek, akik nem figyelnek az ügyfélélményre
- A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
- Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
- Minden harmadik álláskereső már mobilról nézi a hirdetéseket
- Itt a reklám, hol a reklám?
- Meg kell tanulni egymás nyelvét
- Újszerű toborzási stratégia Magyarországon
- A Facebook idővonal még személyesebbé válik
- 5 tipp, hogy jól működjön a távmunka
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.