Digitalizáció: a cégeknek költségcsökkentést, a fogyasztóknak minőségjavulást hoz
A vállalatok a digitalizációban rejlő legnagyobb lehetőségnek a hatékonyságnövelést látják a maguk számára. Ugyanakkor a digitalizáció segítségével javítani tudják a termékeik és szolgáltatásaik színvonalát, ami a vevőiknek jó – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners felmérése, amelyben 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató német cégek vettek részt.
A legtöbb vállalatnál – a megkérdezettek 90 százalékánál – állították, hogy a digitalizáció hatékonyságjavulást hoz a vállalatirányításban. Szintén nagyon sokan – 80 százalék fölötti arányban – remek lehetőséget látnak a mobil megoldások alkalmazásában, továbbá abban, hogy a pontosabb adatgyűjtés, feldolgozás és elemzés révén megalapozott és jövőorientált döntéseket tudnak hozni.
A felmérés majdnem minden résztvevője arról számolt be, hogy a digitalizáció hatására csökkentek a költségek és javult a termelékenység. Elsősorban IT folyamatokat kellett gyökeresen átalakítani, de logisztikai és értékesítési folyamatokon is jelentősen változtattak.
A vállalatok több mint háromnegyede tudta a korábbinál jobban hozzáigazítani a termékeit, illetve szolgáltatásait a vevők igényeihez. Emellett a digitalizációnak hála lerövidítették a szállítási határidőket, az ügyfélszolgálatot pedig könnyebben lehet elérni, mint korábban.
Az effajta eredményekért a vállalatok megszenvednek. A válaszadók 97 százaléka számolt be olyan nehézségekről, amelyekkel a digitalizáció következtében kellett szembenézniük. Időhiányban szenvedtek, érdekkonfliktusok alakultak ki, kommunikációs problémák léptek fel. Szervezeti változtatásokra is rákényszerültek: az elmúlt két évben minden második cégnél átalakultak a felelősségi körök.
Ha az egyes ágazatokat nézzük, akkor a fogyasztási cikkek gyártói és a kereskedelmi vállalkozások haladtak leginkább előre a digitalizációval. Ugyanakkor az autógyártók, az iparcikktermelők és a high tech cégek lemaradtak az átlagtól.
A felmérésről:
A legkülönfélébb ágazatokban tevékenykedő, 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató német vállalatoknál 200 döntéshozót kérdezett meg a digitalizációról az IFUA Horváth & Partners megbízásából a Forsa független piackutató cég.
Kapcsolódó cikkek
- Ki jár előrébb a digitális világban, a fogyasztó vagy a döntéshozó?
- Újabb európai épületben állítják üzembe az intelligens lámpatesteket
- IDC: a Xerox idén is vezető munkafolyamat szolgáltató
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
- Internet Hungary: megvan az ember helye is a jövő gépek uralta világában
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Bankszektor: fiókbezárások, díjemelés és online térnyerés - sajtóközlemény
- Dübörög az online szektor
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.