Az ABB csúcstechnológiás mikrogridje látja majd el árammal a Nemzetközi Vöröskereszt afrikai logisztikai központját
Az ABB hagyományos és megújuló energiaforrásokra alapozott, a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő szünetmentes tápegységet szállít a központnak.
Az ABB csúcskategóriát képviselő mikrogridje biztosítja az energiaellátást a Nemzetközi Vöröskereszt (ICRC) elosztó központja számára. A mikrogrid olyan régióban szolgáltatja a stabil áramellátást, ahol gyakoriak az áramkimaradások, és a villamos energia minőségével is problémák vannak.
A kenyai fővárosban, Nairobiban működő, 170 főt alkalmazó ICRC központ a szervezet globális logisztikai bázisa élelmiszerrel és más létfontosságú cikkekkel, így például gyógyszerekkel és segélyszállítmányokkal látja el az afrikai kontinenst.
A megújuló energia felhasználásának maximalizálását és a megbízható áramellátást célul tűző ABB napenergia és dízelolaj felhasználásával üzemelő mikorgridet épít az ICRC számára. A tervek szerint a rendszer 2017 közepén készül el. A megállapodás az ICRC 2014-ben indított programjába illeszkedik, amelynek célja a magánszektorral való technológiai együttműködés kierjesztése.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy a Nemzetközi Vöröskereszt partnereként segíthetjük a szervezet humanitárius munkáját” – mondta Ulrich Spiesshofer, az ABB vezérigazgatója. “A mikrogridben hatalmas lehetőségek rejlenek az afrikai kontinensen, ahol több mint 600 millió ember nem fér hozzá az elektromos áramhoz. A gazdasági fejlődés felgyorsításának egyik alapfeltétele az elektromossághoz való megbízható hozzáférés.”
A mikrogridek alkalmazásával az osztott energiaforrások és fogyasztási pontok úgy integrálhatók, hogy szabályozott és összehangolt üzemeltetésük biztosítható akkor is, ha azok a fő villamosenergia-hálózatra csatlakoznak vagy szigetszerűen működnek, az általuk szállított villamos energia minősége és stabilitása pedig megegyezik a fő hálózatéval. „Megbízható energiaellátás szükséges ahhoz, hogy munkatársaink vidéken is zavartalanul végezhessék életmentő tevékenységüket” – mondta Peter Maurer, az ICRC elnöke. „Az ABB mikrogrid megoldása egybevág az ICRC azon céljával, hogy környezetbarát technológiákat alkalmazzunk. Az ehhez hasonló megoldások bizonyítják, hogy a vállalati és a humanitárius szektor együttműködése nemcsak hogy lehetséges, de szükségszerű is. Nagy öröm és büszkeség számunka, hogy a munkánkat segítő vállalatok csoportjában tudhatjuk az ABB-t.”
Az ABB úttörő szerepet játszik a mikrogrid technológia fejlesztésében. A cég világszerte már több mint 30 kereskedelmileg üzemeltetett mikrogrid rendszert épített ki. A megoldások széles skáláját alkotó mikrogridek között van, amelyik a távoli vidékek közösségét látja el energiával, vannak olyanok, amelyek szigetszerűen működnek, vagy fő villamosenergia-hálózatra csatlakoznak, és amelyek kutatóintézetek vagy ipari parkok áramellátását biztosítják.
Az ABB már egy évtizede tagja a Nemzetközi Vöröskeresztet támogató vállalatok csoportjának. A vállalat anyagilag is támogatja az ICRC-nek a Kongói Demokratikus Köztársaságban és Irakban futó programjait, amelyek keretében ivóvíz-ellátást biztosítanak, és lakóhelyet teremtenek a konfliktuszónákból menekülők számára. Az ABB segítséget nyújt az ICRC mérnökeinek képzéséhez is.
Kapcsolódó cikkek
- Összefog az ABB és a Microsoft az ipar digitális átalakításának ösztönzésére
- ABB: az értékteremtés következő fázisa
- Az ABB vezető vasúti technológiákat mutatott be a berlini InnoTrans szakkiállításon
- ABB vészvilágítási rendszer került a világ legfenntarthatóbb irodaházába
- Az ABB digitális villamosenergia-hálózati módszert mutatott be Párizsban
- Az ABB Kft. idén is meghirdeti egyetemi ösztöndíj- és női mentorprogramját
- Az ABB-t beválasztották az Ipari Internet Konzorcium irányító bizottságába
- Új ügyvezető igazgató az ABB magyarországi leányvállalata élén
- YuMi, az ABB együttműködő robotja nyerte el a “2016 legjobb ipari robotja” címet
- Az ABB felmérése szerint az eszközgazdálkodás egyre fontosabb szerepet játszik a vasúti ágazatban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.