7 millió érintésmentes tranzakció: így fizettünk a fesztiválokon 2016-ban
Harmadával nőtt az érintésmentes tranzakciók száma az idei fesztiválokon az előző évhez képest a Festipay Zrt. frissen publikált adatai szerint: a tavalyi 5,5 millióhoz képest idén már 7 millió alkalommal fizettek készpénzmentes megoldások használatával a fesztiválozók.
A régió legnagyobb zenei fesztiválján, a Szigeten több mint 3 millió érintésmentes tranzakció valósult meg. Jelentősen, közel 50 százalékkal nőtt a készpénzmentes fesztiválok száma is, így idén már összesen 22 rendezvényen használták a Festipay fizetési megoldásait.
2015-höz képest jelentősen növekedett azon hazai és külföldi fesztiválok száma, ahol a Festipay Zrt. biztosította a készpénzmentes fizetést. A magyar vállalat még 2015-ben, az Európa legjobb „nagyfesztiváljának” megválasztott Untold Fesztivál szolgáltatójaként lépett a román piacra. Idén az Untold mellett további négy romániai és két franciaországi esemény is a Festipay szolgáltatásait választotta.
„A Festipay-kártyát használó határokon túli fesztiválok számát idén megháromszoroztuk, ugyanis 2016-ban már hét külföldi fesztivál vette igénybe szolgáltatásainkat. Magyarországon szintén jelentősen bővült a készpénzmentes fizetési megoldásokat választó fesztiválok száma, így idén már tizenöt fesztiválon élvezhették a résztvevők az érintésmentes tranzakció előnyeit” – mondta el Márki László, a Festipay Zrt. vezérigazgatója.
A kártyás fizetéssel növekszik a költések száma
A legnépszerűbb hazai fesztiválokon a bankkártyás tranzakciók és a Festipay-kártyával megvalósult vásárlások számának növekedése egyaránt látványos a Festipay Zrt. adatai alapján.
Az érintésmentes tranzakciók száma 2016-ban elérte a 7 milliót, ami közel 30 százalékos növekedést jelent az előző évi 5,5 millióhoz képest. A fesztiválkártyás fizetések száma Európa egyik legnagyobb zenei fesztiválján, a Szigeten 2015-ben 2 millió 230 ezer volt, idén pedig elérte a csaknem 3 milliót (2 millió 800 ezer). A Zamárdiban megrendezett Balaton Soundon a tavalyi 600 ezerről idén 670 ezerre nőtt a fesztiválkártyás vásárlások száma. A soproni TELEKOM VOLT Fesztiválon tavaly 400 ezer alkalommal fizettek a kártyával, idén ez a szám kismértékben csökkent, 370 ezerre.
Jelentős növekedés tapasztalható a bankkártyás tranzakciók számát illetően, amely a Szigeten 2015-ben 170 ezer, 2016-ban már ennek közel a duplája, 300 ezer volt. De a legnagyobb vidéki fesztiválok, a Balaton Sound és a TELEKOM VOLT sem maradnak el a növekedés tekintetében. A Balaton Soundon a bankkártyás vásárlások idén közel a duplájára nőttek: a fizetések száma tavaly meghaladta a 40 ezret, 2016-ban pedig már 77 ezer ilyen jellegű tranzakciót regisztráltak. Az érintésmentes bankkártyával történő vásárlások száma a tavalyi soproni TELEKOM VOLT Fesztiválon 65 ezer, idén pedig 94 ezer volt.
Újdonság: Festipay Prepaid kártya
Az érintésmentes kártyák használatának terjedéséhez és a fizetési szokások változásához bizonyára hozzájárult az idei Szigeten debütált Festipay Prepaid MasterCard, amely az első olyan prepaid kártya Magyarországon, amelyet a nap 24 órájában készpénzzel is fel lehet tölteni. A prepaid kártya egyik legnagyobb előnye, hogy tulajdonosa csak akkora összeget tölt rá, amennyire előreláthatóan szüksége van. A saját márkás, egyedi fesztivál design-os kártyával először a Szigeten lehetett fizetni, de a felhasználók számára a fesztiválon kívül, a mindennapokban is jelentősen egyszerűsítette és biztonságossá tette a fizetést, hiszen a világ összes MasterCard elfogadóhelyén lehet vele fizetni.
„A fizetési szokások átalakulóban vannak; tapasztalataink szerint a fesztiválozók közül egyre többen választják ugyan az érintésmentes bankkártyát, azonban azt is megfigyeltük, hogy sokan félnek a saját folyószámlájukhoz kapcsolódó debit vagy credit kártya fesztivál környezetben történő használatától, erre kínáltunk idén először egy olyan „open loop” megoldást, amely egyaránt biztonságos és egyszerű fizetést tesz lehetővé a fesztiválon és azon kívül is ” – tette hozzá Márki László.
Kapcsolódó cikkek
- Street food fesztiválok: készpénzmentes fizetéssel higiénikusabb!
- A Festipay az Ingenico okostermináljait használja európai terjeszkedéséhez
- Készpénzmentes város, készpénzmentes fesztivál
- Több mint 3 millió tranzakciót bonyolítottak a Sziget Fesztiválon
- Idén nyáron 10 ezren már mobillal léptek be a fesztiválokra
- A Szigeten debütál a Festipay Prepaid kártya
- Limitált kiadású, prepaid MasterCard kártyát dob piacra a Festipay a Sziget Fesztiválon
- Romániában terjeszkedik a Festipay
- Megduplázódott az érintésmentes bankkártyás fizetések száma a Gourmet Fesztiválon
- Harmadával többet költ, aki készpénzmentesen fizet
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.