Fujitsu Fórum München 2016

forrás: Prím Online, 2016. november 16. 10:53

Megkezdődött az idei Fujitsu Fórum. Az átfogó program bemutatja, hogyan segíti a Fujitsu partnerként ügyfeleit a digitális felkészülésben. A rendezvény a Fujitsu folyamatos digitális technológiai fejlesztéseiről is képet ad – a felhő, a dolgok internetje (IoT), a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság terén.

A Fujitsu Fórum bemutatja, hogyan ösztönzi a Fujitsu világszerte ügyfelei digitális átalakulását

„Emberközpontú innováció – a digitális átalakulás ösztönzése.” Ez Európa legnagyobb egy szállító által szervezett technológiai rendezvénye, a Fujitsu Fórum idei központi témája. A 2016. november 16-én és 17-én, Münchenben megrendezett Fujitsu Fórumra több mint 12 ezer résztvevőt várnak a világ minden tájáról. A gazdag program bemutatja, hogyan segíti a Fujitsu partnerként ügyfeleit a digitális jövő megteremtésében, hogyan gyorsítja innovációival az emberközpontú digitalizálást és biztosít értékes üzleti eredményeket a kiskereskedelemtől kezdve a pénzügyön és a logisztikán át az egészségügyig, minden iparágban.

 

A digitális átalakulás mindenütt mélyreható változásokat eredményez. A Fujitsu Fórum bemutatja, hogyan fektet be és jelenik meg újabb és újabb innovációkkal a Fujitsu a kiemelt digitális területeken, pl. a felhő, a dolgok internetje, a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság terén, ezzel is segítve ügyfeleit a digitális átalakulás kihívásai és lehetőségei közötti eligazodásban.

 

„A digitális forradalom megváltoztatja világunkat. A felhőre, a big datára, a mobilszolgáltatásokra és a dolgok internetjére épülő, új digitális technológiák és szolgáltatások felforgatják a piaci erőviszonyokat, és teljesen új ügyféligényeket teremtenek. Erre reagálva a Fujitsu ügyfeleivel közösen rendezi be az új digitális világot. A Fujitsu Fórumon bemutatjuk, hogyan segíti ez a kreatív közös munka a Fujitsu ügyfeleit abban, hogy versenyelőny szerzésére használják fel az átalakuló piac erőit. Miközben a digitalizáció az üzleti működés minden területén gyors és gyökeres változásokat eredményez, a Fujitsu együttműködő szemlélete lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy saját határaikon túllépve, a maximumot hozzák ki lehetőségeikből” – nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu EMEIA- és amerikai régióért felelős alelnöke.

 

Az ügyfeleknél zajló digitális átalakulás támogatására fordított stratégiai figyelem jegyében a Fujitsu a következő bejelentésekre készül a Fujitsu Fórumon: 

  • A Fujitsu új felmérése szerint a digitális átalakulás az új norma: A cégvezetők több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy a digitális forradalom nyomán szervezete 2021-re nem fog a jelenlegi formájában létezni – állapította meg a Fujitsu megbízásából végzett globális felmérés. Szinte minden válaszadó (98%) úgy nyilatkozott, hogy szervezetére már hatást gyakorol, és továbbra is hatást fog gyakorolni a digitális forradalom, és 92% már azt is felismerte, hogy cégének fejlődnie kell ahhoz, hogy sikeresen működhessen a digitális világban. 75% úgy véli, hogy iparága alapjaiban fog megváltozni öt éven belül.
  • Továbbra is lendületesen halad a Fujitsu felhőtámogató és digitális átalakulási stratégiájában központi szerepet játszó Fujitsu Cloud Service K5 kiterjesztése: A Fujitsu folytatja állami és magánszektorbeli felhasználásra szánt K5 PaaS felhőszolgáltatásai bevezetését, amelyekkel még több régióban és adatkezelési helyszínen teszi lehetővé ügyfelei számára a kényes adatok kezelésére vonatkozó jogszabályi előírások teljesítését az új „Fast IT” és felhőtechnológiák bevezetésekor.
  • Új Cloud IoT Platform: A Fujitsu Cloud Service K5-re épülő Fujitsu Cloud IoT Platform egyszerűsíti és gyorsítja a dolgok internetjére épülő, hibatűrő nagyvállalati megoldások tervezését, nyújtását és felügyeletét. Kiiktatja a hagyományos IoT-megoldások komplexitását, továbbá egyszerűen elérhetővé és integrálhatóvá teszi a több forrásból származó üzletiintelligencia-adatokat a különböző üzleti területek és főbb üzleti folyamatok számára. 
  • Új kiberbiztonsági üzletág létrehozása az EMEIA-régióban: Az Európa, a Közel-Kelet és Afrika országait, valamint Indiát átfogó EMEIA-régió új kiberbiztonsági üzletága új, globálisan integrált biztonsági kínálattal segít a vállalatoknak védekezni az internetes támadásokkal szemben. A Fujitsu folyamatos rendszerfigyeléssel védi az ügyfelek eszközeit, fenntartja az üzletmenet folytonosságát, és javítja a vállalatok védekezőképességét az online fenyegetések és támadások valamennyi típusa ellen. 

 

A Fujitsu a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet a mesterséges intelligenciára (AI) épülő megoldások fejlesztésére: A Fujitsu sikeresen tesztelte egészségügyi döntéshozatalt támogató új megoldását a madridi San Carlos Klinikai Kórházban. A fejlett adatanalitika egészségügyi felhasználása terén végzett mélyreható kutatások eredményeire épülő megoldás kialakításakor a Fujitsu Laboratories fejlett anonimizáló és a Fujitsu adatanalitikai technológiáit a spanyol egészségügy speciális követelményeihez igazították. Ezek a technológiák képezik a Fujitsu-felhőből vagy helyben, privát fürt vagy felhő részeként is igénybe vehető, új egészségügyi alkalmazásprogramozási interfész (API) alapját.

 

 

Mit gondolnak a cégvezetők a digitális forradalomról?

A cégvezetők több mint fele (52%) úgy gondolja, hogy a digitális forradalom következtében szervezete 2021-re nem fog létezni a jelenlegi formájában – állapította meg a Fujitsu megbízásából végzett globális felmérés. Szinte mindenki (98%) úgy nyilatkozott, hogy szervezetére már hatást gyakorol, és továbbra is hatást fog gyakorolni a digitális forradalom, és 92% már azt is felismerte, hogy cégének fejlődnie kell ahhoz, hogy sikeresen működhessen a digitális világban. 75% úgy véli, hogy iparága alapjaiban fog megváltozni öt éven belül.

 

Arra kérdésre, hogy ki jelöli meg cégnél a digitális irányokat, a megkérdezettek közel fele (45%) a vezérigazgatói vagy vezetői csapatot jelölte meg. A külső tényezők közül sokan (45%) az ügyfeleket nevezték meg a versenytársak (31%) előtt. Arra a kérdésre, hogy ki jár élen a digitális forradalomban a saját iparágán belül, csak a vezetők 12%-a nevezte meg a saját vállalatát – míg 45% a szektoron kívüli start-up szervezeteket említette elsőként.

 

Bár a cégvezetők drámai változásokra számítanak a következő években, többségük (72%) úgy gondolja, hogy a digitalizáció izgalmas lehetőségeket tartogat számukra, és a megkérdezettek négyötöde (80%) pozitív tényezőként tekint rá. Ezzel összhangban a vállalatok igyekeznek gyorsan kiaknázni a potenciális előnyöket. A vezetők 71%-a szerint cégüknek gyorsabbnak kell lennie az innováció terén, ha releváns akar maradni a piacon. Ez a nézet Finnországban a legerősebb (97%), míg a spanyolországi vezetők a legkevésbé biztosak ebben (36%).

 

„A digitális forradalom mindent átalakít. Az üzleti modelleket, az árbevételi forrásokat, a működést és a folyamatokat, az ügyfélkapcsolatokat, a szolgáltatásokat. Pontosan ez táplálja az aggodalmakat. Árulkodó jel, hogy a potenciális előnyök ellenére a vezetők egyharmada (33%) azt kívánja, bárcsak ne érezné a saját bőrén a digitális forradalom hatását. A két évvel ezelőtti helyzethez vagy az IT-döntéshozók digitális átalakulással kapcsolatos szemléletét és véleményét vizsgáló tavalyi felmérésünkhöz képest is érzékelhető, hogy a vezetők magabiztosabbá váltak, és már tudják: a siker érdekében nem csupán lépést kell tartaniuk a versenytársaikkal, hanem le is kell hagyniuk őket, és gyorsabban, stratégia alapján kell végrehajtaniuk a digitális átalakulást. A felmérés megállapításaiból világosan kirajzolódik, mekkora nyomás nehezedik a vezetőkre a sikeres digitalizáció terén” – mutatott rá Duncan Tait, a Fujitsu EMEIA- és amerikai régióért felelős alelnöke.

 

A digitális világban való sikeres működés feltételeivel kapcsolatban a cégvezetők közel háromnegyede (72%) elmondta, hogy a vállalati stratégia szerves részévé kell tenni az együttműködést azokkal a szervezetekkel, amelyek segítséget tudnak nyújtani a digitális forradalomra való jobb reagáláshoz. 73% szerint a technológia határozza meg, hogy képes lesz-e a szervezet boldogulni a digitális világban, míg 67% véli szükségesnek ehhez a külső technológiai szakértőkkel folytatott együttműködést. 

 

„A cégvezetők tudják, hogy ebben a kihívásokkal teli, átmeneti időszakban előnyükre válik, ha meg tudják osztani tudásukat, ötleteiket és erőforrásaikat egy olyan partnerrel, aki tudja, mire van szükség a sikerhez a digitális világban. Ha a digitális átalakulás minden érintettje együttműködve verekedné át magát ezen a válságos időszakon, akkor valamennyien kiaknázhatnák a digitális kor előnyeit a fejlődés és az innovatív, nyereséges működés érdekében” – tette hozzá Duncan Tait.

 

 

A Fujitsu Cloud IoT Platform forradalmasítja a dolgok internetjének hasznosítását 

A nagy teljesítményű IoT-alapú megoldások tervezését, bevezetését és üzemeltetését gyorsító Fujitsu Cloud Internet of Things (IoT) Platform már az EMEIA régióban is elérhető a Cloud Service K5 ökoszisztéma részeként.

 

A piaci viszonyok és az ügyfélelvárások pillanatok alatt változnak. Ha egy vállalat versenyképes kíván maradni, gyors és megfelelő reakcióra van szüksége ahhoz, hogy versenyképességét megőrizze. Ezt tökéletesen biztosítják az IoT alapú megoldások, melyek lehetővé teszik a digitális átalakulást, a digitalizált folyamatok egyszerű és gyors bevezetését. Ennek köszönhetően a szervezetek életében digitális transzformáció nem hónapok, évek, hanem napok, hetek alatt is megtörténhet.  

 

A Fujitsu a komplex, időigényes és gyakran speciális szaktudást igénylő IoT-megoldásbevezetések támogatására fejlesztette ki Cloud IoT Platformját. Segítségével az ügyfelek megszüntethetik a komplexitást, és olyan „plug-and-play” jellegű, átfogó felhőalapú megoldást vehetnek igénybe, amellyel a főbb üzleti folyamatokba integrálhatják a kívánt IoT-adatokat. 

 

A sokelemű API-készlet lehetővé teszi az adatok több forrásból való gyűjtését és összerendezését. A Fujitsu holisztikus műszerfalat (dashboardot) biztosít az IoT-eszközök adatainak kezeléséhez. Így az ügyfelek pontosan az igényeikre szabott IoT-platformot vezethetik be, és a későbbiekben erőfeszítés nélkül bővíthetik megoldásukat új eszközök és nagyobb adatvolumen kiszolgálására. A logikus, használatalapú árképzés a pénzügyi tervezést is megkönnyíti, és feleslegessé teszi a nagy összegű induló beruházást.

 

„Nagyon kevés szervezet vásárolja meg technológiaként a dolgok internetjét. Az ügyfelek mindig konkrét üzleti szükségletekre keresnek megoldást, vagy a folyamataik átalakítására készülve kutatnak új módszer után. Komplett menedzselt IoT-megoldásával a Fujitsu az IoT előnyeinek gyors kiaknázásán túl azt is lehetővé teszi számukra, hogy a tervezés és a rendszerbevezetés bonyolult és időigényes szakaszát kihagyva integrálják működésükbe az adatokat. Menedzselt szolgáltatási portfóliónknak köszönhetően partnerként tudjuk támogatni az ügyfeleket, így a folyamat helyett a végeredményre összpontosíthatnak – és a keletkező értékes IoT-adatokat akadálytanul használhatják fel üzleti működésük átalakítására” – nyilatkozta Conway Kosi, a Fujitsu alelnöke és menedzselt infrastruktúra-szolgáltatásokért felelős EMEIA-régióbeli vezetője. 

 

„Az IoT-piac gyors ütemben válik egyre érthetőbbé. A vállalatok már világszerte megkezdték az IoT-platformok által gyűjtött és rendszerezett érzékelőadatok integrálását működési folyamataikba. Így egyre inkább elfogadják az IoT-ot a különálló, pontszerű technológiák, pl. az M2M és az RFID logikus utódjaként. Az IoT azonban hamarosan el fogja érni azt az inflexiós pontot, ahol már többre lesz szükség érzékelőknél, technológiánál és adatoknál. A vállalatoknak ezen a ponton rendszerintegrátorok segítségével kell majd kombinálniuk az érzékelőadatokat meglévő rendszereikkel ahhoz, hogy érdemi üzleti értékhez jussanak a részek összességéből. Kutatási eredményeink szerint ebben a szakaszban az ügyfeleknek legfőképp olyan partnerekre lesz szükségük, akik értik és jól kézben tudják tartani az IoT meglévő IT-rendszerekbe való integrálásával járó komplexitást, és képesek arra, hogy a kritikus üzleti platformok hasznos részévé tegyék a dolgok internetjét.” – mutatott rá Vernon Turner, az IDC kutatócég alelnöke és IoT-kutatásokért felelős munkatársa.

 

A „plug-and-play” jelleggel bevezethető, könnyen a konkrét igényekhez igazítható Fujitsu Cloud IoT Platformmal az ügyfelek felügyelhetik az érzékelőket és az eszközöket, gyűjthetik, továbbíthatják és fogadhatják a keletkező adatokat, és elemezhetik őket a valós idejű döntéshozás támogatására. Költséghatékony és egyszerűen kezelhető, többfelhasználós platformot vehetnek igénybe, amelynek gazdag funkcionalitása a különböző IoT-megoldások egymással való integrálását is megkönnyíti.

 

A Fujitsu a nagyvállalati Cloud Service K5 ökoszisztéma részeként biztosítja ügyfeleinek a Cloud IoT Platformot. A következő generációs felhőplatform kifejezetten a hatékony, egyszerű és gazdaságos nagyvállalati szintű digitális átalakulás támogatására készült. A dolgok internetjének működésében a peremhálózati megoldások (edge computing) is központi szerepet játszanak. A Fujitsu jelentős rendszerintegrátori tapasztalatokat szerzett ezen a területen GlobeRanger iMotion platformjával – különös tekintettel az M2M és az RFID technológiára. Az új IoT-technológia és a régebbi rendszerek zökkenőmentes integrálása terén nagy jártassággal rendelkező Fujitsura támaszkodva az ügyfelek minden eddiginél könnyebben hasznosíthatják a gyakorlatban az IoT által gyűjtött üzletiintelligencia-adatokat. 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01