A Telekom karbonsemlegesen működik 2016-ban is
A Magyar Telekom Csoport működése teljes mértékben karbonsemlegessé válik 2016-ban is. A vállalatcsoport először 2015-ben működött karbonsemlegesen, tette ezt a hazai nagyvállalatok közül elsőként, az európai vezető távközlési szolgáltatók közt szintén az elsők között.
Az eredményt a teljes Magyar Telekom Csoport (beleértve a hazai és külföldi leányvállalatokat is) érte el szén-dioxid-kibocsátásának kiváltásával. A Csoport egyrészről energiahatékonysági beruházásokat hajtott végre, amely keretében például adatközpontokat korszerűsített és technológiai beruházásokat végzett, valamint tovább növelte hibrid és elektromos autóinak arányát a céges autóflottájába. Másrészről a magyarországi elektromosenergia-felhasználását 100 százalékban megújuló energiaforrásból biztosította, illetve semlegesítette a fosszilisenergia-felhasználásból származó kibocsátását zöld projekt, vízerőmű támogatásával.
A Magyar Telekom Csoport hisz abban, hogy az infokommunikáció eszköz lehet a fenntarthatóságban, ezért a vállalatcsoport - Magyarország egyik legnagyobb munkáltatójaként - kötelezettséget és felelősséget vállal arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit is a fenntarthatóság szellemében végezze. Ezért a Telekom – már több mint 10 éve – kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ezen belül a környezet- és a klímavédelem fontosságára is. Így a vállalat idén életbe léptetett 2020-ig tartó, negyedik fenntarthatósági stratégiájában a klímavédelem kiemelt fókusz kap két másik terület, a képzés, a tudatformálás, valamint a fenntarthatóság digitalizációval történő elősegítése mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Minden közösségi mutatóján javított a Xerox az elmúlt évben
- A vállalatokkal közösen oldaná meg a világ problémáit az ENSZ
- Hogyan válhatunk vezető CSR vállalattá?
- Svájc legnagyobb naperőműve
- Ingyen nézhető Rihanna és a Metallica a Mobil Vodafone alkalmazásában
- Az Epson a fenntartható jövőre fókuszál
- A Solar Impulse napelemes repülőgép ismét felszállt, hogy átkeljen az Atlanti-óceánon
- Nokia Nyílt Innovációs Kihívás 2016
- Átadták az idei DELFIN Díjakat
- Folytatja útját a Solar Impulse – holnap reggelre ér Kaliforniából Phoenixbe
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.