Amit az internettől kapunk karácsonyra
Internet nélkül mára elképzelhetetlenné vált a karácsony: a net nemcsak az ünnepi előkészületekben és a családi látogatások megszervezésében, de az ajándékok beszerzésében is segít.
Az idei évben várhatóan kétmillióan fogják karácsonyi ajándékaikat (is) online megvásárolni, és netezésre alkalmas eszközök is szép számban lesznek a fa alatt – derül ki az eNET – Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, amely az internet karácsonyi előkészületekben betöltött szerepével foglalkozik.
Online karácsonyi készülődés
Az eNET 2016 novemberében végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők több mint kétharmadának a karácsony a legfontosabb ünnep az évben. A netezők a karácsonyi készülődést sem halasztják az utolsó napokra, többségük (78%) már hetekkel korábban nekikezd – amiben természetesen kitüntetett szerep jut az internetnek is.
A net a karácsonyi ajándékok keresésében (69%) és megvásárlásában (65%) bizonyult a leglényegesebbnek, ezek mellett karácsonyi üdvözletek küldésében (55%), receptötletek keresésében (53%), és összejövetelek, látogatások megszervezésében (40%) tartják legfontosabbnak a netezők.
Az internet szerepe a karácsonyi rokonlátogatásokhoz kapcsolódó útvonaltervezésben (32%) és az ünnepi programok keresésében (29%) sem elhanyagolható, de a karácsonyi ajándékok kicsomagolásával, használatával kapcsolatos termékismertetőket (26%) és bemutatóvideókat (22%) is egyre több netező tartja fontosnak.
Nem véletlen, hogy netezésre alkalmas eszközök előreláthatólag idén is szép számban lesznek a fa alatt: okostelefont a netezők 14, laptopot 10, asztali számítógépet 7, tabletet 6, okosórát pedig 4 százaléka tervez venni szeretteinek ajándékba.
Az online vásárlást idén is felpörgeti a karácsony
Az e-kereskedelem várhatóan most karácsonykor is szárnyalni fog: jelenleg a felnőtt magyar netezők több mint fele tervezi online (is) bonyolítani az ajándékok beszerzésével kapcsolatos teendőit, közülük 72 százalék, azaz közel kétmillióan magát a vásárlást is az interneten keresztül tervezik intézni. A vásárlás mellett tízből hét válaszadó a termék kiválasztását, az árak összehasonlítását és az információszerzést is online tervezi végezni; 54% tervez árukatalógusban böngészni, 37 százalék pedig termékteszteket, felhasználói véleményeket online olvasni.
A netes vásárlás lassan mindenkit meghódít: karácsonykor a (még) nem e-vásárlók közül is sokan böngészik a webshopok kínálatát, akár ajándékötletek felkutatásához, akár a legkedvezőbb ár megtalálásához – és ha a legjobb ajánlat csak a neten érhető el, könnyen maguk is online vásárlóvá válhatnak.
Internettel minden könnyebb
A netet az év többi időszakához hasonlóan karácsonykor sem tudjuk nélkülözni, sőt ilyenkor van csak igazán szükségünk rá: segítségével könnyebben mennek az ünnepi előkészületek, a családi látogatások és tennivalók megszervezése, a legmegfelelőbb karácsonyi ajándékokat pedig sorban állás nélkül, a világ bármely pontjáról megrendelhetjük.
eNET – Telekom
Kapcsolódó cikkek
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Több mint 2600 kistelepülésre jut el egy éven belül a Telekom 4G!
- Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Dinamikusan növekszik az eMAG Marketplace
- Díjmentesen készíti el kisvállalkozások weboldalát a Telekom
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.